Vage elektronische storing... Accu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2017 16:53 #1433483
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gedoe
Wat een gedoe.
Sinds de wagen in Gemert staat, is de 940 uitvoerig getest. De metingen wijzen geen bijzonderheden uit en de storingen hebben zich dusver niet voorgedaan.
Pas als de storing weer voorkomt, kan de oorzaak vastgesteld worden. Joost mag weten wanneer dat is. Hopelijk gauw.
Ondertussen rijden we met z'n vijven rond in de hyundai i10 van mijn schoonmoeder. Nauwelijks ruimte, geen comfort maar gelukkig ook geen vage storingen.
To be continued.
Sinds de wagen in Gemert staat, is de 940 uitvoerig getest. De metingen wijzen geen bijzonderheden uit en de storingen hebben zich dusver niet voorgedaan.
Pas als de storing weer voorkomt, kan de oorzaak vastgesteld worden. Joost mag weten wanneer dat is. Hopelijk gauw.
Ondertussen rijden we met z'n vijven rond in de hyundai i10 van mijn schoonmoeder. Nauwelijks ruimte, geen comfort maar gelukkig ook geen vage storingen.
To be continued.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 19:35 #1433520
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet bijna zeker dat het
Ik weet bijna zeker dat het de dynamo is, wij hadden hetzelfde, op een gegeven moment kun je het duidelijk meten, eerst alleen maar vage dingen , soms overlijd zo'n ding langzaam.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 21:04 #1433523
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Help?
Sinds de auto in Gemert staat (al een week), is er circa 40 à 50 km mee testgereden. De wispelturige elektronische storingen hebben zich niet meer voorgedaan.
Vorige week had ik op ongeveer 60 km driemaal storing waarbij tweemaal op één dag. Op dezelfde dag ben ik zonder licht, radio en verwarming naar Gemert gereden (ca. 70 km). Sindsdien dus niets meer...
In Gemert is ondertussen:
- de accuspanning gemeten;
- elektronisch circuit nagekeken en de massa's gemeten;
- laadstroom gemeten;
- dynamo nagekeken;
- tellerunit gedemonteerd, stekkers en contacten gecontroleerd en weer gemonteerd.
Carlo geeft aan dat zolang de storing zich niet voordoet, er niet specifiek een oplossing voorhanden is en dat misschien door de bovenstaande handelingen het probleem al (onbewust) opgelost is.
We hebben afgesproken dat ik morgenmiddag weer even contact opneem of de auto ondertussen wel storingen vertoont heeft. Zo niet, zou ik de auto zaterdag op kunnen halen.
Ik verwijt Carlo niets, laat dat duidelijk zijn. Hij doet zijn uiterste best om het probleem op te lossen. Dat de auto deze week niet stoort, ligt buiten zijn invloedssfeer.
Als ik de auto echter zaterdag ophaal zonder er daadwerkelijk iets vastgesteld en/of vervangen/hersteld is, vrees ik dat de 940 volgende week opnieuw gaat storen. Weer een ritje Gemert....
Hoewel niet ideaal, kan ik de auto in principe volgende week missen. Zouden jullie de auto nog een aantal dagen extra bij de garage laten staan.
Advies is welkom, ik zit een beetje met 'de handen in het haar'....
Gr. Willem
Vorige week had ik op ongeveer 60 km driemaal storing waarbij tweemaal op één dag. Op dezelfde dag ben ik zonder licht, radio en verwarming naar Gemert gereden (ca. 70 km). Sindsdien dus niets meer...
In Gemert is ondertussen:
- de accuspanning gemeten;
- elektronisch circuit nagekeken en de massa's gemeten;
- laadstroom gemeten;
- dynamo nagekeken;
- tellerunit gedemonteerd, stekkers en contacten gecontroleerd en weer gemonteerd.
Carlo geeft aan dat zolang de storing zich niet voordoet, er niet specifiek een oplossing voorhanden is en dat misschien door de bovenstaande handelingen het probleem al (onbewust) opgelost is.
We hebben afgesproken dat ik morgenmiddag weer even contact opneem of de auto ondertussen wel storingen vertoont heeft. Zo niet, zou ik de auto zaterdag op kunnen halen.
Ik verwijt Carlo niets, laat dat duidelijk zijn. Hij doet zijn uiterste best om het probleem op te lossen. Dat de auto deze week niet stoort, ligt buiten zijn invloedssfeer.
Als ik de auto echter zaterdag ophaal zonder er daadwerkelijk iets vastgesteld en/of vervangen/hersteld is, vrees ik dat de 940 volgende week opnieuw gaat storen. Weer een ritje Gemert....
Hoewel niet ideaal, kan ik de auto in principe volgende week missen. Zouden jullie de auto nog een aantal dagen extra bij de garage laten staan.
Advies is welkom, ik zit een beetje met 'de handen in het haar'....
Gr. Willem
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-01-2017 23:07 #1433528
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ja
Ik zou hem nog een weekje laten staan, laat Carlo er gewoon mee rijden. Als de storing zich dan niet voordoet dan niet meer aan denken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 01:52 #1433530
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Willem
Hallo Willem
Als je 'm kunt missen, zou ik 'm nog een week laten staan.
Ik heb zoiets dergelijks ook wel vaker gehad. Vanaf het moment dat je de auto aflevert bij de garage gedraagt die zich prima, terwijl je onderweg er naartoe nog gemerkt hebt dat het probleem er nog is. En als je van het terrein afrijdt...
groetjes
Mathy (die maandag bij de bedrijfsarts was. Niks aan de hand, op een onschuldig hoestje na. De nacht ervoor niet geslapen. Maar al weken ervoor een hoest die actief gestopt moet worden, omdat ik er anders niet uit kom. Die na een paar keer hoesten ook pijn doet. En een paar uur na het bezoek aan de arts begon het gedoe weer en het is nog steeds niet over. Lijken wij op onze auto's of vice versa?)
Als je 'm kunt missen, zou ik 'm nog een week laten staan.
Ik heb zoiets dergelijks ook wel vaker gehad. Vanaf het moment dat je de auto aflevert bij de garage gedraagt die zich prima, terwijl je onderweg er naartoe nog gemerkt hebt dat het probleem er nog is. En als je van het terrein afrijdt...
groetjes
Mathy (die maandag bij de bedrijfsarts was. Niks aan de hand, op een onschuldig hoestje na. De nacht ervoor niet geslapen. Maar al weken ervoor een hoest die actief gestopt moet worden, omdat ik er anders niet uit kom. Die na een paar keer hoesten ook pijn doet. En een paar uur na het bezoek aan de arts begon het gedoe weer en het is nog steeds niet over. Lijken wij op onze auto's of vice versa?)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 09:12 #1433532
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Rijden
Wat een onzin allemaal. Gewoon gaan rijden. Je merkt op tijd wanneer het mis gaat. En wat dan nog, stil sta je pas wanneer de accu leeg raakt. Steek zo'n 12 V voltmeter in de sigarenaansteker en je ziet direct wat de boordspanning doet.
Bovendien heb je betere feedback voor de reparateur.
Bovendien heb je betere feedback voor de reparateur.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 11:35 #1433535
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Klinkt als,
Dat klinkt als een defecte luchtmassameter Mathy.
Sterkte,
Sterkte,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 12:33 #1433536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onzin?
@ Adrian
Als uit het niets mijn lichten doven, de tellerunit uitvalt en ik geen richting meer kan aangeven terwijl mijn drie kleine kinderen op de achterbank zitten, ervaar ik dat niet als onzin.
Een gebruiksvoorwerp moet het gewoon doen en betrouwbaar zijn. Het is geen hobbyproject. Helaas beschik ik niet over de kennis en apparatuur om het zelf op te lossen.
Vandaar dat ik nu even advies vraag. Mochten zich eind van de middag nog geen storingen hebben voorgedaan vraag ik Carlo nog een week te testen.
Gr. Willem
Als uit het niets mijn lichten doven, de tellerunit uitvalt en ik geen richting meer kan aangeven terwijl mijn drie kleine kinderen op de achterbank zitten, ervaar ik dat niet als onzin.
Een gebruiksvoorwerp moet het gewoon doen en betrouwbaar zijn. Het is geen hobbyproject. Helaas beschik ik niet over de kennis en apparatuur om het zelf op te lossen.
Vandaar dat ik nu even advies vraag. Mochten zich eind van de middag nog geen storingen hebben voorgedaan vraag ik Carlo nog een week te testen.
Gr. Willem
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 13:47 #1433544
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou je aanraden om met de
Ik zou je aanraden om met de monteurs mee te gaan als ze proefrijden. Jij weet hoe je de storing kunt herkennen, ook in vroege stadia, en zij hebben alleen jouw omschrijving. Misschien negeren ze iets dat voor jou overduidelijk met de storing te maken heeft.
En verder zou ik 'm zaterdag weer ophalen, op basis van de uitspraak van Carlo dat ze mogelijk de storing al onbewust hebben opgelost.
Tot slot: uitwisselen van de dynamo voor een ander exemplaar lijkt me slim. Ik heb ook 30.000 km met onverklaarbare, onvindbare problemen (veel te laag stationair) rondgereden, voordat de dynamo definitief vastliep en de oorzaak bleek te zijn.
En verder zou ik 'm zaterdag weer ophalen, op basis van de uitspraak van Carlo dat ze mogelijk de storing al onbewust hebben opgelost.
Tot slot: uitwisselen van de dynamo voor een ander exemplaar lijkt me slim. Ik heb ook 30.000 km met onverklaarbare, onvindbare problemen (veel te laag stationair) rondgereden, voordat de dynamo definitief vastliep en de oorzaak bleek te zijn.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2017 15:26 #1433550
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic onzin
Beste Willem,
Die storing is natuurlijk vervelend.
Wat ik onzin vind is om een auto die door een goede reparateur is nagekeken te laten staan.
Techniek is nooit 100 procent betrouwbaar. De gebruiker heeft ook een rol.
Als gebruiker wordt er van je verwacht dat je een metertje kunt aflezen.
Met dit apparaatje kun je je boordspanning in de gaten houden:
www.dx.com/nl/p/ts-552-lcd-auto-car-vehi...dF04MrQ#.WG-oOPkrJPY
www.phonestore.nl/p52597/accudienst_nl-d...3crdECFYEaGwodWM8DhA
Tijdens het rijden behoort er een waarde boven de 13V op te staan, tenzij je alle elektrische apparatuur tegelijk aan hebt staan.
Het metertje zal je in de loop der tijd weer vertrouwen geven.
Die storing is natuurlijk vervelend.
Wat ik onzin vind is om een auto die door een goede reparateur is nagekeken te laten staan.
Techniek is nooit 100 procent betrouwbaar. De gebruiker heeft ook een rol.
Als gebruiker wordt er van je verwacht dat je een metertje kunt aflezen.
Met dit apparaatje kun je je boordspanning in de gaten houden:
www.dx.com/nl/p/ts-552-lcd-auto-car-vehi...dF04MrQ#.WG-oOPkrJPY
www.phonestore.nl/p52597/accudienst_nl-d...3crdECFYEaGwodWM8DhA
Tijdens het rijden behoort er een waarde boven de 13V op te staan, tenzij je alle elektrische apparatuur tegelijk aan hebt staan.
Het metertje zal je in de loop der tijd weer vertrouwen geven.
Moderators: Jerry Stam