Cruise control doet moeilijk.OPGELOST!..lag aan LED remlichten....
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Het lag/ligt inderdaad aan de LED achterlichten/remlichten.
(Ik heb dus ook even flink gelachen)
Even vervangen door normale gloeipitten, en voila, CC werkt weer.
Daarna weer LEDS erin, CC werkt niet meer.
Ik wil graag de LEDS erin houden dus de kabel voor de CC maar van de remschakelaar afgehaald en aan de massa gehangen.
Ja, CC werkt, LEDS zitten erin, en de CC slaat ook af als op het rempedaal of koppelingspedaal wordt gedrukt.
Ik heb nooit de link gelegd tussen de LED lampen en de CC...
Mag er dus ook wel bij, op het 'lijstje' met mogelijkheden tot storing bij het niet functioneren van de CC: Heb je LED achterlichten?
Ik kan weer fijn van de CC genieten!
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooi om te lezen dat het je gelukt is. Ik had een dergelijk probleem met een 440 die door een van mij zelf gemaakte LED derde remlicht een probleem gaf met het checklight lampje op het dashboard. Deze ging dus niet uit als ik op de rem trapte. Oplossing was heel simpel gewoon een 21W lampje parallel aan het remlicht en klaargerryberrie schreef : Nou, probleem opgelost!
Het lag/ligt inderdaad aan de LED achterlichten/remlichten.
(Ik heb dus ook even flink gelachen)
Even vervangen door normale gloeipitten, en voila, CC werkt weer.
Daarna weer LEDS erin, CC werkt niet meer.
Ik wil graag de LEDS erin houden dus de kabel voor de CC maar van de remschakelaar afgehaald en aan de massa gehangen.
Ja, CC werkt, LEDS zitten erin, en de CC slaat ook af als op het rempedaal of koppelingspedaal wordt gedrukt.
Ik heb nooit de link gelegd tussen de LED lampen en de CC...
Mag er dus ook wel bij, op het 'lijstje' met mogelijkheden tot storing bij het niet functioneren van de CC: Heb je LED achterlichten?
Ik kan weer fijn van de CC genieten!
Groeten,Gerben
Ik denk overigens dat een weerstandje met een x ohm waarde ook voldoende kan zijn in deze...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er schijnt redelijk wat weerstand geboden te moeten worden, of hoe je dat electronisch dan ook noemt; op internet verkopen ze weerstanden met 'enorme' koelribben daarvoor, zoals <a href="" target="_blank">deze. Ik denk dat ik ze maar bij m'n trekhaakaansluitingen monteer, zodat de rest van de kabelboom intact blijft.VolvoS90 schreef : ...Ik denk overigens dat een weerstandje met een x ohm waarde ook voldoende kan zijn in deze...
Dom van me dat ik je niet op weg heb geholpen : kwam hetzelfde in <a href="/node/41917" target="_blank">mijn CC-problemen-draadje</a> tegen...