Dynamo / spanningsregelaar 960 stuk?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2016 22:22 #1429455
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Of, of, of...
Hallo Volvisti
Of zekering 21 of een schroefje verdraaien of de schakelaar vervangen. Bij Volvo hadden ze destijds veel fantasie. En tijd over op de afdeling electronica. Dus werd er op tijd iets veranderd.
groetjes
Mathy
Adrian schreef : In een 940 kun je er een zekering uithalen(25) om van de skandinavische verlichting af te zijn.
Of zekering 21 of een schroefje verdraaien of de schakelaar vervangen. Bij Volvo hadden ze destijds veel fantasie. En tijd over op de afdeling electronica. Dus werd er op tijd iets veranderd.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2016 16:44 #1429464
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa klem heeft ook lichte verhoging
Na het starten en een stukje rijden kon ik ook lichte verhoging (temperatuur) waarnemen van de Min klem.
Die gaat er dus ook af.
Ik ga nu waarschijnlijk zowel de oude Plus klem en Min klem ontdoen van de koperdraadjes en daarna de kabel er terug in solderen, dat krimpen geeft na 19 jaar problemen...
Zie ook;
www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=61747
Die gaat er dus ook af.
Ik ga nu waarschijnlijk zowel de oude Plus klem en Min klem ontdoen van de koperdraadjes en daarna de kabel er terug in solderen, dat krimpen geeft na 19 jaar problemen...
Zie ook;
www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=61747
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2016 22:53 #1429468
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Accuklem
Solderen is natuurlijk het beste en de werkwijze in bovenstaand linkje is erg professioneel. Maar niet iedereen kan solderen. Een krimpklem of zelfs een aanschroef-klem uit de bouwmarkt werkt prima als je de klem na montage maar goed insmeert met vaseline of inspuit met vaseline-spray. Dan kan er geen vocht tussen de kabel en de klem en tussen de klem en de pool komen.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 17:04 #1435962
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "accu" en "ABS" lampje branden.
Ik denk dat ik een soort gelijk probleem heb sinds vanmiddag. Na het starten branden er diverse lampjes, zoals van de handrem ( maar die is niet aangetrokken) en de r.w.vloeistof ( is vol). Na een seconde of vijf branden alleen "accu" en "ABS". 'Paar keer aan en uit gedaan, start prima, maar geen verandering.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 18:04 #1435964
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dynamo
Klinkt wel heel erg alsof de dynamo niet meer bijlaadt. Hoogstwaarschijnlijk één van de koolborstel die niet meer lekker aanligt. Dynamo eraf halen is een fluitje van een cent en dan de achterkap verwijderen. Nieuwe borsteltjes kosten je de kop niet en zijn makkelijk zelf te doen. Of even naar zo'n ouderwets dynamo-revisiebedrijfje zoals er hier in Amersfoort nog te vinden is...
Moderators: Jerry Stam