derde remlicht spoiler geeft foutmelding
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 11:31 #1106468
door Pascal Kogelman
derde remlicht spoiler geeft foutmelding is gemaakt door Pascal Kogelman
Ik heb eindelijk de oude spoiler vd Paarse Toerbuffel op de Blauwe baksteen gemonteerd. Het stekkertje vh derde remlicht achter de ruit heb ik losgekomen en de stekker
van het derde remlicht dat in de spoiler zit erop geklikt. Zo zat het destijds ook op de Paarse Toerbuffel. Een op een overgenomen, plug and play.
Alle lampen (incl. remlichten) doen het, echter als ik rem intrap doen beide remlichten het incl. het derde remlicht in de spoiler maar krijg ik in de tellerbak het brandende lampje dat er een lamp stuk is.
Nu weet ik dat dit ontstaat als er een verschil in meetwaardes tussen links en rechts is, maar wat zie ik over het hoofd? Er is niets nieuws geplaatst het gewone derde remlicht is afgekoppeld en is 1 op 1 vervangen door eentje in de spoiler. Voorheen kreeg ik deze melding nooit en vroeger ook niet in de Paarse Toerbuffel (zelfde aansluitingen, bouwjaar etc.), volgens mij is er wezenlijks niets anders aangesloten dan bij de paarse.
Wat kan ik er aan doen? Erg irritant dat telkens wanneer je remt het lampje oplicht. Of is het "je hebt een lampje stuk"-waarschuwingslampje uit de tellerbak verwijderen de enige optie?
groet,
Pascal
van het derde remlicht dat in de spoiler zit erop geklikt. Zo zat het destijds ook op de Paarse Toerbuffel. Een op een overgenomen, plug and play.
Alle lampen (incl. remlichten) doen het, echter als ik rem intrap doen beide remlichten het incl. het derde remlicht in de spoiler maar krijg ik in de tellerbak het brandende lampje dat er een lamp stuk is.
Nu weet ik dat dit ontstaat als er een verschil in meetwaardes tussen links en rechts is, maar wat zie ik over het hoofd? Er is niets nieuws geplaatst het gewone derde remlicht is afgekoppeld en is 1 op 1 vervangen door eentje in de spoiler. Voorheen kreeg ik deze melding nooit en vroeger ook niet in de Paarse Toerbuffel (zelfde aansluitingen, bouwjaar etc.), volgens mij is er wezenlijks niets anders aangesloten dan bij de paarse.
Wat kan ik er aan doen? Erg irritant dat telkens wanneer je remt het lampje oplicht. Of is het "je hebt een lampje stuk"-waarschuwingslampje uit de tellerbak verwijderen de enige optie?
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 12:42 #1435199
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Had de blauwe baksteen al een
Had de blauwe baksteen al een derde remlicht? Zo niet, dan moet je waarschijnlijk het lampcontrolerelais even wisselen: er is een versie MET en een versie zonder derde remlicht. Met is een groen relais.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 12:44 #1435200
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, beter lezen: je hebt het
Oh, beter lezen: je hebt het bestaande remlicht afgekoppeld. Hoe was het ook weer?
Remlicht in de spoiler is LED, dacht ik. Dan kan het ook zijn, dat je daarvoor juist het relais ZONDER derde remlicht nodig hebt: dan moet je een zwart of wit relais zien te vinden.
Remlicht in de spoiler is LED, dacht ik. Dan kan het ook zijn, dat je daarvoor juist het relais ZONDER derde remlicht nodig hebt: dan moet je een zwart of wit relais zien te vinden.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 14:06 #1435202
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bosscha
Bedankt Willem, op 25 maart ben ik op de sleuteldag bij Bosscha in Langezwaag wellicht hebben ze daar een relais te leen om dit te testen.
Toch blijf ik het vreemd vinden, je wisselt het ene derde remlicht om voor een ander (spoiler) en blijkbaar zit daar toch een zodanig weerstandsverschil tussen dat het waarschuwingslampje in de tellerbak gaat branden.
Wellicht toch het led-standaard gloeilamp verschil?
groet,
Pascal
Toch blijf ik het vreemd vinden, je wisselt het ene derde remlicht om voor een ander (spoiler) en blijkbaar zit daar toch een zodanig weerstandsverschil tussen dat het waarschuwingslampje in de tellerbak gaat branden.
Wellicht toch het led-standaard gloeilamp verschil?
groet,
Pascal
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 14:32 #1435203
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic LED-gloeilamp verschil
Een LED lampje trekt het minder stroom dan de "standaard" peer die er in het derde remlicht op de achterruit zit, en dit verschil is waarschijnlijk de reden dat het lampjekapotlampje op het dashboard aangaat wanneer je remt. Toen ik mijn achterlichten van LED had voorzien, behalve dat van het derde remlicht, gebeurde hetzelfde. Nadat er ook een LED lampje in het derde remlicht was gedaan deed dit zich niet meer voor. Dus of alles standaard, of alles LED zou het moeten oplossen.
Groeten en tot de 25e,
Groeten en tot de 25e,
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 14:45 #1435205
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Duidelijk.
Bedankt Marc. Het blijft vreemd dat mijn vorige 940 ook een combinatie had van led in de spoiler en gewone remlichten in de achterlampen en daar kreeg ik geen foutmelding van. Een combinatie moet derhalve te realiseren zijn.
Tot in Langezwaag!
groet,
Pascal
Tot in Langezwaag!
groet,
Pascal
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 19:01 #1435212
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ha Pascal,
Ha Pascal,
Hier hetzelfde probleem. Waarschijnlijk had de paarse toerbuffel wel het goede relais erin zitten.. je zou evt kunnen proberen om n extra pitje ertussen te zetten met een simpel lampje die dan dient als extra weerstand.. mooiste is de juiste relais fixen. Hou me even op de hoogte of en waar dat lukt.. groeten Stijn
Hier hetzelfde probleem. Waarschijnlijk had de paarse toerbuffel wel het goede relais erin zitten.. je zou evt kunnen proberen om n extra pitje ertussen te zetten met een simpel lampje die dan dient als extra weerstand.. mooiste is de juiste relais fixen. Hou me even op de hoogte of en waar dat lukt.. groeten Stijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 19:21 #1435216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spoiler remlicht relais
Ik heb ook zon spoiler met derde remlicht. Bij mij werkt het naar behoren. Als ik kan helpen door het relais nummer op te zoeken voor jullie dan moet je effe zeggen waar die relais zit? Dan kijk ik even.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 19:42 #1435217
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Cruise-control
Interessant onderwerp. Aanvankelijk had ik al mijn lampen vervangen door led, behalve de H4 en H3-lampen. Ik heb met iedere uitwisseling van gloeilampen voor led geen foutmelding gehad. Echter, niet alles bleek koek & ei; wanneer ik op cruise-control reed (regelmatig) en een grootlichtsignaal gaf, schakelde de cruise-control uit. Dat was op te lossen, maar daar ben ik niet aan toegekomen. Kort daarna heb ik - na uitgebreid onderzoek - als laatste stap ook de H4- en de H3-lampen uitgewisseld voor led. Naast de dramatisch hogere lichtopbrengst, bleek als bijkomend voordeel toen ook het probleem met het uitschakelen van de cruise-control bij seinen met grootlicht verleden tijd. Rondom led en alle problemen verleden tijd. Led, alsof de 940 er voor gemaakt is...
Adriaan
Adriaan
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-03-2017 21:37 #1435219
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic welk relais?
Ik zou kunnen kijken of ik volgende week dat groene relais uit mijn oude 940 kan uitproberen in de BB.
Waar precies zit dit relais verstopt?
Een extra lampje om gelijke weerstand te veroorzaken zie ik niet echt zitten, dan haal ik net zo lief het controle lampje uit de tellerbak.
groet,
Pascal
Waar precies zit dit relais verstopt?
Een extra lampje om gelijke weerstand te veroorzaken zie ik niet echt zitten, dan haal ik net zo lief het controle lampje uit de tellerbak.
groet,
Pascal
Moderators: Jerry Stam