960-2 voor alles voorbedraad?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2011 18:17 #1304743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet gedeeld

Mathy schreef : ...De schakelaars uit de 960 ken ik niet.  Bij de 940 wordt vaak een lampje gedeeld door meerdere schakelaars...

Het 940-systeem ken ik ook, maar bij de 960 hebben alle schakelaars een eigen (duur) lampje. Maar gezien de verschillende schakelaars op dezelfde pin-plekken dezelfde kleurcodering hebben waarvan er één zwart is, gok ik erop dat dat verlichting is. Na gemeten te hebben inderdaad ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 17:55 #1305047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fase 2
Fase 2
Via internet twee sloper-koplampverstelmotoren gekocht en een schakelaar bij iemand anders. Daarna, aan de hand van het plaatje van de achterkant van de schakelaar, in een sloop-960 de juiste connector opgesnord en met wat kabellengte losgehaald tot en met het pennetje in de verzamelconnector (A-stijl-connector?). In mijn 960 bleek dat plekje leeg, dus dat ziet eruit als een vrij eenvoudige update.
Volgende week maar eens zien of het allemaal klopt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 00:46 #1306947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fase 2 min 1
Fase 2 min 1.Oftewel, stapje terug.
Schakelaar bedraad en gemonteerd, motortjes erop: niets. Schakelaar krijgt wel stroom aangezien het 'ik verstel'-lampje brandt zodra hij uit stand nul wordt gedraaid. Maar de motortjes draaien dus niet. Nog niet gemeten op spanning, dus het kan nog iets simpels zijn.
Maarrrr... de motortjes passen helemaal niet! Stekker past prima, maar het lijkt erop dat de koplampunits een drienoks-gat hebben voor handmatige verstelling, terwijl de Valeomotortjes vijf nokken hebben. Dus dat past niet, en ook het omzetten van de as van de handverstelling in het motortje gaat niet.
Heeft Volvo dan verchillende koplampunits gemaakt voor hetzelfde type/bouwjaar auto? Valt me wel op dat (op eBay.de) er onderscheid wordt gemaakt tussen hand- en elektrische bediening, maar nam eigenlijk aan dat dat alleen de 'accessoire' was, dus met of zonder motortje.
Iemand enig idee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 22:38 #1311390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag de schakelaar
Vandaag de schakelaar officieel ingebouwd en nog wat gemeten. Spanning komt van de lijn naar de sigarenaansteker (zo zat 'ie in de sloop-960-2 en ook de zekeringkast meldt die combinatie) en op de draad die uiteindelijk de grote connector ingaat, wordt de spanning lager bij lagere koplampstand. Dus schakelaar lijkt prima. Echter nog steeds geen motorbeweging.
Iemand enig idee hoe de bekabeling verder loopt? Vanaf de schakelaar gaat er grijs naar de hoofd-connector en vanaf die connector gaat er zwart als doorsteek van de grijs verder de auto in.
En inderdaad twee verschillende nokkentypes voor handverstelling en elektrische verstelling?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 00:25 #1311402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkend gekregen
Hoi Andre,

Als je wil kun je me bellen, ik heb na veel na veel gepruts het spul aan de gang met een eigen gefabriceerde kabel van o.a. de hoofdconnector naar de schakelaar toe.

Groet

Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 15:08 #1311575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bellen

bstolker schreef : ...Als je wil kun je me bellen...

Hoi Bert,
Dank voor je aanbod! Ga ik zeker doen, maar zal niet heel binnenkort worden. Koplampverstelling is voor mijn nu even een 'future update' geworden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC