lege accu , centrale deur vergrendeling
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2017 13:05 #1434812
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic alles eruit
Zelf zou ik adviseren om het complete alarm eruit te halen, Volvo Guard of iets anders. D'r uit ermee.
Vervolgens gewoon een nieuw aftermarket CV AB system installeren, met of zonder alarm functie. (Ik zou zonder doen).
Groeten,
Gerben
Vervolgens gewoon een nieuw aftermarket CV AB system installeren, met of zonder alarm functie. (Ik zou zonder doen).
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2017 13:36 #1434814
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok,
Dan gaan we daar voor Gerben.
Adrian stelde dit voor:
nl.aliexpress.com/item/Universele-Alarms...0-acd204ee543d&tpp=1
Maar vast bestellen? Of heb jij een ander voorstel. En wat ik mij afvraag, heb ik dan de knipperende LED nog als de wagen op central lock staat?
Groeten,
Adrian stelde dit voor:
nl.aliexpress.com/item/Universele-Alarms...0-acd204ee543d&tpp=1
Maar vast bestellen? Of heb jij een ander voorstel. En wat ik mij afvraag, heb ik dan de knipperende LED nog als de wagen op central lock staat?
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2017 16:26 #1434817
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Guard nr
Die oude troep zou ik er niet inzetten. Het is een oud guard relais.
Wat is het volvonr op je guard relais. Ik heb er nog 2 liggen hier.
Om je ledje te laten knipperen kun je er een blauw immocontrole relais in steken.
Hoe deze is afgestemd op je immo weet ik niet zeker. Zal ik eens proberen.
Gaat deze niet knipperen, dan vervang je het ledje door een 12V knipperled die je laat aansturen een stroom bij contact uit. Die haal je uit een onderbreekrelais of tussen 12V en plus ontsteking. Deze laatste werkt als min bij contact uit.
Ik ben er helaas niet op 1 april.
Wat is het volvonr op je guard relais. Ik heb er nog 2 liggen hier.
Om je ledje te laten knipperen kun je er een blauw immocontrole relais in steken.
Hoe deze is afgestemd op je immo weet ik niet zeker. Zal ik eens proberen.
Gaat deze niet knipperen, dan vervang je het ledje door een 12V knipperled die je laat aansturen een stroom bij contact uit. Die haal je uit een onderbreekrelais of tussen 12V en plus ontsteking. Deze laatste werkt als min bij contact uit.
Ik ben er helaas niet op 1 april.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2017 20:35 #1434825
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee hoor!
Dit ga ik niet kopen en er in zetten hoor Adrian.
Het alarm gaat er uit en ik heb de link van jou met die central lock set opgeslagen.
Gerben helpt mij de week ervoor in Langezwaag met het uitbouwen, mocht die central lock set dan niet lukken blijft hij even op de plank liggen.
Groeten,
Het alarm gaat er uit en ik heb de link van jou met die central lock set opgeslagen.
Gerben helpt mij de week ervoor in Langezwaag met het uitbouwen, mocht die central lock set dan niet lukken blijft hij even op de plank liggen.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
24-02-2017 03:54 #1434933
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bekende symptomen
Vaak zijn ingewikkelde dingen erg simpel.
Levensduur van de accu? Die gaat ruim 4 tot 6 jaar mee. Dus na 3 jaar duidt op een andere storing.
Om te beginnen. Controleer of de verlichting in de kofferbak werkelijk uit is wanneer de bak dicht is. Ja, ik weet het, het is het probleem van het lampje in de koelkast. Wanneer de deur dicht is... Maar dit controleer je door het stekkertje los te trekken. Vindt het verschijnsel dan nog steeds plaats, een los stekkertje trekt geen stroom.
Dus is het iets anders.
Hetzelfde kun je ook doen met de centrale deurvergrendeling. Zekering er uit, gaat de accu dan leeg dan is het niet de deurvergrendeling.
Maar begin eens aan de andere kant. Wordt de accu goed bijgeladen, dat rooie lampje zegt niets. Een universeelmeter echter wel.De accuspanning moet met draaiende motor op 13.8 tot 14.4 volt komen.
Zo niet, regelaar er uit en nieuwe er in. Die kosten (niet de 'originele') tussen de 8 en 20 euro. Vaak lopen de koolborstels op zijn eind.
Wat ook wel eens gebeurt is dat vergeten wordt de bevestiging op de stelbeugel goed vast te zetten. Het M10 boutje van de riemspanner breekt vervolgens af, dynamo zakt omlaag. De riem staat dan te slap om te piepen, maar ook te slap om het dynamo behoorlijk te laten draaien. En rode lampje gaat dan niet branden!
Vanwege de krakkemik techniek heb ik het rode lampje laten zitten maar heb een voltmeterblokje van 10 x 20 mm ingebouwd in het instrumentenpanel. Zwarte draadje op de min, rode draadje op de plus (bij de printzekering). Voltmeter (6-30volt) kost ongeveer 6 euro. En je weet exact altijd waar je met de laadspanning/boordspanning aan toe bent. Gaat er iets mis met de v-snaar dan zie je dit al in een vroeg sadium, dus voor je snelheidsmeter (symptoom) uitvalt. IJk het geval vóór inbouw, ze hebben soms een afwijking. En niet vergeten, een blauw of groen display is aangenaam, van een rode krijg je achtervolgingswaanzin..
Nog een tip. Bij een spannig onder de 8 a 9 volt valt het kilometertelwerk uit. Valt de snelheidsmeter uit dan heb je nog maar een paar kilometer te rijden voordat de fraai glanzende en mogelijk getunede Volvo gereduceerd wordt tot een levenloze pedaalemmer.
Voor de rest zou ik het op afstand niet weten.
Levensduur van de accu? Die gaat ruim 4 tot 6 jaar mee. Dus na 3 jaar duidt op een andere storing.
Om te beginnen. Controleer of de verlichting in de kofferbak werkelijk uit is wanneer de bak dicht is. Ja, ik weet het, het is het probleem van het lampje in de koelkast. Wanneer de deur dicht is... Maar dit controleer je door het stekkertje los te trekken. Vindt het verschijnsel dan nog steeds plaats, een los stekkertje trekt geen stroom.

Hetzelfde kun je ook doen met de centrale deurvergrendeling. Zekering er uit, gaat de accu dan leeg dan is het niet de deurvergrendeling.
Maar begin eens aan de andere kant. Wordt de accu goed bijgeladen, dat rooie lampje zegt niets. Een universeelmeter echter wel.De accuspanning moet met draaiende motor op 13.8 tot 14.4 volt komen.
Zo niet, regelaar er uit en nieuwe er in. Die kosten (niet de 'originele') tussen de 8 en 20 euro. Vaak lopen de koolborstels op zijn eind.
Wat ook wel eens gebeurt is dat vergeten wordt de bevestiging op de stelbeugel goed vast te zetten. Het M10 boutje van de riemspanner breekt vervolgens af, dynamo zakt omlaag. De riem staat dan te slap om te piepen, maar ook te slap om het dynamo behoorlijk te laten draaien. En rode lampje gaat dan niet branden!
Vanwege de krakkemik techniek heb ik het rode lampje laten zitten maar heb een voltmeterblokje van 10 x 20 mm ingebouwd in het instrumentenpanel. Zwarte draadje op de min, rode draadje op de plus (bij de printzekering). Voltmeter (6-30volt) kost ongeveer 6 euro. En je weet exact altijd waar je met de laadspanning/boordspanning aan toe bent. Gaat er iets mis met de v-snaar dan zie je dit al in een vroeg sadium, dus voor je snelheidsmeter (symptoom) uitvalt. IJk het geval vóór inbouw, ze hebben soms een afwijking. En niet vergeten, een blauw of groen display is aangenaam, van een rode krijg je achtervolgingswaanzin..
Nog een tip. Bij een spannig onder de 8 a 9 volt valt het kilometertelwerk uit. Valt de snelheidsmeter uit dan heb je nog maar een paar kilometer te rijden voordat de fraai glanzende en mogelijk getunede Volvo gereduceerd wordt tot een levenloze pedaalemmer.
Voor de rest zou ik het op afstand niet weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2017 15:37 #1434936
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Estate services
Met dat kastje van Estate services overbrug je je start onderbreking, niet geheel onbelangrijk......
Ik had van de zomer het probleem op de pont naar Texel dat iemand mijn alarm had aangezet, ik wist niet dat dat erin zat.......Niet meer te starten en gekke knipperlichten.....
Thuis alarm eruit getrokken en kastje van Estate services erin, probleem opgelost.
Ik had van de zomer het probleem op de pont naar Texel dat iemand mijn alarm had aangezet, ik wist niet dat dat erin zat.......Niet meer te starten en gekke knipperlichten.....
Thuis alarm eruit getrokken en kastje van Estate services erin, probleem opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2017 17:17 #1434937
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 15,55
een dummy voor dummies
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2017 00:09 #1435309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update - SOLVED
En om even terug te komen op het originele draadje.
Na het repareren en testen komt de fout niet meer voor,alles werkt nu weer naar behoren zoals het betaamt.
Tijdens dat onderzoek naar ons getronics alarm heb ik toch het openen en sluiten naar 6 seconden gezet, mocht ik toevallig vergeten dat er een raam nog een stukje open stond, maar mijn ingesleten gewoonte is dat voordat ik uitstap toch de ramen ( electrisch ) sluit dus het mag ook naar 1 seconde....
Hans.
Na het repareren en testen komt de fout niet meer voor,alles werkt nu weer naar behoren zoals het betaamt.
Tijdens dat onderzoek naar ons getronics alarm heb ik toch het openen en sluiten naar 6 seconden gezet, mocht ik toevallig vergeten dat er een raam nog een stukje open stond, maar mijn ingesleten gewoonte is dat voordat ik uitstap toch de ramen ( electrisch ) sluit dus het mag ook naar 1 seconde....
Hans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam