Diverse storingen 960-II: gemeenschappelijke oorzaak?
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 10:59 #1434130
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Misschien dat even aan de
Misschien dat even aan de contactsleutel morrelen - terwijl hij in het slot zit - werkt. Ik heb zeg 1 of 2x per jaar dat hij niet genoeg terugspringt na het starten, dan werken idd bepaalde verlichtingsfuncties niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 13:24 #1434139
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat probleem is bekend, en
Dat probleem is bekend, en dus stond ik kort na het constateren van het probleem in de berm om opnieuw te starten. Met een automaat doe je dat namelijk niet rijdend...
Goochelen met de sleutel helpt dus in elk geval niet.
Het contactslot is nog wel een logische verdachte: aanstaand weekend hoop ik een ruil-exemplaar van het contactslot te hebben om mee te testen.
Overigens: als je dit probleem hebt, kan je het contactslot en vooral de schakelaar erachter proberen te smeren. Helpt dat niet, dan is het probleem in elk geval over door de schakelaar erachter te vernieuwen. De schakelaar bij een 960-II is anders dan bij 740/940/960-I, maar het probleem is vergelijkbaar.
Goochelen met de sleutel helpt dus in elk geval niet.
Het contactslot is nog wel een logische verdachte: aanstaand weekend hoop ik een ruil-exemplaar van het contactslot te hebben om mee te testen.
Overigens: als je dit probleem hebt, kan je het contactslot en vooral de schakelaar erachter proberen te smeren. Helpt dat niet, dan is het probleem in elk geval over door de schakelaar erachter te vernieuwen. De schakelaar bij een 960-II is anders dan bij 740/940/960-I, maar het probleem is vergelijkbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 16:47 #1434145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kan toch de automaat in N
Je kan toch de automaat in N zetten, starten en dan in D zetten?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 18:47 #1434146
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet geprobeerd, volgens mij
Niet geprobeerd, volgens mij starten ze alleen in P. Dat is wel wat ik van andere automaten (Chevrolet, ooit, lang geleden) heb geleerd.
En ik vond het veiliger om niet tussen overig verkeer te experimenteren maar even de hardbevroren berm van de Lelystadse dreven op te zoeken.
En ik vond het veiliger om niet tussen overig verkeer te experimenteren maar even de hardbevroren berm van de Lelystadse dreven op te zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2017 19:20 #1434147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht ik ook altijd maar mijn
Dacht ik ook altijd maar mijn 945 en mijn V90 starten ook in N!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2017 13:02 #1434227
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja hoor,
Mijn omgebouwde 765 met 2,5 L en AW30 start ook gewoon in de N.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2017 23:50 #1434342
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vanavond samen met Gerben een
Vanavond samen met Gerben een serieuze start gemaakt met debuggen. Contactslot wisselen bracht geen verbetering: dat is het dus niet.
Ook de 50A hoofdzekeringen (er zitten er 8 van in de auto) waren niet het probleem. Het is wel het circuit achter hoofdzekering nr 2. Alle relais daarin uitgewisseld zonder resultaat.
Massa kunnen we ook uitsluiten, want doorverbinden van de plus vanaf de accu naar de radio, zekeringkast of ook maar iets van het hele uitgevallen gedeelte deed het spul weer laten werken. We vermoeden nu een draadbreuk of probleem in de (sub-)zekeringkast. Aanstaand weekend maar weer verder zoeken.
Ook de 50A hoofdzekeringen (er zitten er 8 van in de auto) waren niet het probleem. Het is wel het circuit achter hoofdzekering nr 2. Alle relais daarin uitgewisseld zonder resultaat.
Massa kunnen we ook uitsluiten, want doorverbinden van de plus vanaf de accu naar de radio, zekeringkast of ook maar iets van het hele uitgevallen gedeelte deed het spul weer laten werken. We vermoeden nu een draadbreuk of probleem in de (sub-)zekeringkast. Aanstaand weekend maar weer verder zoeken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2017 12:19 #1434350
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic jep
Jep, inderdaad. In de zekeringen bak in het dashboard naast de bestuurdersdeur komt een dikke gele aanvoerkabel, die zich opsplitst naar meerdere zekeringen en systemen maar die dikke gele aanvoerkabel staat totaal geen enkele spanning op.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2017 14:58 #1434520
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Branching points: 33/126 of 33/205
Slechte kabelbreukverbinding vind je vaak op een branching point
zie pagina 4 en 9 schema
met een scrol door de tabel van branching points vind je de verbindingen vanaf 11A:2
33/205 hebben jullie al onderzocht.
33/126 zit bij de relaisbak onder de motorkap, de gele draad verbinding over het verdeelpunt helpen.
zie pagina 4 en 9 schema
met een scrol door de tabel van branching points vind je de verbindingen vanaf 11A:2
33/205 hebben jullie al onderzocht.
33/126 zit bij de relaisbak onder de motorkap, de gele draad verbinding over het verdeelpunt helpen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2017 15:56 #1434523
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dank! Dat helpt heel erg,
Dank! Dat helpt heel erg, want ik vroeg me al af hoe ik dat branching point kon localiseren vanaf het schema.
Ik heb nog geen tijd genomen om verder te spitten: misschien vanavond en anders zondag op z'n vroegst.
We hebben vorige week de gele draad op 33/205 rechtstreeks aan de plus gelegd, en toen deed alles het. Maar aangezien dat een ongezekerde oplossing was, durfde ik er niet mee te rijden. Ik ben al eens een V90 kwijtgeraakt aan brand...
Ik heb nog geen tijd genomen om verder te spitten: misschien vanavond en anders zondag op z'n vroegst.
We hebben vorige week de gele draad op 33/205 rechtstreeks aan de plus gelegd, en toen deed alles het. Maar aangezien dat een ongezekerde oplossing was, durfde ik er niet mee te rijden. Ik ben al eens een V90 kwijtgeraakt aan brand...
Moderators: Jerry Stam