Nou, het heeft nogal even geduurd, vooral omdat mijn sleuteltijd tot weekends beperkt is, waarin ook nog weleens iets anders moet gebeuren...
Gisteren hebben we uiteindelijk de storing gevonden en gerepareerd. Het weekend ervoor hadden we al geconstateerd, dat ergens tussen de hoofdzekeringkast naast de accu, en de relaiskast op de linker voorpoot, de stroom van circuit 2 onderbroken was. Een draadbreuk in de gele hoofddraad dus.
Gisteren alles van die draad ontmanteld, eerst onder het luchtfilterhuis een verdachte plek er tussenuit geknipt, maar dat bleek nog steeds stroomloos.
Toen we het afdichtplastic onder de radiateur weghaalden, bleek de echte oorzaak overduidelijk: op 1 plek was de hoes opgeblazen, en bleek het koper binnenin alleen nog maar uit groen poeder te bestaan. Drie solderingen verder (niet makkelijk in 4mm2 kabel) en een stukje nieuw draad van pakweg 15 cm verder, werkte alles weer.
Stiekum kost zo'n klusje toch wel tijd: inclusief alles weer netjes intapen, originele tiewraps vervangen en alles afwerken kostte het toch de hele middag.
Nu alleen nog even op zoek naar de code van de radio...