LED Voltage Display voor 940
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2015 10:56 #1416010
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Foto's
Ferry, ik zie die twee foto's van jou in dit draadje niet meer, kun je die nog een keer plaatsen?
Ik heb de metertjes inmiddels binnen en ben aan het expirimenteren met TL folie die ik normaal gebruik om de buizen in de jukebox te kleuren.
Ik ben vooral benieuwd hoe jij een vierkant gat in het rechterplaatje in de tellerbak hebt gemaakt.
Groeten,
Ik heb de metertjes inmiddels binnen en ben aan het expirimenteren met TL folie die ik normaal gebruik om de buizen in de jukebox te kleuren.
Ik ben vooral benieuwd hoe jij een vierkant gat in het rechterplaatje in de tellerbak hebt gemaakt.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2015 12:30 #1416016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's.......
Hoi Ton,
Bij deze de foto's. Ik denk dat ze met de overgang naar de nieuwe site niet mee gekomen zijn.
Om het gat in de tellerbak te krijgen ben ik als volgt te werk gegaan.
Metertje opmeten met een schuifmaat (bij mij 22,7x10 mm).
Gat aftekenen met een scherpe kras-pen een halve mm kleiner dan opgemeten.
Qua links/rechts heb ik het gat in het midden gehouden. M.b.t. boven/onder kun je het gat beter iets uit het midden plaatsen en dan meer naar boven toe. Anders komt de zwarte ijzeren rand die je na montage van de tellerbak er in klikt net voor de meter, 1 a 2 mm uit het midden naar boven is al voldoende.
Daar na heb ik met een (nieuw) ijzerboortje van 2,5 mm op de hoeken een gaatje geboort met de accu-boormachine en daarna daar tussen in zo veel mogelijk gaatjes naast elkaar.
Daarna hetzelfde boortje als een soort frees gebruikt en voorzichtig van gaatje naar gaatje het dammetje weg gefreest. Gaat vrij makkelijk, het is zacht plastic.
Kijk met boren wel uit dat je niet doorschiet, want dan raak je aan de binnenkant het plexiglas. Van te voren even een stukje karton in frummelen werkt goed ter bescherming.
Daarna met een kleine blokvijl rustig vijlen tot het metertje er netjes strak in past. Eventueel met lijmpistool vast zetten.
Sommige gebruiken hiervoor een Dremel. Mijn ervaring is dat het met een goede blokvijl strakker wordt.
Daarna in het witte plastic een 2 tussenschotjes weg zagen/knippen/vijlen zodat de achterkant van de meter er in past. Gaatje voor de draadjes zit er al.
Kortom; gewoon een avondje aan de keukentafel voor gaan zitten!
Ik heb het eerst uitgeprobeerd op een oude tellerbak voordat ik in de juiste tellerbak ga zagen/boren.
Het folie wat ik er nu op heb vind ik geen succes. Qua licht doorlaten is het wel ok, maar het staat niet mooi strak en ziet er een beetje rommelig uit.
Ik ga dus nog wat experimenteren met de genoemde verf in dit topic (nog niet aan toe gekomen).
Succes! Als het gelukt is zien we de foto's wel verschijnen!
Bij deze de foto's. Ik denk dat ze met de overgang naar de nieuwe site niet mee gekomen zijn.
Om het gat in de tellerbak te krijgen ben ik als volgt te werk gegaan.
Metertje opmeten met een schuifmaat (bij mij 22,7x10 mm).
Gat aftekenen met een scherpe kras-pen een halve mm kleiner dan opgemeten.
Qua links/rechts heb ik het gat in het midden gehouden. M.b.t. boven/onder kun je het gat beter iets uit het midden plaatsen en dan meer naar boven toe. Anders komt de zwarte ijzeren rand die je na montage van de tellerbak er in klikt net voor de meter, 1 a 2 mm uit het midden naar boven is al voldoende.
Daar na heb ik met een (nieuw) ijzerboortje van 2,5 mm op de hoeken een gaatje geboort met de accu-boormachine en daarna daar tussen in zo veel mogelijk gaatjes naast elkaar.
Daarna hetzelfde boortje als een soort frees gebruikt en voorzichtig van gaatje naar gaatje het dammetje weg gefreest. Gaat vrij makkelijk, het is zacht plastic.
Kijk met boren wel uit dat je niet doorschiet, want dan raak je aan de binnenkant het plexiglas. Van te voren even een stukje karton in frummelen werkt goed ter bescherming.
Daarna met een kleine blokvijl rustig vijlen tot het metertje er netjes strak in past. Eventueel met lijmpistool vast zetten.
Sommige gebruiken hiervoor een Dremel. Mijn ervaring is dat het met een goede blokvijl strakker wordt.
Daarna in het witte plastic een 2 tussenschotjes weg zagen/knippen/vijlen zodat de achterkant van de meter er in past. Gaatje voor de draadjes zit er al.
Kortom; gewoon een avondje aan de keukentafel voor gaan zitten!
Ik heb het eerst uitgeprobeerd op een oude tellerbak voordat ik in de juiste tellerbak ga zagen/boren.
Het folie wat ik er nu op heb vind ik geen succes. Qua licht doorlaten is het wel ok, maar het staat niet mooi strak en ziet er een beetje rommelig uit.
Ik ga dus nog wat experimenteren met de genoemde verf in dit topic (nog niet aan toe gekomen).
Succes! Als het gelukt is zien we de foto's wel verschijnen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2015 18:06 #1416138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag geinstalleerd
Vandaag maar eens even een middagje aan het knutselen geweest en de LED Volt display en het waarschuwingslampje voor tekort koelvloeistof genoteerd.
De rode display lijkt vel maar is precies goed.
Weer wat leuke dingen toegevoegd aan de Volvo.
Gr.
Peter
De rode display lijkt vel maar is precies goed.
Weer wat leuke dingen toegevoegd aan de Volvo.
Gr.
Peter
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2015 18:18 #1416139
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Peter
Mooi!
Ik heb eerst een blauwe geprobeerd en er zit bij mij nu ook een rode in. Inderdaad veel beter.
Ik heb eerst een blauwe geprobeerd en er zit bij mij nu ook een rode in. Inderdaad veel beter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 14:31 #1416159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb vandaag de meter ook
Ik heb vandaag de meter ook ingebouwd, ziet er prima uit.
Ook een werkende buitentemperatuurmeter ingebouwd, die van mij had extreme LCD rot. Deze komt uit een 98er, heb de draden doorverbonden maar 1 probleempje, als ik het licht aanzet gaat de verlichting in de temp meter uit en andersom. Kleurcodes kloppen. Iemand een idee ?
Ook een werkende buitentemperatuurmeter ingebouwd, die van mij had extreme LCD rot. Deze komt uit een 98er, heb de draden doorverbonden maar 1 probleempje, als ik het licht aanzet gaat de verlichting in de temp meter uit en andersom. Kleurcodes kloppen. Iemand een idee ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 17:28 #1416165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeveel
Hoeveel draden heeft de nieuwe en de oude meter? Heb je misschien het draadje voor de rheostat aangesloten op de plus voor verlichting bij de 5 draads meter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2015 18:18 #1416167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allebei 6 draads.
Allebei 6 draads.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2015 10:53 #1416186
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hoe dan?
Ik ben benieuwd hoe jij het rechthoekige gat gemaakt hebt Paul. Ik ga er van uit dat jij ook een vast plaatje aan de rechterkant hebt.
En heb jij het voltmetertje in het zwarte plaatje gemonteerd of in de witte tellerunit?
Ik heb het voltmetertje nu in een oude behuizing van een buitentemperatuurmeter gemonteerd, nu het gat aan de rechterkant nog daarvoor maken.
Groeten,
En heb jij het voltmetertje in het zwarte plaatje gemonteerd of in de witte tellerunit?
Ik heb het voltmetertje nu in een oude behuizing van een buitentemperatuurmeter gemonteerd, nu het gat aan de rechterkant nog daarvoor maken.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2015 12:04 #1416187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder.......
Het valt mij op dat bij jou bij contact aan minder lampjes branden dan bij mij. Geen ABS, SRS en gordellampje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2015 18:45 #1416198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ton,
Hoi Ton,
Ik heb een los plaatje. Eruit gehaald, met dremel gat gemaakt, met paar losse stukjes plastic het diepteverschil opgevuld en alles met secondenlijm vastgeplakt.
Helemaal vooraan over het plaatje stukje ruitenfolie van de action met secondenlijm vastgeplakt. Je ziet er niets meer van, ook niet dat ik het gat veel te groot had gemaakt
Ik heb een los plaatje. Eruit gehaald, met dremel gat gemaakt, met paar losse stukjes plastic het diepteverschil opgevuld en alles met secondenlijm vastgeplakt.
Helemaal vooraan over het plaatje stukje ruitenfolie van de action met secondenlijm vastgeplakt. Je ziet er niets meer van, ook niet dat ik het gat veel te groot had gemaakt

Moderators: Jerry Stam