lege accu , centrale deur vergrendeling

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 03:16 #1106363 door V700 register
lege accu , centrale deur vergrendeling is gemaakt door V700 register
Tweede poging hier.(qua posten)

Bij koud weer beginnen accu's zich te melden als zijnde slecht,zo ook hier in onze 940 station 2.3 ic uit 1997.
Niet getreurd , eigen wijs laad je zo'n ding dus op en verder.

Je meet als het geheel gestart is of er ook weer die pakkum beet 14 Volt gehaald wordt.Yep , laadt mooi bij.

mooi , niets aan de hand en we gaan weer verder, toch merk je dat het starten wat minder wordt.

Na een paar dagen niet rijden , ja je raad het al , accu leeg , uiteindelijk maar een nieuwe, niet zo gek na 3 tot 4 jaar trouwe dienst.

Na opladen inbouwen en start als en jekko, helaas na 3 weer niet gebruiken , accu leeg.

?????

meten , accu is 7 volt, dat heet diep ontlading ( ja electronicus ) even een probleem om dat weer in goede banen te leiden maar dat lukt wel.
We hebben weer een live accu, 75 Ah 650 amp kortsluitstroom.inbouwen en rijden.

Auto 2 dagen niet gebruiken en accu leeg.Hier wordt ik niet vrolijk van.

Daar heb je geen volvo voor gekocht zeg maar, die bricks doen het altijd, die vorige twee deden het ook altijd ( 2x 240 650K km )

Ok niet blij maar dan maar eens een ampere meter gebruiken wat de ruststroom is.

40 mA dus, dat betekent dat dit zowat tot in de eeuwigheid moet kunnen blijven werken, ( tov 75 amp / uur )

Totdat ik de auto via een handzender opslot zette, 2,3 A , nee he, wtf is dit ?

opslot zetten met de sleutel, 40 mA.

Aha , een stap verder.

logisch is dan dat 75/2,3 is 36 uur later de accu op is.

Wat na verder testen blijkt dat de linker portier deur dan ook niet meer te openen is via de sleutel , de rechter wel, totdat je de hand zender gebruikt, alles vlekkeloos zeg maar

Mag ik hier uit afleiden dat de linker een probleem geeft ? , mechanisch of electrisch ?

Iemand ervaring mee ?

Mijn vermoeden is dat de actuator bekrachtigd blijft door of het alarm of een draad probleem of een zwaar lopend mechaniek.

BTW , de alarm installatie is van de firma GT getronics en ik vermoed een gt 800 ding met een GT 482 sleutel / handzender en een extra GT142 alarmspeaker waarvann de accu's ook 20 jaar oud zijn , maar dat doet niet terzake.
Waar ik uiteindelijk wel van af wil is het start onderbreker circuit , maar dat is een ander onderdeel in deze.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 09:31 #1434536 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic CV relais
Ik denk dat je cv relais blijft hangen of je alarm die een continu signaal afgeeft ipv een korte.
Hier heb je misschien iets aan:
volvo700vereniging.nl/content/uitbouw-euroalarm
Staat in de vraagbaak voor leden.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 09:40 #1434537 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Alarm
Met de sleutel stuur je het cv relais ook aan dus die zal het niet zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 09:56 #1434538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Actuator
Af fabriek had mijn 940 LPT wel centrale portiervergrendeling, maar die werd met de sleutel in de linkerdeur aangestuurd. Dat was ook het enige slot waar geen actuator in zat. De actuators van de overige sloten volgen als "slaves" en hebben allemaal hun eigen ingebouwde eindschakelaars.
Ik heb een Hella AB ingebouwd door in de linkerdeur ook een actuator in te bouwen. Alleen deze actuator wordt door het Hella systeem aangestuurd, de rest volgt de mechanische beweging van het slot.
Als jij ook zo'n achteraf ingebouwd systeem hebt, dan zit daar ergens de fout. Ik weet niet meer of er een constante 12V voeding naar de actuator loopt, of dat die geschakeld wordt vanuit de regeleenheid. In het eerste geval zitten er eindschakelaars in de actuator waarvan er één defect zou kunnen zijn. Als de actuator maar drie draden heeft (open/dicht/massa) dan zit de fout in de regelunit zelf.
Heb je de originele Volvo AB, dan worden alle actuators aangestuurd door één relais, zonder eindschakelaars in de actuators. Als er dan spanning op het systeem blijft staan, dan krijgen alle actuators dat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 09:59 #1434539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eindschakelaars
Ik twijfel nu of de originele Volvo actuators eindschakelaar hebben. Bij nader inzien denk ik van niet en worden ze een vaste tijd aangestuurd door het relais 2/7.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 10:30 #1434540 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klopt
Een actuator is een magneetspoel en wordt door het cv-relais 2/7 korte tijd van een stroomkring voorzien. Aan een actuator hangen 2 draden. In ruststand van het cv-relais staat op beide draden aarde. Bij activatie wordt een van beide draden van een korte plus voorzien. De stroomrichting voor open is dus omgekeerd tov dicht. Aansturing van CV door AB is een korte min op een van beide spoelen van het cv-relais. Een aftermarket alarm wordt ook vaak ingebouwd door een korte plus op de bestuurdersdeuractuator te geven net zoals het cv relais dat doet. In tweede instantie worden dan de andere deuren door het CV relais meegenomen. Je kun het verschil van inbouw horen. Gaat alles in een klak of de bestuurdersdeur eerst en volgt de rest.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 10:59 #1434543 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Wordt het alarm niet tegelijk
Wordt het alarm niet tegelijk ingeschakeld als de auto met de AB op slot wordt gezet?
Dan zit het probleem misschien niet in de actuators maar in het alarm.

Voor een alarm is het overigens niet abnormaal dat het na inschakelen gedurende ca 10-20 minuten wat meer stroom trekt en pas daarna in rust gaat.
Maar 2,3 ampere is wel erg veel.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 12:33 #1434547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestuurdersdeur actuator
Als de auto standaard zonder AB is geleverd, ontbreekt de bestuurderdeur actuator. Die bedien je dan met de sleutel. Inderdaad hoor je bij aftermarket eerst de aftermarket actuator bewegen en daarna pas de anderen.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 13:43 #1434548 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Volvo Guard 1
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem maar dan met Volvo Guard 1.
Wel in mindere mate maar als ik de wagen twee tot drie weken niet gebruik is er weinig startstroom over en moet er soms een starthulp bijkomen.
Loopt hij eenmaal geeft de meter in het dashboard rond de 14 volt aan, laadstroom genoeg dus. De rest van de dag dan ook geen startproblemen meer.
Ik doe de wagen de laatste tijd met de sleutel op slot en dat lijkt iets te helpen.
Wat ik mij wel nog steeds afvraag is Guard 1 nu af fabriek of niet?

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2017 14:57 #1434550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat Probleem van accu leeg had ik ook bij de aftermarket ingebouwde CV,
Ik heb dat opgelost door een originele(Volvo CV) actuator te gebruiken en die aan te laten sturen door de aftermarket AB unit, Daarna nooit geen problemen meer gehad met een lege accu,

@Ton, Ik twijfel over jou vraag, het zou zomaar kunnen dat die door de dealers werden ingebouwd,
Maar wat ook kan is dat deze door de de afdelingen klantaanpassingen werden ingebouwd, een guard systeem inbouwen op de lijn lijkt mij een te tijdrovende klus en voordat soort optie's hebben auto productie bedrijven zogenaamde klantaanpassingen afdelingen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC