derde remlicht spoiler geeft foutmelding
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2017 00:25 #1435222
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Pascal
Dat verstopt zich samen met de andere relais achter de zekeringen. En die verstoppen zich samen achter de asbak.
Die dikke ronde moet je hebben.
groetjes
Mathy
Dat verstopt zich samen met de andere relais achter de zekeringen. En die verstoppen zich samen achter de asbak.
Die dikke ronde moet je hebben.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2017 12:00 #1435231
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ben benieuwd of het groene
Ben benieuwd of het groene relais uit de paarse toerbuffel werkt, normaal is het groene relais voor L+R + originele derde remlicht en dus niet op LED. Tenzij dit relais gemodificeerd is. Laat maar even weten of het werkt, ik meen dat er gele/groene/blauwe en zwarte relais in omloop zijn, diegene die mij kan bevestigen welke de juiste is gaat door voor de koelkast!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2017 12:07 #1435232
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud/nieuw relais
Beide relais kijken alleen naar het evenwicht in de electrische stromen tussen links en rechts. Het derde remlicht is aangesloten op het linkerachterlicht, dus die trekken samen een 2x zo hoge stroom. Het nieuwe relais is daarvoor uitgebalanceerd en is in balans als links 42 W en rechts 21 W vermogen wordt gevraagd (42 : 21 = 2 : 1).
LED's vragen minder vermogen (dus lagere stroom), iets van 5 W. Voor de balans maakt dat niet uit, links 2x zo veel als rechts. Het relais blijft dus gewoon werken.
Het gaat fout als je één gloeilamp van 21 W laat zitten (21+5 : 5 = 5,2 : 1) of met alleen in het derde remlicht een LED (21+5 : 21 = 1,2 : 1).
Het oude relais heeft een verhouding van 1 : 1 (ipv 2 : 1) en is dus ongeschikt voor een derde remlicht. Misschien dat de onbalans van alleen een LED derde remlicht (1,2 : 1) nog nét wordt geaccepteerd door het oude relais en geen foutmelding geeft.
Nieuwe type relais --> alles LED, probleem opgelost
Oude type relais --> achterlichten LED, derde remlicht (LED of gloeilamp) apart aansluiten via de stekker van de trekhaak achterop de linkerwielbak.
LED's vragen minder vermogen (dus lagere stroom), iets van 5 W. Voor de balans maakt dat niet uit, links 2x zo veel als rechts. Het relais blijft dus gewoon werken.
Het gaat fout als je één gloeilamp van 21 W laat zitten (21+5 : 5 = 5,2 : 1) of met alleen in het derde remlicht een LED (21+5 : 21 = 1,2 : 1).
Het oude relais heeft een verhouding van 1 : 1 (ipv 2 : 1) en is dus ongeschikt voor een derde remlicht. Misschien dat de onbalans van alleen een LED derde remlicht (1,2 : 1) nog nét wordt geaccepteerd door het oude relais en geen foutmelding geeft.
Nieuwe type relais --> alles LED, probleem opgelost
Oude type relais --> achterlichten LED, derde remlicht (LED of gloeilamp) apart aansluiten via de stekker van de trekhaak achterop de linkerwielbak.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-03-2017 19:48 #1435247
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt!
Bedankt voor deze verhelderende verklaringen. Ik ga er binnenkort mee aan de slag en laat daarna van me horen.
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-03-2017 17:22 #1435296
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Opgelost dankzij het gele relais !!!
Vandaag het kapottelamp-relais uitgewisseld met die uit de Paarse Toerbuffel. Dit ronde relais zit uiterst links achteraan in de relaisbak achter de asbak.
Ik had zelf een groene, deze gaf dus foutmeldingen door i.c.m. derde remlicht in de spoiler. Toen ik deze verving door het gele ronde relais, was de foutmelding weg.
Dus mensen met hetzelfde euvel: ga op zoek naar het ronde gele relais.
Zie foto's voor de verschillen.
groet,
Pascal
Ik had zelf een groene, deze gaf dus foutmeldingen door i.c.m. derde remlicht in de spoiler. Toen ik deze verving door het gele ronde relais, was de foutmelding weg.
Dus mensen met hetzelfde euvel: ga op zoek naar het ronde gele relais.
Zie foto's voor de verschillen.
groet,
Pascal
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-03-2017 22:13 #1435306
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bedankt
Ik heb ook nog een spoiler met led remlicht liggen. Zal dus op de sloop moeten zoeken naar en gele ronde relais.
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2017 22:45 #1435307
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Thanks pascal! ik heb al
Thanks pascal! ik heb al eventjes wat balletjes opgegooid her en der
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2017 19:06 #1435434
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Om even hierop terug te komen
Om even hierop terug te komen:
Vandaag een zwarte relais uit een 92'er gehaald, deze volstaat ook!!
Vandaag een zwarte relais uit een 92'er gehaald, deze volstaat ook!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2017 15:54 #1435451
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en als je nu het derde
en als je nu het derde remlichtlampje eruitwipt, gaat het dasboardlampje dan oplichten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2017 21:37 #1435462
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic derde remlicht
Als je het derde remlicht ook voorziet van een Led, is het probleem bij mij opgelost.
Groet Mart, lidnr.: 950.
Groet Mart, lidnr.: 950.
Moderators: Jerry Stam