gordelverklikker : lampje brandt continu, relais tikt niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 21:46 #1455182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste mensen,
Beste mensen,
1) er zit geen "amerikaans" blauw relais in
2) er zit een zwart eurpees hella relais in, zoals origineel voorzien
3) wie de titel van mijn item leest, moet daaruit toch kunnen afleiden dat het probleem hem bij het niet tikken en tegelijkertijd continu branden van het gordellampje zit. Moeilijk moeten we daar toch niet over doen ?
4) ware het niet dat ik sedert 1987 tussen de 740's en 940's ben opgegroeid, ik zou voor waar aannemen dat het is zoals het is.
4) ik heb nog niemand op het forum gelezen die een eurpese 780 heeft die liet weten dat ook bij hem/haar relais niet tikt
en de lamp continu brandt
5) de auto komt van frankrijk en niet van zwitserland
6) in de franse handleiding staat ook met zoveel woorden en op de tekening is te zien dat het lampje moet knipperen en het relais moet tikken.
mvg,
Tom
1) er zit geen "amerikaans" blauw relais in
2) er zit een zwart eurpees hella relais in, zoals origineel voorzien
3) wie de titel van mijn item leest, moet daaruit toch kunnen afleiden dat het probleem hem bij het niet tikken en tegelijkertijd continu branden van het gordellampje zit. Moeilijk moeten we daar toch niet over doen ?
4) ware het niet dat ik sedert 1987 tussen de 740's en 940's ben opgegroeid, ik zou voor waar aannemen dat het is zoals het is.
4) ik heb nog niemand op het forum gelezen die een eurpese 780 heeft die liet weten dat ook bij hem/haar relais niet tikt
en de lamp continu brandt
5) de auto komt van frankrijk en niet van zwitserland
6) in de franse handleiding staat ook met zoveel woorden en op de tekening is te zien dat het lampje moet knipperen en het relais moet tikken.
mvg,
Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2019 23:04 #1455184
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ok.
In ieder geval een helder startpunt. Met name punt 6. Daarmee is dan wel duidelijk nu hoe het hoort te werken.
Trouwens, ik zie niet dat jouw auto uit Zwitserland komt maar eerder dat het me niet zou verbazen als Zwitserse exemplaren op de USA exemplaren lijken.
Maar da's meer een gedachte niet onderbouwd door feiten maar door het feit dat beide landen nogal safety-freaky zijn.
Succes met troubleshooten!
Trouwens, ik zie niet dat jouw auto uit Zwitserland komt maar eerder dat het me niet zou verbazen als Zwitserse exemplaren op de USA exemplaren lijken.
Maar da's meer een gedachte niet onderbouwd door feiten maar door het feit dat beide landen nogal safety-freaky zijn.
Succes met troubleshooten!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2019 00:53 #1455188
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic relais
Hallo Tom
Je schreef:
"1) er zit geen "amerikaans" blauw relais in
2) er zit een zwart eurpees hella relais in, zoals origineel voorzien"
ad 1: Dat het er niet in zit zegt natuurlijk niks over of het er in hoort of niet. Kijk eens naar de relaisvoet.
ad 2: Da's een gewoon knipperrelais. Het dingdingrelais zorgt alleen voor het diingdinggeluid als de deur open gaat terwijl het licht nog aan is. Voor het knipperen van je knipperlichten heb je een tweede relais nodig. Het knipperrelais dus.
groetjes
Mathy
Je schreef:
"1) er zit geen "amerikaans" blauw relais in
2) er zit een zwart eurpees hella relais in, zoals origineel voorzien"
ad 1: Dat het er niet in zit zegt natuurlijk niks over of het er in hoort of niet. Kijk eens naar de relaisvoet.
ad 2: Da's een gewoon knipperrelais. Het dingdingrelais zorgt alleen voor het diingdinggeluid als de deur open gaat terwijl het licht nog aan is. Voor het knipperen van je knipperlichten heb je een tweede relais nodig. Het knipperrelais dus.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2019 13:16 #1455193
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gewoon
Gewoon laten zoals het is, ik vindt het een fijne upgrade tegenover het tergende geknikker. Al mijn 700's bouw ik om naar gewoon lampke aan en geen geknikker.
Groetjes,
Gerben
Groetjes,
Gerben
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2019 02:11 #1455252
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Upgrade
zonder er moeite voor gedaan te hebben.
Hoe mooi wil je het hebben ?
Hoe mooi wil je het hebben ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2019 18:53 #1455321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En hoe bouw je dat dan
En hoe bouw je dat dan precies om ?
Moderators: Jerry Stam