Snelheidssignaal voor cruise control, confused!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 22:19 #1388242 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Belasting

Fred 740 schreef : # Henk 940 lpt
Achterkant op as steunjes zetten en dan motor laten draaien

Lukte dat wel Fred?
Er moet toch motorbelasting zijn?
Ik heb het ook wel eens geprobeert op de brug met de wielen van de grond maar  het leverde  maar even een toerental schommeling op  en weg was de CC. Bovendien kreeg ik een ABS storing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 23:18 #1388251 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Inderdaad
Inderdaad, zonder belasting wil het niet.
Heb het ook geprobeerd met de "voetjes van de vloer", hij bleerde en schommelde even flink op en neer in toerental en toen sloeg de CC maar af..die vertrouwde het niet.
Groeten,Gerben

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 23:53 #1388255 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic kleine correctie!!!

wp001 schreef :

Fred 740 schreef : # Henk 940 lpt
Achterkant op as steunjes zetten en dan motor laten draaien

Lukte dat wel Fred?
Er moet toch motorbelasting zijn?
Ik heb het ook wel eens geprobeerd op de brug met de wielen van de grond maar  het leverde  maar even een toerental schommeling op  en weg was de CC. Bovendien kreeg ik een ABS storing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2013 21:46 #1388313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad juist aangesloten, defecte tellerunit?

henk 940LPT schreef : Heb even de inbouwhandleiding voor je nagekeken. Daar wordt gesproken over een groen/oranje draad voor het snelheidssignaal (ipv de genoemde gele, die is volgens mij van de 940). Die moet op aansluiting "E" achterop de tellerunit. Al dan niet via een verloopkabeltje (volgens de inbouwhandleiding). Als "E" dus al bezet is, zou je kunnen kijken of je de groen/oranje daar weer aan kunt knopen. Gebruik geen scotchlocks (die dingen die je om een kabel knijpt met binnen mesjes om door de isolatie te snijden). Das troep en gaat storingen geven.

Inderdaad is de groen/oranje draad aangesloten op het u-tje aan de achterzijde van de tellerunit. Geen leven uit de cruisecontrol.

Maar de brandstofmeter doet raar.... Geeft geen reele waarden en verspringt bij het slaan op het dashboard. Zou het kunnen dat de tellerunit defect is? Is een snelheidssignaal overigens te meten?

Wederom bedankt voor het medenken en input!

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2013 21:57 #1388314 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hm
Zit er een 14 polige of een 9 polige unit in?
De 9 polige heeft een gele snelheidsdraad en is meestal te vinden in 7 series. De 9 serie heeft een 14 polige unit en die snelheidskabel is niet geel, voorzover ik weet.

Ik vermoed een 14 polige, sinds de 9 polige geen uitleesmogelijkheid heeft.
Een 14 polige hoort "officieel" niet thuis in een 7 serie, maar zou wel kunnen werken. (als alles goed is aangesloten)

Wat ik wel weet, is dat de 7 serie een andere tanden-teller (voor de snelheid) heeft in het diff dan een 940.een 7 serie zonder ABS heeft 12 tanden, een 9 serie (met en zonder abs) een stuk of 40.
Mogelijk dat dit ook "roet" in het eten gooit?
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC