940 koplamp probleem.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-12-2017 17:27 #1442737 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic ook de borden/reflectors aan de linkerkant van de weg lichten op
Hoi Mathy en fflunche.

De lampen geven veel meer licht, dus ook in het "lees"gedeelte rechts van de weg, maar ook overal. Dus ook strooilicht door vuil op de reflector of vuil op het glas, of omdat de lens van glas is en niet superoptimaal geslepen en sowieso. Ook een zaklantaarn die helemaal niet in je ogen schijnt is hinderlijker als hij twee maal zo fel niet in je ogen schijnt. Veel meer licht geeft ook veel meer strooilicht. Zoiets? Ik merk in de polder dat alles meer oplicht, ook links van de auto, maar juist op de weg is het zalig, gewoon modern lichtbeeld. Zeer vergelijkbaar met de XC-90 waar ik ook wel eens in rij. Ik maak wel gebruik van de hoogteverstelling, in de stad zet ik de lampen lager dan in het buitengebied. Als we met de familie op het platteland zijn kun je bij de lampen van de volvo tegenwoordig in het donker buiten spelletjes blijven doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2017 14:19 #1442751 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Correctie
..... nog slimmer......:-)

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2021 20:31 #1442750 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Herhaling
Over ledverlichting is al het nodige onderzocht cq uitgewisseld. Met als resultaat veel nuttige informatie en een groepsaankoop. Tot grote tevredenheid van velen.
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...ilo-philips-lumileds
Overigens staat de techniek niet stil. H4 leds worden steeds kleiner (makkelijker te monteren) en zitten (nog) slimmer in elkaar.

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC