cruise control werkt nog niet
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2023 22:56 #1111724
door Vincent van der Spek
cruise control werkt nog niet is gemaakt door Vincent van der Spek
Medeliefhebbers
Vandaag bezig geweest met het inbouwen van een cruise control in mijn 940. Dat had ik al eens gedaan in mijn 740, maar nu was alles voorbedraad (model 98) en alle stekkers aanwezig. Een makkie dus..... Alle stekkers onder het stuur aangesloten, vacuumslang doorgevoerd, stuurschakelaar gewisseld, pedaalschakelaars gemonteerd, onder kap alles geplaatst en testen maar. Helaas geen werkende cruise control. Ik heb inmiddels al heel wat draadjes doorgespit, de inbouw handleiding hier op de site bestudeerd, maar kan niet bedenken wat er eventueel vergeten kan zijn. Zou er nog iets bij de zekeringenbak aangesloten of aangezet moeten worden? Ik heb geen stekkers over. Het betreft een handbak. Met deels nieuwe slang verwacht ik geen vacuumlek. Iemand een idee?
groeten Vincent
Vandaag bezig geweest met het inbouwen van een cruise control in mijn 940. Dat had ik al eens gedaan in mijn 740, maar nu was alles voorbedraad (model 98) en alle stekkers aanwezig. Een makkie dus..... Alle stekkers onder het stuur aangesloten, vacuumslang doorgevoerd, stuurschakelaar gewisseld, pedaalschakelaars gemonteerd, onder kap alles geplaatst en testen maar. Helaas geen werkende cruise control. Ik heb inmiddels al heel wat draadjes doorgespit, de inbouw handleiding hier op de site bestudeerd, maar kan niet bedenken wat er eventueel vergeten kan zijn. Zou er nog iets bij de zekeringenbak aangesloten of aangezet moeten worden? Ik heb geen stekkers over. Het betreft een handbak. Met deels nieuwe slang verwacht ik geen vacuumlek. Iemand een idee?
groeten Vincent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2023 09:00 #1473415
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Remlichten
Daar tapt de cc de aarde af.
Zitten daar leds in dan doet de cc het niet.Leds hebben een te hoge weerstandswaarde om een voldoende verbinding met aarde te maken voor de cc.
Gaan de remlichten aan, gaat de cc uit.
Wil je de leds behouden dan zet je parallel een weerstandsblokje of een 21 watt lamp op de plus draad richting remlichten. Dat kan onder de bestuurders schotplaat.
Zitten daar leds in dan doet de cc het niet.Leds hebben een te hoge weerstandswaarde om een voldoende verbinding met aarde te maken voor de cc.
Gaan de remlichten aan, gaat de cc uit.
Wil je de leds behouden dan zet je parallel een weerstandsblokje of een 21 watt lamp op de plus draad richting remlichten. Dat kan onder de bestuurders schotplaat.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2023 09:41 #1473416
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic De control-module (of hoe dat
De control-module (of hoe dat ding ook heet wat je links onderin naast te pedalen moet aansluiten) wel met de pijl omhoog gemonteerd?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2023 10:55 #1473417
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Omhoog
De pijltjes staan omhoog. Het enige is dat er geen montagebeugel bij zat en de unit ergens anders vast zit gemaakt. Zou een kleine afwijking van loodrecht al invloed kunnen hebben? Mocht iemand nog een beugel hebben....
Zover ik weet zitten er geen leds in de remlichten, maar kan even checken.
Zover ik weet zitten er geen leds in de remlichten, maar kan even checken.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2023 15:10 #1473418
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Balgje?
Niet gewoon het balgje lek?
Je kunt de cruise control overigens ook deels uitlezen met de "OBD"-lezer.
Je kunt de cruise control overigens ook deels uitlezen met de "OBD"-lezer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2023 16:49 #1473419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas boven de zoveel km/h
Slang op de balg, slang in de mond vacuüm zuigen tong op de slang en kiek,n wat hij doet.
Slang van de balg dezelfde slang in mond vacuüm zuigen tong op de slang en kiek,n of je vacuüm voelt
Je kunt ook blazen maat dan krijg je last van de oren.
Misschien kun je de handelingen ook door de vrouw laten uitvoeren .
Slang van de balg dezelfde slang in mond vacuüm zuigen tong op de slang en kiek,n of je vacuüm voelt
Je kunt ook blazen maat dan krijg je last van de oren.
Misschien kun je de handelingen ook door de vrouw laten uitvoeren .

- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-08-2023 15:14 #1473423
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic 40 km/u ongeveer
dan werkt de cc, .......................of niet.
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2023 11:29 #1473448
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Geen lek
Getest op lekkage, maar is makkelijk met de mond vacuum te zuigen en te houden.
Bij mijn 740 bleek, na het vervangen van gare slangen, ook het balgje lek. Met bandenplakspul van de fiets is het weer makkelijk gemaakt.
Komende dagen even verder nalopen, dan is de dagelijkse bestuurster op vakantie.
Ik zat nog te denken dat misschien achter de km teller er een draadje los kan zitten en er geen snelheidssignaal is.
Zo'n OBD lezer (of knipper lampje) zou ik ook wel willen. Hoe kom je daar aan?
Bij mijn 740 bleek, na het vervangen van gare slangen, ook het balgje lek. Met bandenplakspul van de fiets is het weer makkelijk gemaakt.
Komende dagen even verder nalopen, dan is de dagelijkse bestuurster op vakantie.
Ik zat nog te denken dat misschien achter de km teller er een draadje los kan zitten en er geen snelheidssignaal is.
Zo'n OBD lezer (of knipper lampje) zou ik ook wel willen. Hoe kom je daar aan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2023 18:03 #1473453
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles zou toch voorbedraad
Alles zou toch voorbedraad moeten zijn als je een 11 polige CC gaat aansluiten in een late 940. Misschien heb je dit schema al, maar hier staat dat paars-witte draadje (VO-W) op en hoe dat achterop het instrumentenpaneel moet zijn aangesloten. Ik kan mij niet meer herinneren of die in mijn geval ook was voorbedraad, maar zo te zien niet. Als daar nu niets op aangesloten is werkt de CC zeker niet. Ik zou niet moeilijk doen en een extra draad trekken tussen de aansluiting op het instrumentenpaneel en pin 13 op de CC computer.
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2023 14:24 #1473502
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic update
Eerst nog even gestoeid met het LPG G3 systeem. Bedankt voor de tip van pin 13. Ik heb het doorgemeten en het paars-witte draadje bij de km teller en pin 13 maken prima contact. Verder heb ik geen ledlichten aangetroffen. Tevens heb ik het luchtpompje getest in mijn 740 en die werkt prima. Maar de cc werkt nog niet. Ik ga maar eens de stuurhendel wisselen. De regelunit in de 740 is van het oude type, dus die kan ik niet wisselen.
Moderators: Jerry Stam