Volvo accu dood na 3 jaar. Is dat normaal?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 02:40 #1091625 door V700 register
Volvo accu dood na 3 jaar. Is dat normaal? is gemaakt door V700 register
Dag dag!,
Ik ben toevallig een weekendje terug in de lage landen en ik had helemaal zin in een rondje met mijn 940 die recentelijk compleet door Schmidt Gemert onderhanden genomen werd.Bij aankomst vertelde mijn vader me meteen dat mijn auto helaas niet wil starten...
Hij heeft het een aantal malen geprobeerd en met startkabels sloeg 'ie met veel moeite aan, zo vertelde hij. Na een heel eind rijden heeft hij hem voor het huis geparkeerd en daarna wilde de auto opnieuw niet meer starten en smolten de startkabels bij een nieuwe startpoging blijkbaar...
De accu lijkt te zijn overleden.Deze is op 03 01 09 bij Bluekens Volvo vervangen, een Volvo accu dus.De auto staat heel veel stil. Iedere twee maanden wordt er mee gereden, zo ongeveer. Is drie jaar dan een normale periode om een accu compleet af te schrijven? Of is er meer aan de hand?
Mijn vader stelde voor een Varta accu te plaatsen.De Volvo accu was inclusief montage en BTW 92,59 in 2009. Zijn deze beter dan de Volvo exemplaren?
Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 07:44 #1349619 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Te jong
In mijn optiek te jong om nu al de geest te geven. Ook al staat ie lange periodes stil. Is er misschien sprake van een lekstroompje (ergens een lampje aan) Enfin als er dan toch een nieuwe moet komen zijn de Volvo accu's ,Varta en Bosch goede keuzes.  In het recente verleden liep er een draadje ook over Volvo accu's die vroegtijdig de geest gaven maar dat kan ik zo snel niet vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 08:26 #1349625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mwuh
,ik denk hier toch iets anders over en al helemaal met de moderne accu's.
In drie jaar tijd, eens in de 2 maanden rijden en verderr stilstaan word de accu meer leeggetrokken (startstroom, reststroom) als goed opgeladen.
Daar kunnen ze absoluut niet tegen. Vind het dus niet raar dat de accu kapot is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 08:35 #1349627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Een accu loopt inderdaad in 2 maanden erg leeg en een beetje rijden helpt dan echt niet.
Kunnen ze helemaal niet tegen. Zet er een goede druppelllader op. Een CETEK bv die ontlaad en laadt periodiek.
gr Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 08:49 #1349629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.

Niels 944 16V schreef : Is drie jaar dan een normale periode om een accu compleet af te schrijven?

Nee, in mijn optiek niet normaal, de mijne gaat namelijk maar 2 jaar mee.Een Bosch Silverline, op na twee jaar, werkt nu nog als startaccu, maar is heel snel leeg en bijladen doet ie niet.Een varta, totaal op, na anderhalf jaar
en nu zit er een tweedehands tudor accu in, die in een andere auto, al 3 jaar gebruikt is en deze had het in de winter erg moeilijk, maar inmiddels kan ik er weer mee starten.een keer of 5 trouwens, dan is ie ook op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 09:00 #1349636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die Varta's ook kwamen ook
die Varta's ook kwamen ook niet geweldig uit de test van een duits autoblad.
in mijn 240 zit nu een accu die ik uitgewisseld heb met de 850 die we in 2004 kochten. toen zat die accu er ook al even in. die is nu dus al iets van 9 jaar oud. mijn auto staat echter minder lang stil. misschien de accu er uit halen en in de garage aan de lader zetten om de maand? evt met een activator er op (megapulse).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 09:03 #1349637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loshalen
Je kunt natuurlijk ook de accu loshalen als je 'm niet gebruikt. Of er een schakelaar tussen zetten.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 09:08 #1349639 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic binnen gestald en los
Inderdaad is mijn ervaring gebaseerd op het stallen van de auto binnen lekker warm in de kas en de accu losgekoppeld. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 09:19 #1349643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 960 staat sinds eind
Mijn 960 staat sinds eind zomer ook grotendeels stil.Voorheen iedere dag 60 km.Zonder gebreken.Maar nu hij 60 km per week ( dat is nu al weer 5 km per week geworden !!! ) merk ik dat de accu ook slechter is geworden.Als hij een week heeft stil gestaan dan heeft hij wat meer moeite nodig.Als ik hem iedere dag start is er geen probleem.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 09:31 #1349646 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic accu
's Zomers gebruik ik mijn s90 soms ook wekenlang niet en heb een gemiddelde van elke 2 jaar een nieuwe accu. Hetzelfde geldt voor mijn 480 die ik 's winters nooit gebruik.
Vorig jaar toch maar eens twee goede druppelladers aangeschaft en hopelijk gaat de accu wat langer mee. Maar stilstand is doordat de aanwezige computertjes toch een hele kleine stroomvraag hebben slecht voor de accu als je er niets aan doet. Helemaal afkoppelen is natuurlijk ook een optie. Dat doe ik 's winters met de echte oudjes waar toch geen electronica inzit.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC