Remlichten weigeren, hoe checken? Update, Verholpen! Nu de oorzaak nog!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 11:35 #1325972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correctie.

gerryberrie schreef : Palletje word ingedrukt als ik het pedaal indruk.

Even een kleine, maar niet onbelangrijke correctie:
De schakelaar, zit vanaf de cabine, door de beugel naar voren toe gestoken en is derhalve een maakschakelaar.Ingedrukt, dus geen contact, bij intrappen rempedaal, wel contact.Zou je de remdruk gebruiken, om de schakelaar in te drukken, druk je hem stuk als je vol in de ankers gaat en is de werking niet erg betrouwbaar te noemen.
Jee had ook last van een weigerend (of eigenlijk, continu aan) remlicht.De handbak was verwisseld voor een automaat (heel netjes gedaan trouwens) maar het pedaalrek was net ietsje anders, blijkbaar, waardoor de pin van de remlichtschakelaar (en de CC) net niet voldoende werden ingedrukt. (om de lichten weer uit te laten gaan of de cc te laten werken)
Als je de schakelaar eruit haalt, kun je hem gewoon met de hand bedienen en in de ruit achter je (of in het donker), zien, wat er gebeurd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 11:37 #1325973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh, nog iets:
Oh, nog iets:Haal je lamp-controile relais er eens uit en kijk hoe de voet van dat relais eruit ziet en noteer even de kleur/nummer op dat relais.Niels 16v (meen ik) had ook weigerende remlichten, als ik me goed herinner, wat kwam door een defecte meetkring in het controle relais.Als je dat controle relais eruit trekt, doen ze het trouwens als het goed is ook niet.Slecht ontwerp, lijkt me.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Zelfstellende schakelaar klinkt mij plausibel.

Nee, dat is ie niet

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 13:15 #1325998 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Bas?
Jij zegt, nee dat is hij niet. Hoe zien die er dan uit?
Als ik deze te ver naar voren duw komt hij netjes terug tot het moment dat het pedaal stopt. Klinkt mij als zelfstellend toch?
En ik heb twee extra stekkertjes die een signaal van de boom bij het rempedaal registreren. Wat dienen die dan voor?
Groetjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 13:22 #1326001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb je CC ? Het kan ook zijn dat je wel de zelfstellende CC klepjes/schakelaars hebt, en daar naar zit te kijken ipv naar de remlichtschakelaar....

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 13:25 #1326002 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Zoals boven beschreven:
Geen CC, wel veel voorbedraad en veel vrije stekkers.
Remlichten doen het weer na wisseling van de zekering en er zit maar een palletje wat uit een doosje komt waar een stekkertje aan zit. Zeer sterk imponerend als een remlicht schakelaar.
Nu probeer ik alleen nog de oorzaak te achterhalen, wat lastig is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2011 13:30 #1326004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfstellend.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Jij zegt, nee dat is hij niet. Hoe zien die er dan uit?

Wat jij bedoelt, denk ik, is dat ie weer terug komt in rust.Zelfstellend in mijn optiek, zijn bijvoorbeeld de handremsystemen van Peugeot en Renault (en dus ook op de 460 van ons)Heeft ie teveel speling, stelt ie automatisch bij, tot de schoenen op zijn.Dat, dus zelf corrigerend, is in mijn ogen zelfstellend.
De rempedaalschakelaar, is niets anders dan een terugverende drukschakelaar, die een verbreekcontact heeft, bij indrukken, die vast, dus niet stellend of schuifbaar, bevestigd zit in het beugeltje.Als je vanavond zin hebt om deze kant op te komen, ben je welkom, alhoewel het geen rocket science is en ik denk, dat als je hem er even uit haalt (borgclip even verwijderen), je vanzelf zult zien, wat ik bedoel.Kun je hem gelijk testen.En kun je daarna met de misses nog effe naar Het Boulevard festival..... Ik ben helaas dan verhinderd en met 4 babyfoons aan huis gebonden.....lekker, straat vol jonge kids....hmpf.
Het kan zijn, dat die twee losse stekkers van de eventuele voorbedrading van CC is, maar lijkt me onwaarschijnlijkWelke kleuren heb je en zijn het twee losse stekkers, of een connectr, met twee polen?

Moderators: Jerry Stam