lege accu , centrale deur vergrendeling
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2017 15:12 #1434551
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic stroomgebruik
Een alarm trekt altijd stroom iets van enkele tientallen milliamp.
Ik denk niet dat het veel verschil maakt of het alarm geactiveerd is of niet.
Dat zware stroomgebruik lijkt me door continu geactiveerde actuators te komen.
Met een aftermarket alarm kun je de cv ook negatief aansturen, dan gaat alles in een klak.
Guard op de 940 is altijd een accessoire geweest en werd af fabriek geleverd. Ik dacht dat Guard1 tot een bepaald bouwjaar gebruikt is, daarna kort guard2 en voor de laatste bouwjaren Guard3. Heeft ook te maken met de voorgeïnstalleerde bekabeling en wijzigingen van het systeem.
In de folder van modeljaar 97 staat geen prijs maar:
Volvo beveiligingssystemen en autotelefoon - Raadpleeg uw Volvo-dealer voor de uitgebreide mogelijkheden op dit gebied.
Ik denk niet dat het veel verschil maakt of het alarm geactiveerd is of niet.
Dat zware stroomgebruik lijkt me door continu geactiveerde actuators te komen.
Met een aftermarket alarm kun je de cv ook negatief aansturen, dan gaat alles in een klak.
Guard op de 940 is altijd een accessoire geweest en werd af fabriek geleverd. Ik dacht dat Guard1 tot een bepaald bouwjaar gebruikt is, daarna kort guard2 en voor de laatste bouwjaren Guard3. Heeft ook te maken met de voorgeïnstalleerde bekabeling en wijzigingen van het systeem.
In de folder van modeljaar 97 staat geen prijs maar:
Volvo beveiligingssystemen en autotelefoon - Raadpleeg uw Volvo-dealer voor de uitgebreide mogelijkheden op dit gebied.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2017 15:26 #1434554
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja.
Dat af fabriek is denk ik een beetje een groot woord in deze Tom.
Overigens betekent bij mij de afstandsbediening gebruiken dat de centrale vergrendeling EN het alarm wordt ingeschakeld en als ik zo op het forum zit te lezen is dat laatste misschien wel de grootste boosdoener wat betreft lekstroom.
Vandaar dat ik de wagen nu met de sleutel op slot doe, dat lijkt verschil te maken.
Als het alarm verwijderen de oplossing is mag het er wat mij betreft uit.
Gerben heeft al toegezegd mij daar bij te helpen, maar die breekt allemaal boutjes af lees ik net.
Groeten
Overigens betekent bij mij de afstandsbediening gebruiken dat de centrale vergrendeling EN het alarm wordt ingeschakeld en als ik zo op het forum zit te lezen is dat laatste misschien wel de grootste boosdoener wat betreft lekstroom.
Vandaar dat ik de wagen nu met de sleutel op slot doe, dat lijkt verschil te maken.
Als het alarm verwijderen de oplossing is mag het er wat mij betreft uit.
Gerben heeft al toegezegd mij daar bij te helpen, maar die breekt allemaal boutjes af lees ik net.
Groeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2017 17:29 #1434557
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic testen lekstroom
Wanneer je het vermoeden hebt dat er een lekstroom is:
- richting actuator: je test de spanning tussen de blauwrode en de roodwitte draad naar de actuator. Die moet 0 volt aangeven en weerstandwaarde 0
- stroomverbruik algemeen contact uit en alle deuren dicht: je meet de amperes vanaf de pluspool accu of de weerstandswaarde tussen de losse plusklem en de aarde. Amperes behoren niet meer te zijn dan ongeveer 40 millivolt(voor standby radio,ecu en alarm). Of je meet de weerstandswaarde: moet flink groot zijn, boven de 300 ohm.
Twijfel je over het guard relais dan trek je deze er uit en maakt een vaste verbinding tussen 50E en 50F in de relaisvoet om te kunnen starten.
volvo700vereniging.nl/node/51334
- richting actuator: je test de spanning tussen de blauwrode en de roodwitte draad naar de actuator. Die moet 0 volt aangeven en weerstandwaarde 0
- stroomverbruik algemeen contact uit en alle deuren dicht: je meet de amperes vanaf de pluspool accu of de weerstandswaarde tussen de losse plusklem en de aarde. Amperes behoren niet meer te zijn dan ongeveer 40 millivolt(voor standby radio,ecu en alarm). Of je meet de weerstandswaarde: moet flink groot zijn, boven de 300 ohm.
Twijfel je over het guard relais dan trek je deze er uit en maakt een vaste verbinding tussen 50E en 50F in de relaisvoet om te kunnen starten.
volvo700vereniging.nl/node/51334
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2017 01:29 #1434573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok mensen, bedankt voor de
Ok mensen, bedankt voor de input hier, maar ogenschijnlijk heeft iedereen over de vraag gelezen hier i.b.t. die sleutel en het open maken van de deur.
De dombo manier , net als als ik , moet dus eerst ontdekken wat er aan gegevens zijn zonder met enige technisch kennis van zaken verder te kunnen om dan verder te kunne deduceren wat er aan de hand is , of kan zijn.
In tussen heb ik het haynes boek maar eens gescanned 1990-1996 h to n om in ieder geval deze electrische schema's beter te kunnen lezen op de computer,en na enig werk met foto sjop is dat wel gelukt .
Van het weekeind gaat het linker voorportier open voor verdere metingen en onderzoek.
Hans.
De dombo manier , net als als ik , moet dus eerst ontdekken wat er aan gegevens zijn zonder met enige technisch kennis van zaken verder te kunnen om dan verder te kunne deduceren wat er aan de hand is , of kan zijn.
In tussen heb ik het haynes boek maar eens gescanned 1990-1996 h to n om in ieder geval deze electrische schema's beter te kunnen lezen op de computer,en na enig werk met foto sjop is dat wel gelukt .
Van het weekeind gaat het linker voorportier open voor verdere metingen en onderzoek.
Hans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2017 09:05 #1434576
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik zou beginnen met de
Ik zou beginnen met de alarmsirene af te koppelen als die er nog in zit. De ingebouwde oplaadbare batterijen kunnen defect zijn en voor de lekstroom zorgen.
Dan een stroommeter in het circuit zetten. Niet handmatig maar vastklemmen zodat je de stroom kan blijven aflezen.
Dan de auto met de sleutel op slot doen, en vervolgens de stroom aflezen en daar vervolgens mee even mee doorgaan tot je zeker weet dat de aflezing stabiel is. Als het goed is is de stroomwaarde vrijwel direct 40-60 mA. Als dit niet zo is, dan is er een probleem met een actuator.
Als de stroom wel mooi is terug gezakt dan de auto opnieuw op slot zetten maar nu met de AB. Als het goed is is de stroom de eerste minuten een paar honderd milliampere omdat het alarm geactiveerd wordt. Na een paar minuten, maximaal 10-15 afhankelijk van het merk alarm, moet de stroom weer terug zakken tot 40-60 mA.
Die Haynes schema's zijn niet helemaal ideaal. Als je mij een pm stuurt dan mail ik je de orginele schema's wel even.
Piet
Dan een stroommeter in het circuit zetten. Niet handmatig maar vastklemmen zodat je de stroom kan blijven aflezen.
Dan de auto met de sleutel op slot doen, en vervolgens de stroom aflezen en daar vervolgens mee even mee doorgaan tot je zeker weet dat de aflezing stabiel is. Als het goed is is de stroomwaarde vrijwel direct 40-60 mA. Als dit niet zo is, dan is er een probleem met een actuator.
Als de stroom wel mooi is terug gezakt dan de auto opnieuw op slot zetten maar nu met de AB. Als het goed is is de stroom de eerste minuten een paar honderd milliampere omdat het alarm geactiveerd wordt. Na een paar minuten, maximaal 10-15 afhankelijk van het merk alarm, moet de stroom weer terug zakken tot 40-60 mA.
Die Haynes schema's zijn niet helemaal ideaal. Als je mij een pm stuurt dan mail ik je de orginele schema's wel even.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2017 23:58 #1434702
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Na dit weekeinde in de kou ben ik een stuk verder gekomen.
Om de een of andere reden heeft de alarm installatie besloten om de deuren continue te sluiten, daar ligt dan de lek stroom van 2,5 A.
De installatie is van de firma GT en wel een GT136 met een GT 142 externe claxon ( met accu ) en een GT 167 ( noodschakelaar ) , het lijkt me een soort interface.
Na het slopen van het linker portier en teveel plastic af gebroken te hebben kunnen we eigenlijk eens gaan meten.
De onderop gemonteerde vdo actuator is ok. de schakelaar boven in de deur is ok.
Ergens is er wat veranderd in het proces want met sluiten is er nu ruim 3 A te meten met sluiten.
De ruststroom is 40 mA,Mijn vermoeden is dat ik een min heb verbeterd,slecht contact,mooi dus.
Dan blijkt dat de sluit tijd 40 seconden is,dat is te verkorten naar 6 of 1, afhankelijk of de ramen ook nog gesloten dienen te worden.
Begin er wel lol in te krijgen zeg maar.
Met het uitbouwen van de diverse alarm delen en de printjes te bekijken zie ik dingen waar ik dus NIET vrolijk van wordt, of juist wel, koude lassen in de solderingen, jeeee, weer wat gevonden.
Verdere info volgt.
Om de een of andere reden heeft de alarm installatie besloten om de deuren continue te sluiten, daar ligt dan de lek stroom van 2,5 A.
De installatie is van de firma GT en wel een GT136 met een GT 142 externe claxon ( met accu ) en een GT 167 ( noodschakelaar ) , het lijkt me een soort interface.
Na het slopen van het linker portier en teveel plastic af gebroken te hebben kunnen we eigenlijk eens gaan meten.
De onderop gemonteerde vdo actuator is ok. de schakelaar boven in de deur is ok.
Ergens is er wat veranderd in het proces want met sluiten is er nu ruim 3 A te meten met sluiten.
De ruststroom is 40 mA,Mijn vermoeden is dat ik een min heb verbeterd,slecht contact,mooi dus.
Dan blijkt dat de sluit tijd 40 seconden is,dat is te verkorten naar 6 of 1, afhankelijk of de ramen ook nog gesloten dienen te worden.
Begin er wel lol in te krijgen zeg maar.
Met het uitbouwen van de diverse alarm delen en de printjes te bekijken zie ik dingen waar ik dus NIET vrolijk van wordt, of juist wel, koude lassen in de solderingen, jeeee, weer wat gevonden.
Verdere info volgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2017 18:25 #1434721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Straat
Het houd je van de straat.. uhm bezig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2017 11:50 #1434744
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic motortje
Er zit een motortje in de actuator geen domme magneetspoel.
volvo700vereniging.nl/node/40841
Sloop het alarm eruit en monteer een simpele AB.
Zoiets:
nl.aliexpress.com/item/Universele-Alarms...0-acd204ee543d&tpp=1
volvo700vereniging.nl/node/40841
Sloop het alarm eruit en monteer een simpele AB.
Zoiets:
nl.aliexpress.com/item/Universele-Alarms...0-acd204ee543d&tpp=1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2017 23:52 #1434801
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
In de gt 136 heb ik wat koude lassen gevonden, de belangrijkste was er een aan een min pen van een voedings ic , spannings stabilisator. niet geheel onbelangrijk.
Dat betekent dus dat deze print wel degelijk een eigen leven kan gaan leiden met alle gevolgen van dien
Tjsa , helaas heb ik geleerd om dingen op component niveau te repareren en ja dat duurt wat langer voor dat je de echte fout hebt gevonden.
Testen dus is nu het verhaal, we gaan het zien.
Hans.
Dat betekent dus dat deze print wel degelijk een eigen leven kan gaan leiden met alle gevolgen van dien
Tjsa , helaas heb ik geleerd om dingen op component niveau te repareren en ja dat duurt wat langer voor dat je de echte fout hebt gevonden.
Testen dus is nu het verhaal, we gaan het zien.
Hans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2017 10:44 #1434804
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Het kan verkeren
Ik zit net op Tradera te kijken, ik overweeg het alarm er uit te halen en daar vind ik een set aangeboden:
www.tradera.com/item/302209/275779420/la...o-940-komplett-sats-
Voor 940 van 91-98, is dit dan Guard II?
Bij mij lijkt het niet meer gebruiken van de afstandsbediening wel verschil te maken, gewoon met de sleutel op slot.
Waarbij ik mij dan afvraag of het nog meer zou gaan helpen als het alarm verwijderd wordt.
En wat doet dit relay precies, schakelt dit ook het alarm uit?
www.estateservices.nl/elektra/elektra-di...0-s90-v90-volvo.html
Ik lees in het hele alarm verhaal ook over de batterij van de claxon die oud is en voor lekstroom kan zorgen, is die batterij te verwisselen?
En zo ja, zit die dan in het zwarte kastje tegen de linker veerpoot waar ook een slotje zit om uit te schakelen?
Het houdt ons bezig.
Groeten,
www.tradera.com/item/302209/275779420/la...o-940-komplett-sats-
Voor 940 van 91-98, is dit dan Guard II?
Bij mij lijkt het niet meer gebruiken van de afstandsbediening wel verschil te maken, gewoon met de sleutel op slot.
Waarbij ik mij dan afvraag of het nog meer zou gaan helpen als het alarm verwijderd wordt.
En wat doet dit relay precies, schakelt dit ook het alarm uit?
www.estateservices.nl/elektra/elektra-di...0-s90-v90-volvo.html
Ik lees in het hele alarm verhaal ook over de batterij van de claxon die oud is en voor lekstroom kan zorgen, is die batterij te verwisselen?
En zo ja, zit die dan in het zwarte kastje tegen de linker veerpoot waar ook een slotje zit om uit te schakelen?
Het houdt ons bezig.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam