lampen gaan niet meer vanzelf aan op contact
- Diederik Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 15:45 #1093468
door Diederik Visser
lampen gaan niet meer vanzelf aan op contact is gemaakt door Diederik Visser
Hallo,
Als ik het contact erop et branden de lamen voor niet meer automatisch. In geen enkele stand gaat het licht aan. Alleen de kleine lampjes aan de zijkanten branden.
Als ik het grootlicht (mistlicht) erop zet dan pas gaan de lampen branden in de stand waarin ze atijd branden. Mistlicht zelf doet het niet.
Ik heb de zekeringen en relais nagekeken.
Volvo 740 2.3 basis 1990
gr Diederik
Als ik het contact erop et branden de lamen voor niet meer automatisch. In geen enkele stand gaat het licht aan. Alleen de kleine lampjes aan de zijkanten branden.
Als ik het grootlicht (mistlicht) erop zet dan pas gaan de lampen branden in de stand waarin ze atijd branden. Mistlicht zelf doet het niet.
Ik heb de zekeringen en relais nagekeken.
Volvo 740 2.3 basis 1990
gr Diederik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Diederik Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 16:41 #1362074
door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic aanvulling op bovgenstaande
De mistlampen achter doen het ook niet. Ook het oranje controlelampje op de schakelaar hiervan brand niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 16:57 #1362076
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekering?
Misschien een zekering kapot?
mistlampen gaan toch sowieso pas aan als de verlichting aanstaat?
mistlampen gaan toch sowieso pas aan als de verlichting aanstaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 17:30 #1362079
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haal
Haal de Relais-tray er eens uit en bekijk de onderkant even op orde en netheid(brand en hitte kleuren).
je verlichting loopt via individuele relais maar het lijkt mij heel sterk dat ze allemaal in 1 keer kapot zijn(kan altijd nartuurlijk).
Het witte(meestal deze kleur maar soms ook rood/zwart/groen en geel heb ik ze al voorbij zien komen) ronde relais is er alleen maar een lamp controle relais, echter als deze kapoet is doet de rest het ook niet, tenminste als ik die er bij mij uithaal heb ik ook geen verlichting meer op de verplichte lampen.
Tom.
je verlichting loopt via individuele relais maar het lijkt mij heel sterk dat ze allemaal in 1 keer kapot zijn(kan altijd nartuurlijk).
Het witte(meestal deze kleur maar soms ook rood/zwart/groen en geel heb ik ze al voorbij zien komen) ronde relais is er alleen maar een lamp controle relais, echter als deze kapoet is doet de rest het ook niet, tenminste als ik die er bij mij uithaal heb ik ook geen verlichting meer op de verplichte lampen.
Tom.
- Diederik Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 18:41 #1362084
door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic vervolg
de achterkant zier er goed uit. idd als ik de controlerealis eruit haal doet niets het meer. Het zijn echt alleen de lampen voor. Achter doen ze het wel. is er een relais die alleen voor dimlicht en stadslicht??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 19:24 #1362087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Daar kan ik een kort antwoord opgeven en dat is ja,
Dim en stads licht gaan via het zelfde relais, de relais zitten op de eerste rij vanaf de zekeringen gezien en ik meen dat de kleine blokjes aan de linker kant van de tray van voor zijn(kan mij vergissen hoor) kijk even welke het zelfde zijn en wissel die eens dan kun je het meteen uitsluiten of het een relais is, anders ga ik toch de massa punten verdenken links en rechts in de motorruimte tegen de spatschermen aan.
een ander punt kan het ook nog je lichtschakelaar zijn nu ik er zo over denk maar volgens moeten je achterlichten het dan ook niet doen, waar woon je ergens? mischien is er iemand in je omgeving die er bij de auto over na kan denken en mischien het ureka moment heeft.
Tom.
Dim en stads licht gaan via het zelfde relais, de relais zitten op de eerste rij vanaf de zekeringen gezien en ik meen dat de kleine blokjes aan de linker kant van de tray van voor zijn(kan mij vergissen hoor) kijk even welke het zelfde zijn en wissel die eens dan kun je het meteen uitsluiten of het een relais is, anders ga ik toch de massa punten verdenken links en rechts in de motorruimte tegen de spatschermen aan.
een ander punt kan het ook nog je lichtschakelaar zijn nu ik er zo over denk maar volgens moeten je achterlichten het dan ook niet doen, waar woon je ergens? mischien is er iemand in je omgeving die er bij de auto over na kan denken en mischien het ureka moment heeft.
Tom.
- Diederik Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 19:46 #1362091
door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic spatschermen
Wacht eens....ik heb het spatscherm links vervangen vorige week. Weet je zo waar die massapunten zitten. Ik ga deze eens onderzoeken...wordt vervolgt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 19:57 #1362094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic links
Links als vanuit de bestuurders kant zit hij achter het luchtfilterhuis even de deksel er af halen en je ziet hem zitten,Rechts als vanuit de bestuurders kant zit hij boven de accu gemonteerd.
het is een strip met 8 aansluitingen voor een AMP stekker.
Tom.
het is een strip met 8 aansluitingen voor een AMP stekker.
Tom.
- Diederik Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 20:54 #1362104
door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic geen succes
<html />Relais omwissel maakt geen verschil. Massapunten zitten goed aangesloten. Donderdag maar even lngs Slubo hier in Doetinchem....Vreemde storing.
- Diederik Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2012 22:38 #1362119
door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic laatse
Nog een keer alles nagelopen....ook de bedrading van de radio. geen succes. Ik verdenk toch echt schakelaar. Ook omdat ik de mistlampen achter niet aan krijg. Of ergesn achter het contactslot....frustrerend..
Bedankt voor je reactie. gr
Bedankt voor je reactie. gr
Moderators: Jerry Stam