zijn deze Yazaki tellerbakken 1 op 1 omwisselbaar? GELUKT !!!
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 18:51 #1441636
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Nice!! Bedankt voor de how to
Nice!! Bedankt voor de how to, wellicht toekomstig ook nog doen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 19:18 #1441638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 TURBO
In Nunspeet ligt nog een tellerbak met turbo metertje .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 22:55 #1441646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed zo
Mooi wark!
Ik geniet ook nog dagelijks als ik de wijzers van toerenteller en drukmeter ten opzichte van elkaar zie bewegen.
Heerlijk old school
Ik geniet ook nog dagelijks als ik de wijzers van toerenteller en drukmeter ten opzichte van elkaar zie bewegen.
Heerlijk old school

- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 23:04 #1441649
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Afstellen toerenteller
Misschien klinkt dit raar hoor maar je hebt 2 toerentellers beide met een eigen potmeter. Kun je dan niet gewoon de weerstand van de potmeter meten waar de donorteller vandaan komt en deze weerstand op de nieuwe instellen? Inplaats van moeilijk doen met gaatjes boren en met een schroevendraaier gaan klooien.
En om dit zeker te weten zou je voor het mooi de weerstand eens moeten meten die je na het afstellen hebt. En dan die van de donor teller. En kijken of die in de buurt zit.
En om dit zeker te weten zou je voor het mooi de weerstand eens moeten meten die je na het afstellen hebt. En dan die van de donor teller. En kijken of die in de buurt zit.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 23:18 #1441652
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Elektronica
@1Up: Ik ben niet erg thuis in elektronica en het meten van weerstanden. Voor een ander die daar meer in thuis is, is weerstanden meten wellicht een handige manier. Voor mij is old school analoog afstellen mbv een schroevendraaier de kortste klap.
Beide manieren functioneren en daar gaat het om.
groet,
Pascal
Beide manieren functioneren en daar gaat het om.
groet,
Pascal
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 23:32 #1441653
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Functioneren
Dat is dus even de vraag of de manier van weerstand meten werkt. Dit omdat je volgens mij met een aantal variabelen zit tussen de 2 verschillende tellerbakken. Daarom zou het mooiste zijn als iemand die het met de schroevendraaier manier heeft gedaan het kan verifiëren door de weerstand van de potmeter na het afstellen te meten.
Heb dit klusje zelf ook op de planning staan als ik een keertje tegen een tellerbak met turbo meter aanloop. En zal dan een kijken of het doormiddel van weerstand meten ook kan.
Heb dit klusje zelf ook op de planning staan als ik een keertje tegen een tellerbak met turbo meter aanloop. En zal dan een kijken of het doormiddel van weerstand meten ook kan.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2018 20:14 #1444146
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Afstellen op weerstand
Heb vandaag ook een toerenteller met drukmetertje erbij gemonteerd.
En gelijk gekeken of het mogelijk is om de toerenteller goed te zetten via de meetbare weerstand. Helaas moet ik melden dat dit niet mogelijk is. Had hem eerst via weerstand ingesteld en getest bij het stationair toerental. Dit kwam 100 á 200 toeren te hoog uit. Nu heb ik de luxe om te beschikken over een tachometer/toerentalmeter. Stickertje op de krukaspolie en motor naar 1500 toeren brengen en meten, weer hetzelfde beeld. Dus kan helaas concluderen dat afstellen op weerstand niet mogelijk is. Dit omdat er blijkbaar teveel variabelen zijn. Er zit namelijk ook al verschil in weerstand van de "motortjes" van de tellers. En de bouw van de printplaat is redelijk anders, mist bij de toerenteller zonder drukmeter bijvoorbeeld een 1000uF condensator die bij de andere wel zit.
Nu dus alsnog een gaatje geboord en eerst stationair afgesteld en daarna weer met de tachometer. Morgen ff stukje rijden om te kijken of het inderdaad klopt en dan alleen nog ff vacuüm leiding trekken en ik heb ook een werkende drukmeter
En gelijk gekeken of het mogelijk is om de toerenteller goed te zetten via de meetbare weerstand. Helaas moet ik melden dat dit niet mogelijk is. Had hem eerst via weerstand ingesteld en getest bij het stationair toerental. Dit kwam 100 á 200 toeren te hoog uit. Nu heb ik de luxe om te beschikken over een tachometer/toerentalmeter. Stickertje op de krukaspolie en motor naar 1500 toeren brengen en meten, weer hetzelfde beeld. Dus kan helaas concluderen dat afstellen op weerstand niet mogelijk is. Dit omdat er blijkbaar teveel variabelen zijn. Er zit namelijk ook al verschil in weerstand van de "motortjes" van de tellers. En de bouw van de printplaat is redelijk anders, mist bij de toerenteller zonder drukmeter bijvoorbeeld een 1000uF condensator die bij de andere wel zit.
Nu dus alsnog een gaatje geboord en eerst stationair afgesteld en daarna weer met de tachometer. Morgen ff stukje rijden om te kijken of het inderdaad klopt en dan alleen nog ff vacuüm leiding trekken en ik heb ook een werkende drukmeter
Moderators: Jerry Stam