90(0) type buitentemperatuurmeter omschakelbaar?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2011 23:37 #1308863
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Internetverbinding weg
Hallo Gerben
Vergeten, ja en nee. Telfort was zo vriendelijk om aan te kondigen dat ze onderhoud gingen plegen en dat dat afgelopen nacht zou zijn. Helaas was ik de precieze datum vergeten, dus toen laatst weer eens de verbinding eruit lag, dacht ik dat dat het aangekondigde onderhoud was. Afgelopen nacht bleek dus dat ik me vergist had. Helaas heb ik de laatste tijd wel vaker last van onaangekondigd wegvallen van de verbinding, maar ook van het omgekeerde. Als ik voor een vergelijkbare prijs een vergelijkbare snelheid kon krijgen, was ik al lang weggeweest bij Telfort, maar ja. (BTW Ik wil geen 2 in 1 of 3 in 1, want als er dan een storing is ...)
Ik heb foto's gemaakt, daarvoor zelfs wat zwart rubber van het printje gekrabt. Nu wil ik alleen nog de onscherpe foto's vervangen door scherpere foto's. Maar dan zo, dat die nieuwe foto's verschijnen op de plek waar nu de oude te zien zijn. Als moderator zou ik daartoe in staat moeten zijn. Maar ja "moeten zijn" heeft niet altijd met de dagelijkse realiteit te maken.
Beide elco's hebben één pootjes aan boven- en onderkant. Op de grote staat 47μF 10V. Op de kleine 10μ T 25V. Op de onderkant zit nog wat SMD spul en ik vermoed dat daar ook nog 2 condensatoren tussen zitten.
groetjes
Mathy
Vergeten, ja en nee. Telfort was zo vriendelijk om aan te kondigen dat ze onderhoud gingen plegen en dat dat afgelopen nacht zou zijn. Helaas was ik de precieze datum vergeten, dus toen laatst weer eens de verbinding eruit lag, dacht ik dat dat het aangekondigde onderhoud was. Afgelopen nacht bleek dus dat ik me vergist had. Helaas heb ik de laatste tijd wel vaker last van onaangekondigd wegvallen van de verbinding, maar ook van het omgekeerde. Als ik voor een vergelijkbare prijs een vergelijkbare snelheid kon krijgen, was ik al lang weggeweest bij Telfort, maar ja. (BTW Ik wil geen 2 in 1 of 3 in 1, want als er dan een storing is ...)
Ik heb foto's gemaakt, daarvoor zelfs wat zwart rubber van het printje gekrabt. Nu wil ik alleen nog de onscherpe foto's vervangen door scherpere foto's. Maar dan zo, dat die nieuwe foto's verschijnen op de plek waar nu de oude te zien zijn. Als moderator zou ik daartoe in staat moeten zijn. Maar ja "moeten zijn" heeft niet altijd met de dagelijkse realiteit te maken.
Beide elco's hebben één pootjes aan boven- en onderkant. Op de grote staat 47μF 10V. Op de kleine 10μ T 25V. Op de onderkant zit nog wat SMD spul en ik vermoed dat daar ook nog 2 condensatoren tussen zitten.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2011 00:03 #1308868
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Helemaal duidelijk
Ahja, Telfor 
Volgens mij kan je ook alleen internet krijgen bij X$4ALL :)Misschien dat dat wat 'stabieler' is.
Wij hebben hier wel Alles in 1 van Ziggo.
Gelukkig hier bijna nooit een storing, laatste storing is alweer dik 2 jaar terug
Technologie werkt ook altijd mee zoals je het wilt
Ik ben heel benieuwd naar je foto'tjes!
Die condensatoren zijn al wel een stuk kleiner dan die in de tempmeter voor de 7 serie, daar zaten 2 in van 220μF, dat is wel wat meer dan 47μF
Zou dus best kunnen zijn dat jouw 9 serie tempmetertje een stuk vlotter schakelt/verloopt/verschiet.
Groeten,Gerben

Volgens mij kan je ook alleen internet krijgen bij X$4ALL :)Misschien dat dat wat 'stabieler' is.
Wij hebben hier wel Alles in 1 van Ziggo.
Gelukkig hier bijna nooit een storing, laatste storing is alweer dik 2 jaar terug

Technologie werkt ook altijd mee zoals je het wilt

Ik ben heel benieuwd naar je foto'tjes!
Die condensatoren zijn al wel een stuk kleiner dan die in de tempmeter voor de 7 serie, daar zaten 2 in van 220μF, dat is wel wat meer dan 47μF
Zou dus best kunnen zijn dat jouw 9 serie tempmetertje een stuk vlotter schakelt/verloopt/verschiet.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2011 08:30 #1308881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
zelf zou met dat verlopen van de meter niet zo'n probleem hebben hoor, vind dat eigenlijk ook wel iets hebben om eerlijk te zijn. past wel een beetje in de geest van de 80er jaren. Toen ging alles nog niet zo snel als tegenwoordig 
Betekend dit dat simpel gezegd Gerben, als je de zwarte draad aan de massa bind (schakeldraad) de meter omspringt van buitentemp naar binnentemp aanduiding ? De zwarte draad is bij mij dus niet aangesloten terwijl er wel 2 sensors inzitten.

