Cruise control doet moeilijk.OPGELOST!..lag aan LED remlichten....

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 18:27 #1090537 door Gerben Mol
Dag Volvisti, De Cruise Control in mijn 16V doet moeilijk... Hij werkt niet meer. Alles gecontroleerd: Ja, alles is vacuum dicht, even met de mond gezogen en los 12V erop gezet. Balg blijft mooi vacuum houden en pomp werkt naar behoren. Zekering gecontroleerd: intact. Schopplaat weggehaald en stekkerblok doormeten: ja er is 12v+ en ja er is massa.Kknoppen/schakelaars doorgemeten van stuurhendel: ja 12v schakelt ie door naar de regelunit bij op "on" zetten, ja hij geeft 12v als je op de set knop drukt en ook 12v met resume knop. Ja, er komt signaal op de kabel vanaf de tellerbak (snelheid). Pedaal schakelaars zijn goed afgesteld. Geen kabel breuk. Wat ik me wel afvraag: hoort de kabel die het remsignaal doorgeeft naar de cruise controlschakelaar op de constante + bij de remschakelaar of op de schakelkant van de schakelaar? Als je het rempedaal indrukt geeft die 12v door naar de andere zijde van de schakelaarAls je het rempedaal indrukt verbreekt de cruise control schakelaar de verbinding. Bij mij zit die kabel Wel aan de schakelaarszijde..wat ik een beetje vreemd vindt...als je dan remt, zet ie 12v op de kabel richting cruise control schakelaar, die hem weer verbreekt...ofwel: er komt never nooit 12v aan bij de regelunit via de schakelaars. Vond ik erg vreemd, maar CC heeft er wel altijd mee gewerkt..kabel maar omgewisseld en op de constante gezet ( zoals het ook moet volgens de handleiding) Hoopte dat de CC dan zou werken, helaas, nee, CC werkt nog niet. Ik snap er niks van! Hij krijgt alle signalen binnen, heeft spanning, maar vertikt het om te werken. Daarna maar de regelunit omgewisseld met een andere met hetzelfde nummer...helaas..CC werkt niet! Wat zou het toch kunnen zijn? Groeten, Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 19:06 #1340949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij
Hij "doet" dus helemaal niets ? Als je al rijdend (>35km/u) het schuifje op "on" zet en op de knop drukt en vervolgens het gaspedaal loslaat dan rolt de auto uit ? Je zou het vacuum gedeelte nog wat simpeler kunnen opbouwen, t-stukje bij de pomp vervangen door een bochtje van een pedaalschakelaar en pomp daarmee rechtstreeks aansluiten op de balg. Je hebt alles elektrisch eigenlijk wel doorgemeten lijkt me zo.
Heb je niet toevallig iets liggen waarmee je kunt zien of er wel vacuum ontstaat ? Hoe diep het vacuum is, is niet zo interessant, wel of je uberhaupt wel een paar tiende bar vacuum krijgt.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
20-12-2011 19:26 #1340952 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic schema
ik heb je een schema gemaild van een 9 pins CC

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 19:40 #1340953 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niets
Doet inderdaad helemaal niets, knopje op "on", drukken op "set", gas los..wagen rolt gewoon uit. Heb toen nog een voltmeter op de uitgang van de regelunit gezet richting pomp, blijft gewoon op 0 volt, dus pomp word niet eens aangestuurd... Zal de mail bekijken Alexander! Dankje. Groeten, Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 19:43 #1340958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie,
Zie, dat is al meer informatie ;)Met het schema zou je wel verder moeten kunnen komen. Geel/rode draadje op de vacuumpomp (pin 3) krijgt ook spanning van de handle (pin 2) ??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 20:31 #1340965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic print
Is de print van de regeleenheid nog goed Gerben, vanmiddag had ik ook een kapotte regeleenheid in de handen, print baan was door gebrand.
Even de unit door meten en je weet meer.

Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 21:09 #1340971 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja

henk 940LPT schreef : Zie, dat is al meer informatie ;)Met het schema zou je wel verder moeten kunnen komen. Geel/rode draadje op de vacuumpomp (pin 3) krijgt ook spanning van de handle (pin 2) ??

Ja, die krijgt wel spanning. Had ik ook doorgemeten. Krijgt 12V+
De andere 2 pinnen (groen & oranje) krijgen Niets (moeten worden aangestuurd door regeleenheid)
@Tom,
Print is helemaal perfect en intact, heb die er al uitgehad, mankeert Niets aan.
@Alexander: Heb nog geen Schema van je mogen ontvangen?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 21:18 #1340974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Die andere twee zullen wel naar massa geschakeld worden door de regeleenheid, afhankelijk van de functie (CC uit of versnellen). Dat naar massa schakelen, gebeurt dat wel ? Van de 14 pins CC weet ik zeker dat er een eigen massadraadje op dat stripje bij de A-stijl moet. Weet je ook zeker dat jouw 9 pins CC juiste massa heeft ?Ik had ook een 9 pins schema, dat zit aan je TS. Weet niet of dat hetzelfde is als het schema dat Alexander voor je heeft ?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 21:23 #1340975 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Correct
Klopt, die moet door de regeleenheid naar massa schakelen (als ik er zelf massa opzet gaat het pompje lopen en trekt de balg aan), maar dat gebeurt Niet, blijft morsdood.
Mijn 9 pins heeft wel goed massa, ook gecheckt, de pin voor de massa, zit ook massa op.
Dus zoals al gezegd: de regeleenheid krijgt alles wat ie nodig heeft om te functioneren, massa, plus, snelheid, opdrachten van de stuurhendel, connectie naar de pomp...maar hij doet Niets.
EDIT: Dankje voor het schema Henk! kan ik wel wat mee.Geen idee wat voor schema Alexander voor me in gedachten heeft....heb ook nog niks gekregen...
Heb je het schematje van jouw misschien ook in een iets grotere/betere resolutie?...kan het allemaal Net Niet lekker lezen.
Groeten,Gerben

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2011 21:28 #1340976 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bizar!
Ook nog getest met een andere regeleenheid met hetzelfde nummer, Niks, Cruise Control doet het Niet.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC