Zekering 25 eruit en toch verlichting aan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteraard stoor ik mij niet aan off topic, ga een goede discussie niet uit de weg. Liever gewoon NIET modereren behalve als iemand gaat schelden / kwetsen / vloeken etc.
Groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sorry, het was wat laat, waardoor ik misschien wat kortaf was.
Zekering 25, zekering 21, een schroefje onder de schakelaar of "schakelaar vervangen". Allemaal remedies tegen "licht aan in stand 0". Uiteraard is er altijd maar één die werkt.
"Licht aan in stand 0" dient geen enkel doel. Daarvoor heb je namelijk stand 2. Dan gaat ook het licht automatisch aan en uit, al naar gelang waar de contactsleutel zich bevindt. Alleen blijft in stand 0 je grootlicht niet "hangen".
Stand 0 is vooral handig in situaties waar "licht aan" niks toevoegd (overdag als de mussen van het dak vallen) en op plaatsen waar je het licht uit moet doen (crematoria, etc.). "Tussenstand" is geen oplossing. In een oude Skoda misschien nog wel, maar niet in een auto die, toen ie nog nieuw verkocht werd, alleen door de beterbetaalde gekocht kon worden.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt.
Groet Paul
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik wil zelf kunnen bepalen of mijn lichten aan staan of uit staan! Die vrijheid is zelfs bepaald in de grondwet!
Maar serieuser: Ja ik wil zelf ook kunnen bepalen of mijn lampen aan staat of uit staan, gelukkig kan dit in mijn 760 al standaard met de schakelaar.
In mijn oude 745 heb ik toen de lichtschakelaar vervangen en toen werkte het ook. Lichten uit wanneer ik dat wou en lichten aan wanneer ik dat wou.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is jouw interpretatie van het geheel.EndlessQuest schreef : Je hebt helemaal gelijk Paul, maar je weet nu dankzij dat off topic geneuzel wel dat als je bij Jeroen naar de wc gaat, dat je dan een zaklamp mee moet nemen!
En dus ook bezijden de waarheid
Maar als jij met een zaklamp naar mijn WC wil: je bent van harte uitgenodigd
Alleen niet met je E. Coli vingers aan mijn spullen komen. en al helemaal niet aan de lichtknop
Ik heb alleen nog geen antwoord op het waarom van de lampen van Paul . Omdat ik het wil in de zomer is maar een gedeelte van het antwoord. En technisch gezien ook fout. Want in de zomer ben je met tegenlicht nog steeds beter zichtbaar.
Waarom denk je dat je dat wil? in de zomer met lichten uit minder zichtbaar zijn?
En kunnen wij er ook voordeel van hebben?
.... heerlijk zo uit de bocht vliegen. Kan alleen maar met een achterwielaandrijverforum...
Overstuur is geen gemoedstoestand!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul