Actieve Subwoofer op SC-805

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 06:11 #1370461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
hier een Alpine radio (uit de jaren 80 met cassettebandjes) en 3 aparte versterkers + bijpassende equalizer van Kenwood (ook uit de jaren '80).
Deze versterkers bereiken ieder de volgende groep; hoog-midden-laag en aan de hand van hoe de equalizer staat afgesteld de diepte ergens van.
Toen mijn Kenwood bassversterker overleed (ouderwets analoog ding) heb ik de bewuste signaaldraden voor de versterkeringang (dus het Links en Rechts gebeuren) apart omgesoldeerd in een verloop naar tulpstekkers en deze vervolgens aangesloten op een Rockford versterker (is dus de ingang geworden van de versterker) en dan naar de sub en achterluidsprekers laten leiden.
Gevolg, de bass is net zoals de hoge en middentonen perfect regelbaar weer geworden via de equalizer en de versterking meer als afdoende.  Als het echt hard moet, draai je de hoge tonen en middentonen wat terug en zet dan het geluid gewoon harder en de bass uitgang vol open.  (doe dit bijna nooit, ben een ouwe l*l geworden maar mijn zoon vind dit nog wel eens leuk als we ergens heenrijden).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 09:57 #1370470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk/Slurpie/101
Henk,

Het schema wat jij mailde zou een stekker als volgt moeten hebben.
(is een din zonder middenstekker)
pin1- pin2 bestemming
3 - 4 - Lv
2 - 4 La
5-4 Rv
7-4 Ra
6-4 amp remote

Opzich ook best te doen.
Zal even kijken wat zo'n stekkertje kost maar moet minder dan 10 euro totaal zijn hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 09:58 #1370471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is de amp
Piet, als ik de foto van een 805 zie aan de achterkant dan is dat de amp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 10:01 #1370472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen
Marco,
neen, ik heb nog geen originele versterker. Welk type is dat? Die HA4140? Ik heb gister al even een ebay etc. zoeksessie gehouden, maar dat viel ook nog niet mee.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 10:15 #1370473 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic NOpe

A_A schreef : Piet, als ik de foto van een 805 zie aan de achterkant dan is dat de amp.

Nope. Kijk nog maar eens goed naar de foto die je zelf hierboven hebt gepost.
De AMP stekker achter op een SC805 heeft 5 pinnen in de rondte en één in het midden. De DIN aansluiting voor een 10-CD wisselaar van Mitsubishi (zoals op de SC805) heeft 2 rijen van 3 en 1 rij van 2 pennen. Het plaatje hierboven is de DIN aansluiting voor een 6-CD wisselaar op dubbeldins van Alpine.
Volgens mij heb ik nog ergens een HA4140 liggen waarvan de bedrading niet helemaal compleet was. Ik zal even zoeken vanavond.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 10:24 #1370474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic marktplaats
Volgens mij zag ik er gister 1 op marktplaats

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 10:53 #1370478 door Marco
Beantwoord door Marco in topic HA-4140 en HA-4240
Er zijn twee modellen van de 4x40 Watt versterker. De HA-4140 was bedoeld voor de 960/760 en de HA-4240 voor de 850.
Beide versterkers zijn qua aansluitingen identiek, ze passen tenslotte op de SC-xxx radio's. De verschillen zitten in maatvoering en een onderscheid qua afstemming in geluidsbeeld tussen de beide auto modellen.
Je kan dus ook zoeken naar een HA-4240 (heb ik er zelf ook in zitten) dit type komt tweedehands regelmatig voorbij op Marktplaats en Ebay.
Probeer dan wel te gaan voor eentje compleet met aansluitkabels. Volgens mij zat het dan als volgt: beide dashboard tweeters worden door de Headunit aangestuurd (mogelijk ook de B-stijl tweeters) de overige speakers worden dan aangestuurd door de losse versterker.
Voor de juiste setup qua bekabeling kun je kijken in de accessoire catalogus die ook via deze site is te downloaden. Hierin staan nml. ook layouts voor verschillende radio/speaker setup's en de eventueel benodigde kabelsets incl Partnr's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 11:43 #1370482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
Kijk jongens, hier wordt een mens blij van.
Piet, ik houd me aanbevolen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 12:17 #1370485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje anders

Piet22 schreef :  De DIN aansluiting voor een 10-CD wisselaar van Mitsubishi (zoals op de SC805) heeft 2 rijen van 3 en 1 rij van 2 pennen. Het plaatje hierboven is de DIN aansluiting voor een 6-CD wisselaar op dubbeldins van Alpine.

Volgens mij klopt dat niet helemaal, van de DIN-connector en compatible met Alpine.
De ronde wisselaar stekker is GEEN din aansluiting, al lijkt hij er wel op. Hij heeft een soort vergrendeling die DIN stekkers niet hebben. Die "rare" stekker zit op de SC en Cx-906 radio's en is alleen voor de 6 CD wisselaar.
Radio's met die rare stekker passen ook niet 1 op 1 op Alpine M-bus wisselaars omdat het protocol van de Volvo radio's afwijkt van M-bus. Je kunt er wel een Alpine wisselaar op aansluiten maar dat vergt een actieve adapter die de signalen omzet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2012 16:04 #1370845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag op avao
www.avao.nl/

Geen idee of het wat is hoor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC