Dynamo / spanningsregelaar 960 stuk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 11:51 #1104974 door V700 register
Dynamo / spanningsregelaar 960 stuk? is gemaakt door V700 register
2 weken geleden eindelijk weer mijn 960 2.5 automaat opgehaald, nieuwe koppaking erop gelijk distributieriem en waterpomp laten doen
dan kun je weer mooi fris verder! Hij draait weer bijzonder mooi en soepel ook op LPG.

Maar......gisteren moest ik een klein stukje rijden en ging op de heenweg mijn SRS lampje en nog wat andere branden, daarna toerenteller
deed het niet meer en allerlei andere rare elektrische problemen, motor draaide ook niet echt mooi meer, inhouden. Vlakbij huis rook ik ook
een brandlucht. Enorm balen want net 1100 euro uitgegeven en wat nu weer?

Ik ben geheel niet technisch qua sleutelen maar gevoelsmatig zeg ik spanningsregelaar?

Wat denken jullie?

Grt Jacco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 12:43 #1425494 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Motorkap
Vervelend Jacco. Zou inderdaad een dynamoprobleem kunnen zijn.

Het je al onder de motorkap gekeken of er iets te zien is en geroken waar de brandlucht vandaan komt?

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 13:58 #1425499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thuis gekomen direct motor
Thuis gekomen direct motor uitgezet en kap omhoog maar niet direct waar het vandaan kwam, was nergens rook te bekennen.

Grt Jacco

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 17:44 #1425513 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Starten
Probeer de auto eens te starten en meet dan de spanning op de accu bij dus draaiende motor. Wanneer de motor niet wil starten dan eerst de accu opladen.
Meet je bij draaiende motor pakweg 12.5 Volt dan is de dynamo niet in orde. Meet je 14 volt of wat meer dan weet je dat het niet aan de dynamo ligt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 19:29 #1425518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandlucht
Is je electrische ventilator niet vastgelopen en brandt nu door , geeft ook een brandlucht ?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 19:50 #1425519 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Of de multiriem die slipt?
Of de multiriem die slipt?

Piet

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2016 23:39 #1425533 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik denk aan iets heel anders.
Ik denk aan iets heel anders. Heb je speling op het contactslot? Als dat enigszinsblijft hangen in de startstand, dan komt je startmotor niet goed vrij en verbrandt die door met de motor mee te lopen. En diverse electra functioneert dan ook niet meer.
Een redelijke tijdelijke opossing is om je aan te wennen direct na het starten de sleutel bewust zover mogelijk terug te draaien, maar de definitieve oplossing is om het electrische gedeelte van het contactslot te vervangen. Wat niet echt duur of lastig is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2016 12:14 #1425548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorige week was mijn accu
Vorige week was mijn accu leeg, andere accu erin gezet en met draaiende motor perfect 13.9 volt gaf die aan daardoor
dacht ik ook het kan niet de dynamo zijn. Nu deze klachten dacht ik aan spanningsregelaar her en der op internet mensen met zelfde klachten *(wel andere auto) en daar was het de spanningsregelaar.

Multiriem slipt niet.

Willem, er zit wel wat speling op idd, maar waarom is dan nu mijn accu leeg dat kan ik dan niet rijmen?

Grt Jacco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2016 13:56 #1425551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of het bij een 960 hetzelfde
Of het bij een 960 hetzelfde zit weet ik niet, bij de 940 is het gewoon een prutsontwerp van Volvo dat als de koolborstels versleten zijn er diverse dashboardlampjes zwak gaan branden in plaats van dat het dynamo lampje aan gaat zoals het hoort.

Een ander prutsontwerp is de volstrekt idiote plaats van de alarmlichtenschakelaar.

Voor de rest ben ik wel gek op mijn ouwe bak :)

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2016 14:54 #1425556 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic meten en op zoek nar de fik
Eerst doen wat Timen zegt. Die brandlucht is al veroorzaakt, erger wordt het meestal niet.

Daarna op zoek naar de fik. Het zal binnen zitten, daar rook je het. Slecht lopen is vaak een gevolg van te lage spanning op de motronic. Ergens kan er slecht contact gemaakt zijn. Dat kan een fik lucht tot gevolg hebben. Controleer de bekende plaatsen. Zekering bak en contactslot, beide zijn nodig om te kunnen draaien. Lichtschakelaar is ook een bekende, echter niet van invloed op de motor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC