Af en toe start ie niet....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Raar probleem.
Soms start de auto niet terwijl de accu niet leeg is. Startkabel helpt dan ook niet (tenzij na veel gerommel) aantrekken in een paar seconden. Gisteren suggereerde iemand dat het de startmotor kom zijn. Het issue leidt tot (voorstelbare stress en onzekerheid) Moet nu de hele startmotor vervangen? Alleen koolborstels? Heeft iemand een startmotor of een andere oplossing voorhanden?
Vriendelijke groet,
Andreas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een 940 station wit handgeschakeld benzine/LPG.
De eerste keer dat het gebeurde heb ik alle zekeringen een voor een losgehaald omdat het op (lichte) kortsluiting leek. Dat was het dus niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Startonderbreking is een goede vraag. Aan het raam zit een rood knipperend lampje. Geen idee wat dat doet, maar, hadden we dat 'probleem' niet tegen kunnen komen bij het verwisselen van alle respectievelijke zekeringen?
(Ik zou wel eens kunnen kijken of ik de zekering van dat 'ding' er niet uit kan gooien. Goed bedacht Henk!)
Maar je bedoelt dus dat het misschien niet de startmotor zelf is. (Eigenlijk lijkt het een beetje alsof hij in een stand staat waarin hij niet uit stilstand kan komen en tegelijkertijd is dat ook weer raar omdat na een (onbepaalde) pauze de motor gewoon weer wel start.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
OK, startonderbreking of startrelais.
Wat kan ik doen aan de startonderbreker en wat is (en waar zit het) startrelais?
De PB is niet aangekomen vanwege wisseling provider.
DIt is het huidige: ddd.andreas@gmail.com
Zal kijken of ik de instellingen kan veranderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus, beste moderator, graag een verzoek om het nieuwe mail adres aan te passen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo heeft voor dit probleem een kabelboompje met relais ontworpen die bij het contactslot komt te zitten ( en het werkt nog ook !!).Zou dat een oplossing kunnen zijn?uit: www.amtgarageforum.nl/volvo/v40/auto-start-soms-niet-21139.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het startrelais zit aan de startmotor vast, deze twee worden normaal gesproken tezamen verkocht.Van Engelen schreef : Wat kan ik doen aan de startonderbreker en wat is (en waar zit het) startrelais?
Volvo 940 D24TIC estate MY 1996 - voorheen Volvo S60 D5 MY 2005
Informatie over de startonderbreker hebben de leden, geloof ik liever niet op het forum. Dit omdat het een diefstal beveiliging betreft.