960 II wil niet meer starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2012 10:34 #1348885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet koud...
...maar aan het werk. Wordt vanavond helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2012 13:04 #1349022
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas,
Vandaag de garage gebeld, afgesleept.... Ik was niet thuis en heb dat beeld gelukkig gemist.
Nog niets gehoord van de garage, update volgt.
Nog niets gehoord van de garage, update volgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2012 15:43 #1349131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al nieuws?
al nieuws?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2012 22:40 #1349173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beetje
Hij heeft vanmiddag weer gelopen. Ze hebben alle electrische verbindingen en relais los gehad, maar geen oorzaak gevonden. Dat was de tussenstand om 5 uur vanmiddag. Ik ga hem morgenochtend halen.
Wel vervelend dat er geen echte oorzaak is gevonden. Ze willen nog doorzoeken, maar geen garantie op resultaat
Wel vervelend dat er geen echte oorzaak is gevonden. Ze willen nog doorzoeken, maar geen garantie op resultaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2012 23:42 #1349185
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Hoi Bart,
Lees mijn massa avontuur op de afsluitdijk eens. Vervang gewoon preventief de massa blokjes ( je hebt er 4 nodig) aan beide kanten voor onder de motorkap.
In het kort kwam het bij mij hier op neer:
De auto startte alleen als de verlcihtingschakelaar uit stond maar de lichte toch branden. Als dat niet het geval was draaide de startmotor af en toe rond zonder aan te slaan.
Gezien het resultaat bij de garage is een massa probleem geen onwaarschijnlijke oorzaak.
Groet
Lees mijn massa avontuur op de afsluitdijk eens. Vervang gewoon preventief de massa blokjes ( je hebt er 4 nodig) aan beide kanten voor onder de motorkap.
In het kort kwam het bij mij hier op neer:
De auto startte alleen als de verlcihtingschakelaar uit stond maar de lichte toch branden. Als dat niet het geval was draaide de startmotor af en toe rond zonder aan te slaan.
Gezien het resultaat bij de garage is een massa probleem geen onwaarschijnlijke oorzaak.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2012 10:00 #1349219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed idee
Ga ik doen, dank voor de suggestie. Ik heb dan wel geen verschil kunnen merken tussen het licht aan of uit, maar massa is natuurlijk vaker de oorzaak van vage electrische storingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2012 10:42 #1349332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het vervolg: de Wegenwacht en de brandstofpomp
Vrijdagochtend heb ik de auto bij de dealer opgehaald. Hij startte daar goed en ben via mijn werk naar huis gegaan. In totaal 3 maal gestart, waarbij hij het één keer niet direct deed. Probleem dus nog niet verholpen was mijn conclusie.
We moesten een bed wegbrengen van Alkmaar naar Naarden. Dat gaat natuurlijk prima met zo'n grote Estate. Vol goede moed dus vertrokken (vierde keer starten op die dag, ging weer moeizaam) maar een prima rit gehad.
Om 19:30 uur wilden we weer terug en toen zat er geen leven meer in. Tien keer doorstarten, niet aanslaan. Wat is wijsheid, de ANWB of de Volvo assistance bellen. Gekozen voor het eerste met als doorslaggevende gedachte dat de wegenwacht meer is ingericht op zoeken en repareren op straat dan de Volvo-organisatie.
Na een klein uur reed de bekende gele VW voor. Aardige vent die eerst het verhaal aanhoorde. Als eerste de zekeringen, maar dat was in orde. Daarna met de meter naar de benzinepomp: spanning. Luisteren naar de pomp: niet lopen. Conclusie was snel getrokken. Hij heeft uiterste poging gedaan om de motor zonder benzinepomt te laten lopen (remmenreiniger erin, pickstart erin, LPG-installatie verleiden eerder brandstof te geven), maar een 3 liter laat zich niet erg opjagen met dat soort methodes. Idee was om hem even op 1700 toeren te krijgen, zodat de LPG het overnam en we naar huis konden. Hij heeft echt alles uit de kast gehaald, maar helaas zonder succes.
Inmiddels was het half tien. Wat te doen? Een berger inschakelen en ons naar Alkmaar brengen zou lang duren en veel kosten (voor de ANWB). Hij stelde voor dat hij mij naar het wegenwachtstation Naarden zou slepen. Daar komt maandag of dinsdag een nieuwe pomp heen die er door de monteurs daar wordt ingelepeld. Geweldige service en het kost geen arbeidsloon!
Wij zijn met de auto van mijn moeder (waar ik te gast was) naar Alkmaar gereden. Een stuk later thuis, maar alles komt pima in orde. Complimenten voor de monteur en de ANWB organisatie. Ik dacht erover mijn WW-lidmaatschap op te zeggen vanwege de pechservice die ik van Volvo heb, maar die plannen hebben we laten varen
We moesten een bed wegbrengen van Alkmaar naar Naarden. Dat gaat natuurlijk prima met zo'n grote Estate. Vol goede moed dus vertrokken (vierde keer starten op die dag, ging weer moeizaam) maar een prima rit gehad.
Om 19:30 uur wilden we weer terug en toen zat er geen leven meer in. Tien keer doorstarten, niet aanslaan. Wat is wijsheid, de ANWB of de Volvo assistance bellen. Gekozen voor het eerste met als doorslaggevende gedachte dat de wegenwacht meer is ingericht op zoeken en repareren op straat dan de Volvo-organisatie.
Na een klein uur reed de bekende gele VW voor. Aardige vent die eerst het verhaal aanhoorde. Als eerste de zekeringen, maar dat was in orde. Daarna met de meter naar de benzinepomp: spanning. Luisteren naar de pomp: niet lopen. Conclusie was snel getrokken. Hij heeft uiterste poging gedaan om de motor zonder benzinepomt te laten lopen (remmenreiniger erin, pickstart erin, LPG-installatie verleiden eerder brandstof te geven), maar een 3 liter laat zich niet erg opjagen met dat soort methodes. Idee was om hem even op 1700 toeren te krijgen, zodat de LPG het overnam en we naar huis konden. Hij heeft echt alles uit de kast gehaald, maar helaas zonder succes.
Inmiddels was het half tien. Wat te doen? Een berger inschakelen en ons naar Alkmaar brengen zou lang duren en veel kosten (voor de ANWB). Hij stelde voor dat hij mij naar het wegenwachtstation Naarden zou slepen. Daar komt maandag of dinsdag een nieuwe pomp heen die er door de monteurs daar wordt ingelepeld. Geweldige service en het kost geen arbeidsloon!
Wij zijn met de auto van mijn moeder (waar ik te gast was) naar Alkmaar gereden. Een stuk later thuis, maar alles komt pima in orde. Complimenten voor de monteur en de ANWB organisatie. Ik dacht erover mijn WW-lidmaatschap op te zeggen vanwege de pechservice die ik van Volvo heb, maar die plannen hebben we laten varen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2012 11:24 #1349337
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic anwb
koningen zijn het.
Vervelend dat het gebeurde gister maar je weet gelukkig nu wel wat er aan de hand is!
Ik vind het ook nog steeds balen dat je in geval van nood niet op gas kan starten...
Vervelend dat het gebeurde gister maar je weet gelukkig nu wel wat er aan de hand is!
Ik vind het ook nog steeds balen dat je in geval van nood niet op gas kan starten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam