Dynamo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2015 13:07 #1418085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euvel weg?
Ik heb afgelopen week een tip uit een eerder draadje over dit 960-probleem uitgevoerd: met een weerstand van 1 Ohm (gemeten waarde: 1,7 Ohm) tussen de accu en de massakabel gemeten wat het stroomverbruik in rust was. Aanvankelijk was er een spanningsval van 1,2 tot 0,8 volt over de weerstand, totdat ik zekering 14 eruit trok. Dit is de zekering van de waarschuwingslichten op de portieren. Ik had wel de binnenverlichting gedoofd, maar deze vergeten:-(

Toen deze uit waren, was de spanningsval minder dan 0,15 volt. Er bleef dus een ruststroom over van minder dan 100 mA. Volgens mij uiterst acceptabel.

Het vreemde is dat na deze actie het probleem voorbij is. Ik heb twee nachten uit voorzorg de accupool los gehad. Nu al drie dagen zonder problemen starten in de ochtend. Een lastig verhaal....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2015 13:31 #1418086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je zou
Je zou de accu capaciteit kunnen laten testen. Garages hebben daar apparatuur voor, kun je niet zo makkelijk zelf. Koude start is het meest ongunstig, kost veel stroom van de accu. Misschien heeft de accu lang bij de leverancier gestaan en is ie ouder dan je denkt? Misschien is de interne weerstand van de accu toch te groot ondanks de prille leeftijd?
Als je weet dat de capaciteit in orde is dan wordt het zoeken naar lekstromen. Als de capaciteit te laag is zal het toch een andere accu moeten worden vrees ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2015 14:18 #1418087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koolborstels
Koolborstels cq spanningsregelaar is ook al genoemd eerder maar heb je die al vervangen? Als de koolborstels net op het randje zitten kan de dynamo wel nog laden maar niet met voldoende stroom en komt de accu niet vol.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2017 10:52 #1439603 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic van 72ah naar 62 ah
Ik ging van een 72ah accu naar een Volvo 62ah (of 60ah, weet ik zo even niet) accu en dat vind ik geen succes. Na paar dagen stilstand aanmerkelijk moeizaam ronddraaien. Dynamo is in de tussentijd al vernieuwd,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC