Wat is er gebeurd? Zomaar dood!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2014 17:49 #1402250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lidmaatschap
De laatste paar jaar was het passen en meten om die stomme 45 euro te betalen. Komt goed!
En dat miljoen, ach, dat duurt nog minstens een jaar en hele beste beurt
En dat miljoen, ach, dat duurt nog minstens een jaar en hele beste beurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2014 02:30 #1402891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan zijn die van mij nog
Dan zijn die van mij nog maar net ingereden...
Wat het niet starten betreft. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Als de motor nog warm was wilde hij niet starten, maar zodra hij weer afgekoeld was start ie gewoon weer. Onderweg even stoppen was vragen om problemen.
Het probleem bleek niet in de startmotor te zitten maar in de stroom naar de startmotor toe. Er kwam om wat voor reden dan ook niet genoeg spanning op de startmotor. Ik heb de (te lage) spanning van het startcircuit naar de startmotor toe gebruikt om een relais te schakelen, waarmee 12v rechtstreeks van de accu naar de startmotor wordt geleid. Sindsdien geen startproblemen meer gehad.
Ik heb trouwens wel een euro alarmsysteem.....dus misschien zit daar het probleem. Heeft iemand daar meer informatie over???
Wat het niet starten betreft. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Als de motor nog warm was wilde hij niet starten, maar zodra hij weer afgekoeld was start ie gewoon weer. Onderweg even stoppen was vragen om problemen.
Het probleem bleek niet in de startmotor te zitten maar in de stroom naar de startmotor toe. Er kwam om wat voor reden dan ook niet genoeg spanning op de startmotor. Ik heb de (te lage) spanning van het startcircuit naar de startmotor toe gebruikt om een relais te schakelen, waarmee 12v rechtstreeks van de accu naar de startmotor wordt geleid. Sindsdien geen startproblemen meer gehad.
Ik heb trouwens wel een euro alarmsysteem.....dus misschien zit daar het probleem. Heeft iemand daar meer informatie over???
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2014 09:42 #1402896
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic erelid?
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2014 09:50 #1402898
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: erelid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2014 19:18 #1402907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt!
Ik ben weer lid, de volvo heeft die kuren niet meer gehad (zal dus morgenochtend wel zijn...) en de kilometerstand is ook vandaag weer wat gestegen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2014 07:56 #1402920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten is weten
Ik heb met mijn 780 hetzelfde symptoom gehad. Startmotor wil niet ronddraaien op willekeurige momenten, maar meestal als de V6 al warm was. Zoals Arjan al schrijft: meten is weten. Daarom heb ik toen een testlampje op het startrelais op de startmotor gezet, zodat ik vanaf de bestuurdersplaats kon zien of het lampje ging branden als ik de sleutel omdraaide. De conclusie was toen: startmotor draait niet maar lampje brandt wel.
De oorzaak was dat het startrelais door ouderdom bleef hangen. Nieuwe startmotor van meneer Bosch er in gezet: probleem structureel opgelost.
Groet, Lieme Huib
De oorzaak was dat het startrelais door ouderdom bleef hangen. Nieuwe startmotor van meneer Bosch er in gezet: probleem structureel opgelost.
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2014 23:09 #1402956
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Startmotor vervangen
Met mijn 740 ook (jaren) last van gehad. Alles doorgemeten, conctacten van de (automatische) versnellingsbak gecontroleerd, schoongemaakt, relais vervangen enz.
Koude motor ging goed, warme motor dus niet. Uiteindelijk nog een directe draad naar de startmotor gemaakt (met schakelaar onder dashboard).
Nu met nieuwe startmotor doet ze het altijd! Warm, koud, maakt niet uit!
Koude motor ging goed, warme motor dus niet. Uiteindelijk nog een directe draad naar de startmotor gemaakt (met schakelaar onder dashboard).
Nu met nieuwe startmotor doet ze het altijd! Warm, koud, maakt niet uit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2014 23:10 #1402957
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TIP
Koop ook een ratelsleutel nr.18. Zal je heel erg blij mee zijn!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 17:05 #1402974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar
Begrijp ik je goed? Gewoon van de + naar de startmotor via een drukschakelaar? In plaats van via de zekeringkast en het contactslot?
Zal het binnenkort even in de groep gooien
Dank voor het meedenken!
Zal het binnenkort even in de groep gooien

Dank voor het meedenken!
Moderators: Jerry Stam