Betekend dit dat simpel gezegd Gerben, als je de zwarte draad aan de massa bind (schakeldraad) de meter omspringt van buitentemp naar binnentemp aanduiding ? De zwarte draad is bij mij dus niet aangesloten terwijl er wel 2 sensors inzitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 02:35 #1309930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie
weet het antwoord nu waar de schakeldraad op aangesloten dient te worden eventueel met een schakelaartje ertussen ? Kun je deze gewoon aan de massa leggen zodat de meter dan omspringt van buiten naar binnentemp ?
Ik heb net samen met een kameraad me metertje weer goed aan de gang gekregen en wil deze dus niet opblazen
We hebben van 2 defecte meters 1 goed werkende kunnen maken.
Ik heb net samen met een kameraad me metertje weer goed aan de gang gekregen en wil deze dus niet opblazen

We hebben van 2 defecte meters 1 goed werkende kunnen maken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 21:16 #1310025
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Antwoord antwoord antwoord..
Hey Dirk,
Ik denk(!) dat ie gewoon aan de massa moet.
Ik weet dit niet 100% zeker sinds ik zelf nog nooit zo'n soort metertje in handen heb gehad.
Heb er ook geen documentatie over.
Doe het dus op eigen risico!
Maar ik denk wel dat ie gewoon aan de massa moet.
Groeten,Gerben
Ik denk(!) dat ie gewoon aan de massa moet.
Ik weet dit niet 100% zeker sinds ik zelf nog nooit zo'n soort metertje in handen heb gehad.
Heb er ook geen documentatie over.
Doe het dus op eigen risico!
Maar ik denk wel dat ie gewoon aan de massa moet.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 01:13 #1310046
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Testen?
Hallo Volvisti
is dat niet gewoon te testen? Door een 5 Ampere zekering tussen het draadje en massa en daarna eventueel tussen het draadje en 12V te houden?
groetjes
Mathy
is dat niet gewoon te testen? Door een 5 Ampere zekering tussen het draadje en massa en daarna eventueel tussen het draadje en 12V te houden?
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 01:18 #1310047
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ?
Hallo Mathy,
Nee, want een zekering laat gewoon de volle spanning door...
En als blijkt dat ie niet aan de masssa moet, zal de zekering er niet uit knallen (vermogen is veels te laag daarvoor, enkele miliamperes) maar de meter (mogelijk) kapot gaan.
Wat je wel kan doen/proberen, is er een weerstandje tussen doen, en dan kijken op de massa en/of de + wat er gebeurt, kan ook zijn dat ie het dan gewoon niet doet door het weerstandje, maar de 'volle' spanning kan er dan niet doorheen, en je meter zal dus niet beschadigen.
Groeten,Gerben
Nee, want een zekering laat gewoon de volle spanning door...
En als blijkt dat ie niet aan de masssa moet, zal de zekering er niet uit knallen (vermogen is veels te laag daarvoor, enkele miliamperes) maar de meter (mogelijk) kapot gaan.
Wat je wel kan doen/proberen, is er een weerstandje tussen doen, en dan kijken op de massa en/of de + wat er gebeurt, kan ook zijn dat ie het dan gewoon niet doet door het weerstandje, maar de 'volle' spanning kan er dan niet doorheen, en je meter zal dus niet beschadigen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 18:54 #1310056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
ik dadelijk tijd heb zal ik het eens proberen met een los draadje om even aan de massa te tikken en te kijken of de meterstand wilt veranderen. Kom er dus even op terug.
Het lullige is dat ik deze kabel ook niet meer terug vind in de vele electrische schema's die ik ondertussen al heb van de auto / 700 serie.
Edit 18:52 uur:
Ik kan met een massa aansluiting idd schakelen tussen de buiten en binnen temp. Als ik hier een 2 polig schakelaartje tussen zet gekoppeld aan de massa is het of buitentemp of binnentemp. Temp springt ook meteen om dus van 7 graden buiten naar 18 binnen en loopt niet op zoals op het filmpje te zien was.
Het lullige is dat ik deze kabel ook niet meer terug vind in de vele electrische schema's die ik ondertussen al heb van de auto / 700 serie.
Edit 18:52 uur:
Ik kan met een massa aansluiting idd schakelen tussen de buiten en binnen temp. Als ik hier een 2 polig schakelaartje tussen zet gekoppeld aan de massa is het of buitentemp of binnentemp. Temp springt ook meteen om dus van 7 graden buiten naar 18 binnen en loopt niet op zoals op het filmpje te zien was.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 18:59 #1310107
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Massa
Hey Dirk,
Mooi man!
Inderdaad dus gewoon wel massa!
Wel fijn dat ie meteen omspringt, ik kon het niet voorelkaar krijgen...
Kan wel, maar dan moet ik aardig in het printje gaan prutsen....
Mooi dat het gelukt is Dirk, en dat het werkt!
Groeten,Gerben
Mooi man!
Inderdaad dus gewoon wel massa!
Wel fijn dat ie meteen omspringt, ik kon het niet voorelkaar krijgen...
Kan wel, maar dan moet ik aardig in het printje gaan prutsen....
Mooi dat het gelukt is Dirk, en dat het werkt!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 20:53 #1310134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx
Gerben, nu alleen een plekje zoeken waar ik die prutsschakelaar laat. Voor een originele schakelaar heb ik geen rumte meer want alles zit als vol
En heb een bloedjehekel aan geen originele schakelaars is het zicht....

Moderators: Jerry Stam