Volvo accu dood na 3 jaar. Is dat normaal?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2012 22:54 #1349806
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Garantie
Doorgaans is de garantie op een accu; één jaar volledig, het tweede jaar aflopend.
Levensduur is sterk afhankelijk van het gebruik en laadspanning.
Elke twee jaar gewoon een nieuwe erin, geen gezeur en altijd starten.
Levensduur is sterk afhankelijk van het gebruik en laadspanning.
Elke twee jaar gewoon een nieuwe erin, geen gezeur en altijd starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 01:48 #1349936
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eerst min
Hallo Volvisti
Draai je de pluspool los, terwijl de minpool nog vast zit, dan kun je, als je met de sleutel ergens tegenaan komt, kortsluiting maken tussen plus- en minpool. En dan vonkt het!
Bij het vastdraaien draai je ook altijd eerst de pluspool vast. Om bovenstaande reden.
groetjes
Mathy
Altijd eerst de minpool losdraaien. Raak je dan iets aan, bijvoorbeeld met je sleutel, dan is dat waarschijnlijk massa (carrosserie is massa). Minpool aan massa is geen probleem.Pietjeprecies schreef : Minpool is het veiligst.
Draai je de pluspool los, terwijl de minpool nog vast zit, dan kun je, als je met de sleutel ergens tegenaan komt, kortsluiting maken tussen plus- en minpool. En dan vonkt het!
Bij het vastdraaien draai je ook altijd eerst de pluspool vast. Om bovenstaande reden.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 02:35 #1349938
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe accu
Ik heb een Varta overwogen maar gezien de prijs van een exemplaar van de dealer (30 Euro goedkoper dan bij de automaterialen zaak inclusief monteren...) toch maar wederom voor een accu met het fijne blauwe logo gekozen!
Een druppelaar is helaas niet mogelijk daar de garage geen stopcontact heeft op de plaats waar mijn auto staat. Een lange kabel is ook niet mogelijk want de garage wordt gedeeld.
Hoe dan ook: Dank aan allen voor de opmerkingen over ondermeer de polen. Ik ben weer wat wijzer geworden en hoop dat de accu dit keer, door het loskoppelen van de min pool, wat langer mee zal willen gaan.
Een druppelaar is helaas niet mogelijk daar de garage geen stopcontact heeft op de plaats waar mijn auto staat. Een lange kabel is ook niet mogelijk want de garage wordt gedeeld.
Hoe dan ook: Dank aan allen voor de opmerkingen over ondermeer de polen. Ik ben weer wat wijzer geworden en hoop dat de accu dit keer, door het loskoppelen van de min pool, wat langer mee zal willen gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 09:51 #1349953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Battery Brain
ja kan <a href="
www.smartautoshop.nl/shop/prodtype.asp?C...;numRecordPosition=1
">dit nog overwegen maar of het de levensduur verlengt betwijfel ik. Zelf heb ik hem gemonteerd omdat ik 90mA 'sluipstroom' heb en minder ben gaan rijden dus vaker net te weinig stroom had om te starten, ook met nieuwe accu.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 10:57 #1349959
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic oude b merk
Mijn accu gaat al iets van 5 jaar mee en is al meermaals volledig ontladen geweest, toch start ie de 16V nog steeds met gemak, ook al staat ie een week of 2 stil.
Is een of ander B-merk accu.
Groeten,Gerben
Is een of ander B-merk accu.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 20:45 #1350023
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem
Ook bij mijn Volvo met org. Volvo accu geeft de accu er na 2 a 3 jaar de geest. Heb er nu een Varta BLUE dynamic inzitten en nu maar wachten hoe lang die het volhoud. Ik gebruik de Volvo niet dagelijks dus de accu heeft wel wat te verduren.Ik heb wel het idee dat de Varta wat beter presteerd, want aan de hand van het startmotor geluid (lees: lekker vlot lopen) had deze er duidelijk meer zin in. De Varta heeft daarintegen wel wat meer vermogen en is daarbij ook een stuk duurder. Was zo rond de EUR 150,- even uit mijn hoofd...
Moderators: Jerry Stam