Diverse storingen 960-II: gemeenschappelijke oorzaak?

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 06:25 #1106291 door Willem van Strik (GAST)
Diverse storingen 960-II: gemeenschappelijke oorzaak? is gemaakt door Willem van Strik (GAST)
Mijn 960-II heeft van het ene op het andere moment een aantal dinegn die niet meer werken. 's Avonds bij het wegzetten was alles in orde, 's morgens doen ineens de radio, de richtingaanwijzers, het alarmknipperlicht, de mistlampen voor en achter, het grootlicht en de klok het niet meer. Centrale vergrendeling, interieur- en dashboardverlichting, tellers, overige lampen en dergelijke werken wel gewoon.

Ik ben al in de bedradingsbeken hier op de site aan het zoeken, maar heeft iemand zo een idee wat deze zaken gemeenschappelijk hebben? Een relais misschien?
Voor de volledigheid: het gaat om een van de eerste 960-II's, dus van eind 1994, modeljaar 1995. En het is een 2,5 automaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 11:09 #1433955 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hallo Willem,
Hallo Willem,

Ik zou beginnen met de klok zelf. Die krijg zijn spanning rechtstreeks via hoofdzekering 2 en dan via zekering 13. Heb je de bedradingsschema's?

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 11:16 #1433956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massablokjes
Hoi Willem,

Daar zou ik mee beginnen. Schoonmaken of vervangen.

net achter de rinchtingaanwijzers onder de motorkap.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 14:08 #1433966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekering 2 ...
... kapot van de hoofdzekeringbox? Te vinden onder de motorkap, tegen de rechterveerpoot, onder/naast de overdruktank van het koelwater. 50 ampère.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 20:49 #1433974 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarom beginnen met de klok?
Waarom beginnen met de klok? Het minste belangrijke wat er stuk is, en de rest van de tellerset werkt prima.
Massa: het proberen waard. Baat het niet, schaden doet het ook niet.
Zekering 2: ik dacht dat ik die al had verworpen omdat er ook zaken over lopen die het nog wel doen.

Waar ik ook aan zit te denken: de contactschakelaar. Veel van wat het niet doet, doet het ook niet als de sleutel blijft "hangen". Helaas is de schakelaar bij de 960 anders dan de 940, want daarom heb ik geen reserve/testexemplaar.

Sleuteltijd ga ik overigens pas in het weekend hebben, ben ik bang.

Oh, en interieurverlichting kan erbij op de lijst "werkt niet". Wel dashboardverlichting, geen plafondlamp of instapverlichting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 21:19 #1433983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schema
<a href=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ents/E-schema960.PDF ">Dit schema staat op mijn computer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2017 22:08 #1433990 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De klok heeft het meest
De klok heeft het meest eenvoudige circuit van alle problemen die je opnoemt.
Er zit geen schakelaar of relais tussen.
Foutzoeken is daardoor simpel.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2017 10:23 #1433997 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zekering 2
Die wordt gedeeld door de genoemde componenten.
Aarde wordt gedeeld door andere gebruikers die het wel doen. Lijkt me minder waarschijnlijk.
Wil je aarde van een falende component testen, doe dan een weerstand meting op een stroomloos aarde traject, plus er af. Weerstand moet dan nul zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2017 16:27 #1434055 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Moet ik maar even op zoek
Moet ik maar even op zoek naar mijn reserve-hoofdzekeringen. Ik moet er nog zes hebben van de sloop van een 960 een paar jaar geleden.
Wel benieuwd waardoor die ineens stuk zou gaan (dat doen ze anders nooooit).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2017 15:00 #1434089 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vanochtend maar even een
Vanochtend maar even een extra zekering gehaald. iemand zo een idee vanaf welke kant je moet tellen voor nr 2? Ik zag zo snel geen aanduiding, dus heb van links (in de rijrichting) de tweede gewisseld. Dat maakt nog geen verschil.
Natuurlijk kan het probleem ook in het circuit van nr2 zitten zonder dat de zekering stuk is: in dat geval heb ik niet eerder dan zaterdag tijd om te gaan foutzoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD