Lekstroom-middag, zaterdag 23 juni (2012)

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2012 18:54 #1357585 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic radio = ook verdacht
@ Hans,
Ik heb dat vermoeden ook gekregen. Als ik de radio netjes uitzet, alvorens de motor "af" te zetten, denk ik dat ook. Tevens blijft het alarm hoofdverdachte en kan de "prik-aansluiting" van de trekhaak ook nog een rol spelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2012 20:30 #1357597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten
dát is iig makkelijk te meten!

• laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2012 23:14 #1357734 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic 23-24 juni niet...
Week daarna wel en lijkt me ook leuk.
Heb wel wat ervaring (en ergernis gehad) bij de 850, maar dat moet ook hier wel te gebruiken/delen zijn.

Laurens

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 19:20 #1357774 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Wat als............
Ik ben ook wel geinteresseerd in het fenomeen maar ga over een week weer voor vier maanden naar Zweden en kan dus niet komen luisteren en vooral leren.
Maar ik heb nu al wel een vraag, ik snap dat ik met een multimeter lekstroom kan meten, één pool er af en de meter ertussen, nul is geen lekstroom en 10 amp. een beetje veel, maar als ik nu de boel zo neerleg dat de motorkap gewoon dicht kan en ik doe de deuren ook dicht, kan ik dan op de afstandsbediening drukken en de boel op slot doen met de multimeter tussen de pool en de klem?
En als ik voor dat ik een accupool los haal het alarm uitschakel, kan ik dan met de multimeter tussen de pool en de klem het alarm weer inschakelen?
Dit alles om dezelfde situatie te verkrijgen zoals de wagen ook "overnacht"
Enne, het is absoluut niet mijn bedoeling om domme vragen te stellen hoor!

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 19:52 #1357775 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Wat als.......
Dat is niet zo moelijk Ton,
je doet de meter tussen de accupolen en laat gewoon de kap open. Je doet wat tape of een ty- wrap om de schakelaar zodat je alarm denkt dat de kap dicht zit :-)
@GeeJee; Als ik in de gelegenheid ben kom ik ook langs om te ondersteunen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 20:50 #1357777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koffie
De Koffie is goed bij huize GeeJee dus ik ga kijken of ik aanwezig kan zijn(kan ik mijn zonnebril ook meteen weer mee terug nemen hahaha).
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 21:01 #1357778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangt van je meter af

Ton schreef : ik doe de deuren ook dicht, kan ik dan op de afstandsbediening drukken en de boel op slot doen met de multimeter tussen de pool en de klem?

Hoeveel stroom de CV trekt weet ik niet, maar het zou wel een relatief hoog piekje kunnen zijn (10A??). Misschien is het minder en is er geen probleem. Misschien is het meer en vliegt de zekering van de multimeter eruit. Als er geen zekering in zit, dan is de meter misschien overleden. Maar... van een paar keer CV bedienen gaat je accu niet leeg lijkt me. Misschien beter om te meten als de boel niet op slot is, dan klem direct op accu aansluiten, CV op slot, multimeter er weer tussen en dan nog eens meten ?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 22:02 #1357782 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja hjoor.
Ik zal ook proberen om aanwezig te zijn, meten en relaistjes plaatsen geen probleem.
:)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 22:18 #1357786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zekering

Ton schreef : ...motorkap gewoon dicht kan en ik doe de deuren ook dicht, kan ik dan op de afstandsbediening drukken en de boel op slot doen met de multimeter tussen de pool en de klem?

dit geintje kostte mij een zekering van mijn ampere meter ;-)
Het kan wel, maar dan wel even je meter op een hogere stand voordat je de CV eropgooit. Daarna, kan je weer een standje of wat zakken.
Wat ik niet weet, is hoe je alarm (if) reageert op de multimeter als deze van zichzelf teveel weerstand biedt. Maw, zet hem eerst ertussen en kijk dan of de binnenverlichting goed brandt bij deur open. Als dat zo is, heb je een goede meter. Brandt ie niet tot matig, dan is je meter niet zo geschikt voor het meten van kleine lekstroom en dan vraag ik me ook af wat je alarm gaat doen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 22:52 #1357794 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic "Lekstroom opsporing", vaste datum: Za. 23 juni vanaf 12.00 uur.
Al heel veel enthousiaste reacties gekregen. Leuk! (vergelijkbaar met de "rikketik-middag" van een paar jaar geleden). De datum is op zaterdag 23 juni "geprikt". Het is toch gebleken dat deze dag wat praktischer is voor de meerderheid van de geinteresseerden. Iedere Baksteen liefhebber is uiteraard deze middag welkom. 
En..., in ons Utrechtse "Brabants huisje" blijven de traditionele stelregels van toepassing; "Hapje eten, slokje drinken (& eventueel overnachten) ", wordt hier als vanzelfsprekend beschouwd. Gezelligheid & Gastvrijheid staat hoog in het vaandel.
Wordt vervolgd. T.z.t. zal ik een lijstje met belangstellenden/aanwezigen inventariseren.
(Zou iemand van de moderatoren de oorsprongkelijke titel van het draadje in bovenstaand omschreven "onderwerp" kunnen vervangen...? Waarvoor dank!)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC