(Jodium) Gele lampen

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2019 02:01 #1457881 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Xenon
is wel erg 2010 ondertussen hoor.
Als je een upgrade wil kies je daar niet meer voor lijkt mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• BART Bleyen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2019 05:17 #1457884 door BART Bleyen (GAST)
Beantwoord door BART Bleyen (GAST) in topic Gele lampen
Ik heb ook ooit gele lampen in mijn 850 gestoken maar dat doe ik nooit meer.
Ik zag deze hangen in de automaterialenzaak en ik dacht dat lijkt me wel tof. Gekocht, erin gestoken en ik vond het ook mooi, lichtbeeld was ok.
Maar na een paar maanden toch maar weer eruit gehaald. Toen zag ik dat de coating voor een stuk gesmolten was. In de koplamp van een 850 zitten H1 lampjes als ik mij niet vergis, hierbij is het glas kleiner als dat van een H4 lamp dus zal dit glas ook warmer kunnen worden of lag het aan het goedkoop merk? Ik weet het niet maar ik weet wel dat mijn auto bij de volgende keuring afgekeurd werd omdat mijn lichtbeeld niet meer goed genoeg was...

Als ik nu gele lampen wil dan kleef ik wel gele folie over de gehele lamp.

Philips Extreme Vision heb ik in de V50 van mijn vrouw gestoken en daar ben ik daar weer wel tevreden van

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2019 17:37 #1457890 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar geef toe!
Het staat zoveel mooier .. zie foto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2019 14:14 #1457930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frans
Gele lampen horen in en Franse auto.
Zweedse auto,s hebben veilig licht nodig Philips H4 Vision plus
Geen LED of andere felle bende.
Hoort niet bij het bouwjaar/karakter van de auto.
Kloar !

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2019 17:23 #1457934 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Helemaal met Henk eens!!!
Helemaal met Henk eens!!!

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-12-2019 22:13 #1457937 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic karakter en bouwjaar? ik ben nog niet klaar!
Het verkeer en de straatverlichting veranderen en onze auto's zijn oud, maar rijden in het hedendaagse verkeer. Dus een LED lamp is geen overbodige luxe of modern geneuzel dat niet bij de auto hoort, vind ik. Ik heb ook wel eens in een 6V Renault gereden, maar dat moet je beslist alleen maar bij daglicht doen, of een goede levensverzekering en verder geen plannen meer hebben. En voor jezelf kun je die afweging nog maken, maar er zijn meer (kwetsbaardere) mensen op de weg in het donker dan alleen wij als tankbestuurders.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2019 23:19 #1457938 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Tsja
Of het hoort of dat het er mooier uitziet zijn dus twee verschillende zaken.

Het verband dat iets er pas mooier uitziet omdat het zo hoort volg ik niet helemaal.
Het ene gaat over uiterlijk an sich, dus lijnen, vlakken en kleuren ongeacht welk merk auto of herkomst en het ander over hoe uiterlijk hoort te zijn ingegeven door beelden over de herkomst van de auto. Voor mij bijzaak als het gaat om uiterlijke schoonheid. Niet elke Volvo is mooi alleen maar omdat ie uit Zweden kwam en niet elke auto hoort te rijden met de lampen waarmee die ontworpen is alleen maar omdat ie daarmee ontworpen is.
Een Volvo is ook niet ontworpen af fabriek met een Hausser bodykit. Hoort ook niet volgens die gedachte dan. Maar dan mag je het nog wel mooi of mooier vinden.

Ik weet wel dat een Volvo in Frankrijk vroeger ook verplicht gele lampen moest voeren. Dus dat "hoorde" ook. Als je in Frankrijk woont en Henrique ( Henk in het Frans) ) heet zou je ook niet beter weten dan dat het zo hoort. Dus ook zo subjectief als het maar kan. Eigenlijk.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2019 17:08 #1457977 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hear hear!
Hear hear!
Gele lampen vind ik leuk, maar de Citroen BX waarin ik een tijdje reed had met kapjes en 100 watt rallye h4 nog steeds een bedroevende hoeveelheid licht. Met LED (uit de groupbuy hier) had dezelfde BX een erg kil licht, maar wel zeeen van licht: de reflectoren waren nog prima. Zoals Chris het heeft: gele kapjes over LED, lijkt me de beste oplossing (en ik heb in zijn XM meegereden: geen gebrek aan licht daar!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2019 09:34 #1457996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geel en zwart
Op zich was er een hele goede gedachte achter de gele lampen: Geel en zwart is de sterkst denkbare kleur-contrast combinatie. Door geel licht te gebruiken zou je beter in het "zwart" van de nacht kunnen kijken omdat de zwarten (en iets minder de grijzen en blauwen) dan beter zichtbaar zouden zijn.
Heb ook een gele overzetbril liggen die een dergelijk effect moet hebben maar die zie ik alleen overdag liggen :) Ga ik binnenkort weer eens proberen, want als zonnebril bevalt het niet...

• BART Bleyen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2019 12:22 #1458039 door BART Bleyen (GAST)
Beantwoord door BART Bleyen (GAST) in topic Gele lampen + LED
Ik heb vandaag de LED lampen gemonteerd en ook gele folie over de koplampen geplakt.

Ik weet nog niet of ik het zo ga laten, we zullen eerst maar eens kijken wat dit doet in het donker.

Laten we hopen dat de foto’s mee verschijnen bij deze tekst

Modedit JS: Met als tekstopmaak HTML-editor kan je de links ook zelf plakken ;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC