lampen gaan niet meer vanzelf aan op contact

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2012 22:51 #1362121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat zou dan de veroorzaker kunnen zijn als de rest het niet is.Ik sta verder ook voor een Raadsel.
Suc6 en hoop de oplossing snel te kunnen lezen.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2012 10:23 #1362458 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic eerste was het relais
Los contact relais was de oorzaak van het niet branden van dimlicht. Waarschijnlijk ontstaan bij het verwisselen van het relais brandstofpomp. Alleen nu heb ik de schakelaar lichtschakelaaropen gehaald en zie dat daar een contactpuntje is afgebroken dus even een neiuwe erop. Hopen dat het mislicht achter het dan ook weer doet....Niet de eerste keer dat er gedoe is met de zekeringen of realis en losse contacten....
Gisteren ook als bezig geweest met mijn roestige 244 om de bedrading te vervangen in de motorruimte...allemaal verrotte isolatie van de snoeren. Maar goed het hoort erbij!!

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 14:35 #1363083 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic los contact relais
Net een nieuwe verlichting schakelaar geplaatst. Nu blijven de mistlampen het achter niet doen. Ik heb nu dus ontdekt dat de relais af en toe geen goed contact maakt. Wat is handig om te doen? Contactspray spuiten op de punten in de tray waar het relais op zit???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 16:02 #1363092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactspray
Contactspray lijkt me geen oplossing voor een niet-gecorrodeerd contact. Kijken of de krimppennetjes IN de tray niet naar beneden gedrukt zijn (uit de tray naar beneden). Relais open maken en kijken of daar slechte soldeerverbindingen in zitten.

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 21:00 #1363142 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic dashbaord lampjes gaan branden
Nog steeds werkt mijn dimlicht niet. Ik heb een neiuwe lichtschakelaar erop gezet, maar geen succes. Nu heb ik de relaitray eens goed nagekeken, maar het ziet er allemaal goed uit.
Het vreemde is nu dat wanneer ik sein met grootlicht (zonder dat de auto op contact staat)de auto juist op contact gaat. Je hoort dan ook de relais voor knipperlicht en gordel klikken. Nu heb ik deze knipperlicht reials eens verwijderd en nu doet het dimlicht het wel, maar reageerd weer niet op de lichtschakelaar.
Kan het zijn dat deze knipperlichtrelais kapot is of dat toch het lampenkapotrelais vreemd doet??
De K-relais is al vervangen.
Gr Diederik

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 21:08 #1363802 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Massaprobleem
Hallo Diederik
Dan heb je waarschijnlijk een massaprobleem.  Er is dan iets niet meer goed op massa (de carrosserie) aangesloten.
groetjes
Mathy

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 21:17 #1363805 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic Hallo Mathy, Dank je snelle
Hallo Mathy,
Dank je snelle reactie. Ik nu ook idd dat het een massa probleem is...ik ga binnenkort maar eens even met een kameraad van me kijken waar het zou kunnen zitten...

Heb je toevallig een idee??
Het probleem lijkt begonnen op het moment dat ik de benzinepomprelais vervangen heb en de hele tray naar voren geschoven heb. Zit daar ergens een massa aangesloten?? Of dat ik iets losgetrokken heb??

En anders misschien de massapunten bij de voorschermen opschuren.....

Gr Diederik

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 22:51 #1363817 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onderkant
Hallo Diederik
Er ligt aan de onderkant van de zekeringen- en relaisbak geschakelde plus en constante plus.  Ik vermoed dat er ook massa ligt, maar dat weet ik niet zeker.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 22:22 #1364000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onder
Onder op de Tray zit een hele rits massa aansluitpunten( oftewel alle min aansluitingen vanaf de Relais ) mischien dat er daar eentje of meerdere die niet goed zitten,Let er wel op dat deze tussen de tray en de plat gemaakte kabel bundel licht.
Tom.
P.S. met gevoel er uit halen, bij te veel liefde trek je de boel los .

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2012 08:17 #1370966 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic Ok..Dank voor je antwoord.
Ok..Dank voor je antwoord. .Ik zie nu pas je bericht! Ik ben nog steeds bezig met die verichting. Maar nu kan ik weer even verder. Ik wist niet af or namelijk massaaansluitingen zaten....gr Diederik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC