Stroomverbruik zekering 16
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2017 19:07 #1440703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Standkachel
Stuurt de standkachel niet "stiekem "ventilatormotor aan ? (stand 1)
Wat meet op zekering 16 je als de ventilatormotor op "uit "staat ?
Wat meet op zekering 16 je als de ventilatormotor op "uit "staat ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2017 23:02 #1440710
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Blower
Het lijkt me dat de standkachel via de ecc de blower motor weer aanstuurt. Het blauwe vierkantje van de airco knop gaat namelijk branden als de standkachel in bedrijf is en de blower draait.
De blower wordt via een relais, 2/30 in het wiring diagram, aangestuurd. Via dat relais loopt de voeding dan over zekering 11C/7, zekering 7 onder het dashboard, naar onder andere de blower motor.
De negatieve kant loopt via 4/31. De blower motor snelheid wordt kennelijk aan de negatieve kant bepaald door 4/31, die dan weer wordt aangestuurd door de ecc bediening 4/6.
Ik weet allen zo niet waar de aansturing zit vanaf de standkachel zit.
Maar goed, stroomverbruik van de blower motor zou ik over zekering 7 moeten meten, niet over zekering 16, lijkt me.
De blower wordt via een relais, 2/30 in het wiring diagram, aangestuurd. Via dat relais loopt de voeding dan over zekering 11C/7, zekering 7 onder het dashboard, naar onder andere de blower motor.
De negatieve kant loopt via 4/31. De blower motor snelheid wordt kennelijk aan de negatieve kant bepaald door 4/31, die dan weer wordt aangestuurd door de ecc bediening 4/6.
Ik weet allen zo niet waar de aansturing zit vanaf de standkachel zit.
Maar goed, stroomverbruik van de blower motor zou ik over zekering 7 moeten meten, niet over zekering 16, lijkt me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2017 19:37 #1440761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké !
Jammer......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2017 19:43 #1440762
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema.
Van de 760 uit 1982 weet ik dat zekeringen 1 t/m 5 altijd stroomvoerend zijn ( 30 + )
zekering 17 en 18 via lichtsignaal. De rest "loopt"allemaal via het contactslot/sleutel .
'
Hoe zit dat bij de S 90 ? Als je dat weet kun je de lekstroom toch opsporen /uitsluiten ?
zekering 17 en 18 via lichtsignaal. De rest "loopt"allemaal via het contactslot/sleutel .
'
Hoe zit dat bij de S 90 ? Als je dat weet kun je de lekstroom toch opsporen /uitsluiten ?
Moderators: Jerry Stam