Knipperlichtschakelaar/ richting aanwijzer/ sensor veiligheidsgordel 940

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2019 22:58 #1455500 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Normally open of normally closed
Weet zo even niet of de gordelschakelaar normally open of normally closed is. Dit bepaald of je met losnemen van de gordelverklikker qua draden een lusje moet maken of dat je ze juist apart moet maken. Denk eerlijk gezegd dat het normally open is en je dus draden moet doorverbinden om te voorkomen dat je verklikker de hele tijd af gaat.
Maar je hoeft geen draden door te knippen ofzo. Je kan ook gewoon de stekker verbinding los nemen. Deze zit aan portier zijde onder het plastic kapje(dat kapje waar ook nog een deel van de stoelrails verdwijnt) welke je kan loshalen met een torx t25 schroef. Hier zit zowel de gordelverklikker als die van de stoelverwarming.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2019 23:07 #1455501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK thx for info. De
OK thx for info. De stekkerverbinding zit inderdaad vast met een lusje onder de stoel. Zie foto. Ik denk dat ik die maar beter intakt kan laten dan.
Mocht het toch niet zitten in het relais dan kan ik waarschijnlijk beter dat klepje baast de stoel loshalen en daar proberen de stekkerverbinding los te nemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2019 23:08 #1455502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie foto
Zie foto

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 11:32 #1455505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn 940 zit die stekker
Bij mijn 940 zit die stekker inderdaad onder dat kapje aan het uiteinde van de stoel rails en met de stekker los knippert het lampje niet.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 13:33 #1455506 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Dit is een andere stekker
Van welke verbinding weet ik zo niet, maar degene die ik bedoel zit niet onder de stoel. Die zit nog echt buiten de stoel want die moet je kunnen loshalen voordat je je stoel demonteert. En dat is bij deze verbinding lastig zo onder de stoel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 17:40 #1455508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update!
Update!
Naar de garage geweest vanmiddag. Bij het relais kon hij niets vinden. Hij deed het even weer maar viel uit toen de gordel los ging. Toen heb ik de tips van o.a. federervolvo en 1up toegepast, dus de garagist gevraagd het kapje los te maken vooraan onder de bestuurdersstoel en het stekkertje daar los te trekken.
Zo gezegd zo gedaan en verdomd, de richtingaanwijzer en knipperlicht lijken weer stabiel te werken! De gordelverklikker doet het niet meer uiteraard, dus die staat uit nu. Maar goed, ik denk daar sowieso wel aan om de gordel aan te doen voor ik ga rijden. Bij mijn weten is het ontbreken van de gordelverklikker geen APK afkeurpunt.
Dus zoals het nu er naar uit ziet is de storing opgelost dankzij de tips van dit forum.
Moet uiteraard even afwachten of hij de komende dagen en weken stabiel blijft werken, maar ik heb goede hoop... ;)
Dank voor de tips!

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 19:42 #1455512 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Geen afkeur
Is inderdaad geen afkeur pint. Had zelf een gordelverklikker die het de ene keer wel deed en de andere keer niet. Maar niks over gehoord bij de APK.

Je kan je gordelverklikker/vanger van je passagiers stoel om zetten naar je bestuurdersstoel alleen moet je dan wel echt je stoelen verwijderen. Systeem is voor beide hetzelfde vandaar dat dit mogelijk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 19:52 #1455513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK thx for info
OK thx for info

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 19:53 #1455514 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Tuurlijk
is dat geen APK afkeur.
Gordel moet goed zijn en de vergrendeling.
Of iemand zijn gordel wel of niet om doet al dan niet naar aanleiding van een irritante verklikker valt niet onder de AKP test.
Mij hebben ze daar nog nooit op getest hoor. Zou wat zijn.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2019 22:28 #1455516 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic fingers X
Ik hoop dat het dit is.

Blijft daarna de vraag, dat zou ik hebben, om gordelverklikker en rest werkend te krijgen zoals het hoort.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC