Aansluitmogelijkheden Bays15D
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2018 23:45 #1447991
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Kun je niet gewoon de stekker van de remlichten af halen en die op het relais prikken en dan vanaf het relais een nieuwe draad naar de fitting trekken? Dan hoef je niet in de oorspronkelijke bekabeling te snijden of knippen als je dat niet wilt.
groetjes
Mathy
Kun je niet gewoon de stekker van de remlichten af halen en die op het relais prikken en dan vanaf het relais een nieuwe draad naar de fitting trekken? Dan hoef je niet in de oorspronkelijke bekabeling te snijden of knippen als je dat niet wilt.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2018 19:28 #1448087
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Aftakking
Hier ook een aftakking toegevoegd aan de remlicht schakelaar. Alleen heb ik hem met de belastweerstand gedaan. Maar ook een mono-led(van Ali expres) in het 3e remlicht gedaan en dat werkt nu prima zonder melding kapot lampje, CC werkt, ABS nog niet hoeven testen / überhaupt getest(maar ABS lampje brand niet.).
Heb trouwens niet in de kabel gesneden/geknipt maar ervoor gekozen om de stekker los te halen. Het contact uit de stekker gehaald en de draad van de weerstand met een beetje soldeer aan het contactje vast gezet en het geheel weer terug/vast gezet.
En daarna 2 gaatjes in de alu plaat geboord waar de CC schakelaar op vast zitten en hier de weerstand op vast geschroefd en ook de andere kabel van de weerstand.
Ik heb de 8.2ohm 25w van Banggood gebruikt dit kan wel maar worden wel warm(lees rond de 70 a 80 graden maar opzich geen probleem). Maar als je toch een weerstand moet bestellen zou ik eerder een 50w variant kiezen. Kan gewoon ff iets meer aan.
Heb trouwens niet in de kabel gesneden/geknipt maar ervoor gekozen om de stekker los te halen. Het contact uit de stekker gehaald en de draad van de weerstand met een beetje soldeer aan het contactje vast gezet en het geheel weer terug/vast gezet.
En daarna 2 gaatjes in de alu plaat geboord waar de CC schakelaar op vast zitten en hier de weerstand op vast geschroefd en ook de andere kabel van de weerstand.
Ik heb de 8.2ohm 25w van Banggood gebruikt dit kan wel maar worden wel warm(lees rond de 70 a 80 graden maar opzich geen probleem). Maar als je toch een weerstand moet bestellen zou ik eerder een 50w variant kiezen. Kan gewoon ff iets meer aan.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 08:02 #1448129
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Netjes
Ziet er netjes uit.
Een 50 watt wordt ook warm lijkt me.
Een 21 watt lamp doet het werk ook al.
Wil je de warmte kwijt dan moet je naar de relais schakeling.
In het derde remlicht moet ik nog een sterkere lamp zetten.
Die detoneert nu te veel met de fellere remlichten.
Ook in de dubbele achterlichten die ik in de bovenste heb zitten moeten Bays15D in om het geheel uniform te maken.
Een 50 watt wordt ook warm lijkt me.
Een 21 watt lamp doet het werk ook al.
Wil je de warmte kwijt dan moet je naar de relais schakeling.
In het derde remlicht moet ik nog een sterkere lamp zetten.
Die detoneert nu te veel met de fellere remlichten.
Ook in de dubbele achterlichten die ik in de bovenste heb zitten moeten Bays15D in om het geheel uniform te maken.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 08:38 #1448130
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Klopt
Dat de 50w ook warm wordt klopt maar die is wel wat zwaarder/groter uitgevoerd dus ook wat betere warmte afvoer capaciteit.
Op zich is die warmte ook totaal geen probleem.
Ik weet nog niet hoe dit 3e remlicht "kleurt" qua felheid ten opzichte van de remlichten. Moet dat nog ff testen/bekijken.
Op zich is die warmte ook totaal geen probleem.
Ik weet nog niet hoe dit 3e remlicht "kleurt" qua felheid ten opzichte van de remlichten. Moet dat nog ff testen/bekijken.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 08:44 #1448131
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Prijs
Trouwens kosten die weerstanden via Ali expres ofzo ook geen drol zag de 8,2ohm 50w variant voor iets van €1,00 per stuk over de toonbank gaan. Daar kan je nog geen lampje + fitting voor kopen (tenzij je die natuurlijk al hebt). Maar een lampje heeft denk ik eerder de neiging om kapot te gaan dan zo'n weerstand.
m.nl.aliexpress.com/item/32858652139.htm...mp.list.32858652139&
m.nl.aliexpress.com/item/32858652139.htm...mp.list.32858652139&
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2018 13:28 #1448201
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Met dank
Met dank aan 1up ook even aan de klus geweest. Dank voor de foto's. had ik bijna een verkeerd draadje gebruikt. De 50W ballast is in bestelling (0.80 cent/stuk), maar met de 25w die ik ook had en de stekkers aan de slag gegaan voor nu. Met nog een extra foto.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2018 17:46 #1448212
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Geen dank
Foto's maken kost tegenwoordig helemaal geen moeite meer dus geen dank.
Zo met een nieuw contactje is natuurlijk wel de meest nette variant. Ik had dus om dat contact de draad heen gewikkeld en met een beetje soldeer vast gezet.
Ga je die 25w vervangen voor die 50w of is die voor in je andere wagen?
Ik zou gewoon lekker die 25w laten zitten mocht je willen gaan ruilen. Was echt puur voor degene die nog weerstanden moeten bestellen. Dan is die interessant ten opzichte van de 25w variant.
Zo met een nieuw contactje is natuurlijk wel de meest nette variant. Ik had dus om dat contact de draad heen gewikkeld en met een beetje soldeer vast gezet.
Ga je die 25w vervangen voor die 50w of is die voor in je andere wagen?
Ik zou gewoon lekker die 25w laten zitten mocht je willen gaan ruilen. Was echt puur voor degene die nog weerstanden moeten bestellen. Dan is die interessant ten opzichte van de 25w variant.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2018 15:36 #1448294
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic @leidsekade
Hallo Jerry,
Is die € 0,80 pst inclusief verzendkosten? Ik heb namelijk nog een hele doos liggen met ooit eens voor hetzelfde doel gekochte weerstanden van 50W 8 ohm (zie foto). Zitten per twee weerstanden in verpakking inclusief (matig) aansluitmateriaal. Wil die met alle liefde kwijt aan belangstellenden voor € 1,00 per verpakking.
Adriaan
Is die € 0,80 pst inclusief verzendkosten? Ik heb namelijk nog een hele doos liggen met ooit eens voor hetzelfde doel gekochte weerstanden van 50W 8 ohm (zie foto). Zitten per twee weerstanden in verpakking inclusief (matig) aansluitmateriaal. Wil die met alle liefde kwijt aan belangstellenden voor € 1,00 per verpakking.
Adriaan
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2018 17:25 #1448298
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Adriaan
Mijn bestelling is 4 * 50W ballasten voor 4,26 incl verzenden.
Ik zeg dat kan jij beter.
Ik zeg dat kan jij beter.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2018 17:51 #1448299
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Montage-ochtend?
Dat scheelt inderdaad ruim €0,56 per weerstand. Niet de moeite waard om ze te versturen. De enige en meest praktische manier lijkt me een nieuwe montage-ochtend. Tenminste als er voldoende gegadigden zijn. En of dat lukt in vakantietijd?
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam