1 vraag over een Cobra alarm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2010 19:27 #1296687
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linksvoor.
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen.Heb je al achter de lichtschakelaar gekeken, zeg maar onder het linker ventilatierooster tegen de zijkant geplakt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 06:56 #1296712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dadelijk
Zal er straks even naar kijken of er nog iets zit, maar ik dacht van niet.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 09:39 #1296717
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Handzender 5557
Sorry dat ik even uit beeld was, gedichten schrijven en kadootjes inpakken je kent het wel
Bij dit bedrijf in Breda nog leverbaar maar of dat zonder code gaat weet ik echt niet. De tweeknops kan je inleren maar daar heb jij weinig aan. Vraag het ze even.
<a href=" www.csb.nl/vmchk/cobra/handzenderbehuizi...ops/flypage.tpl.html "> www.csb.nl/vmchk/cobra/handzenderbehuizi...ops/flypage.tpl.html
En anders een nieuw type inbouwen is toch ook een leuke klus toch? Succes!
Bij dit bedrijf in Breda nog leverbaar maar of dat zonder code gaat weet ik echt niet. De tweeknops kan je inleren maar daar heb jij weinig aan. Vraag het ze even.
<a href=" www.csb.nl/vmchk/cobra/handzenderbehuizi...ops/flypage.tpl.html "> www.csb.nl/vmchk/cobra/handzenderbehuizi...ops/flypage.tpl.html
En anders een nieuw type inbouwen is toch ook een leuke klus toch? Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 09:43 #1296718
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat zijn toch alleen losse behuizinkjes, zonder de inhoud (printje met knop en zender) ?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 09:48 #1296719
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Je hebt gelijk Henk
Is inderdaad alleen een behuizing en ook nog eens 2 knops. Even verder zoeken dus
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 09:53 #1296720
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Zonder code wordt het lastig
Probeer het eens bij <a href="
www.drivenincar.com/shop/products.php?g1=ca379f
">
www.drivenincar.com/shop/products.php?g1=ca379f
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2010 11:47 #1296729
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5557
De remote die ik hier heb is een 5557 enkelknops, zoals deze
www.cobra-alarm.de/cobrahs.html
Let wel, het gaat om de bovenste afstandsbediening.
Er zit overigens geen losse 'ontvanger' in de auto geplaatst. Bij de site die Ries heeft genoemd als tweede meteen info aangevraagd om te kijken of hun mij verder kunnen helpen met de code te vinden.
Tis nu weer even afwachten. Klotige alleen is dat nu ook de CV niet werkt. Niet dat dit nu echt van belang is want de auto rijd toch niet, maar is wel zo makkelijk natuurlijk....
Er zit overigens geen losse 'ontvanger' in de auto geplaatst. Bij de site die Ries heeft genoemd als tweede meteen info aangevraagd om te kijken of hun mij verder kunnen helpen met de code te vinden.
Tis nu weer even afwachten. Klotige alleen is dat nu ook de CV niet werkt. Niet dat dit nu echt van belang is want de auto rijd toch niet, maar is wel zo makkelijk natuurlijk....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2010 21:24 #1296926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag
bVandaag behoorlijk lang zitten bellen en mailen met zowel Cobra Duitsland (Caratec) a;s met Cobra Engeland. Alleraardigste mensen die je ook serieus proberen te helpen en ook, heel belangrijk, de tijd voor je nemen. Kan die Nederlandse zooi van zowel CBS als Clifford een heel groot puntje aanzuigen wat dat aangaat.
Ik heb een foto van het inwendige van de handsender opgestuurd naar beide om te kijken of we er op die manier achter kunnen komen welke remote met code ik nu eigenlijk nodig heb.
Mijn gedachtengang is hierheen dan ook vrij simpel te noemen. Kan ik het voor 100 euro oplossen, zonder een nieuw alarm en CV aansturing te monteren doe ik dat natuurlijk het liefste. Ik heb het dan bewust niet over de kosten van een ander alarmsysteem maar wel over de tijd die gemoeid is om er iets nieuws in te hangen en goed werkend te krijgen (wat vaak al een crime is met die aftermarket setjes)
Maar goed, e.e.a. loopt weer en ik zal dus (weer) even af moeten wachten.........
Ik heb een foto van het inwendige van de handsender opgestuurd naar beide om te kijken of we er op die manier achter kunnen komen welke remote met code ik nu eigenlijk nodig heb.
Mijn gedachtengang is hierheen dan ook vrij simpel te noemen. Kan ik het voor 100 euro oplossen, zonder een nieuw alarm en CV aansturing te monteren doe ik dat natuurlijk het liefste. Ik heb het dan bewust niet over de kosten van een ander alarmsysteem maar wel over de tijd die gemoeid is om er iets nieuws in te hangen en goed werkend te krijgen (wat vaak al een crime is met die aftermarket setjes)
Maar goed, e.e.a. loopt weer en ik zal dus (weer) even af moeten wachten.........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2010 12:05 #1296954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag
Geweldig, ik heb de complete handleiding / installatieschema tesamen met de extra's (ultrasoon en CV) toegestuurd gekregen vanuit Italië via Duitsland. Helemaal top en ben hier ook echt blij mee. Dat het schema in het Italiaans is, maakt voor mij niets uit. Ik lul gelukkig een aardig woordje over de Nederlandse grens heen.
Nu nog even het antwoord afwachten of ze met de ICnummering de juiste code kunnen achterhalen, maar de behulpzaamheid en vriendelijkheid waarmee ik geholpen ben verdient m.i. een hele dikke plus.
Niets als lof dus voor Cobra Engeland en Duitsland. Zoals al gezegd kunnen de Nederlandse bedrijven hier echt een hele dikke punt aanzuigen, wat een stelletje hufters (alleen qua vriendelijkheid al) vergeleken met deze mensen.
Nu nog even het antwoord afwachten of ze met de ICnummering de juiste code kunnen achterhalen, maar de behulpzaamheid en vriendelijkheid waarmee ik geholpen ben verdient m.i. een hele dikke plus.
Niets als lof dus voor Cobra Engeland en Duitsland. Zoals al gezegd kunnen de Nederlandse bedrijven hier echt een hele dikke punt aanzuigen, wat een stelletje hufters (alleen qua vriendelijkheid al) vergeleken met deze mensen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 18:26 #1297116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eindelijk opgelost !!
Dirkie weer helemaal blij en gelukkig
. Jonathan (mede 850foummer en meer bekend met electronica als ik) was vandaag bij me en het alarm werkt weer helemaal zoals het moet doen ! Hij heeft het AB-tje losgehaald en allemaal doorgesoldeerd, met behulp van het bedradingsysteem vonden we toch een aantal dingen die niet helemaal lekker zaten w.o. een slechte massa aansluiting. Bij de 1e test reageerde alles weer zoals het moest. Deuren centraal open en dicht, verlichting knipperde weer, sirene doet het (deed het al, maar goed) je kunt 'm nu ook afschakelen met de AB zoals het hoort. Helemaal top dus.De vorige eigenaar had er een schakeling ingemaakt zodat hij het ultrasoongedeelte kon uitzetten als er een kind of hond in de auto achterbleef, maar wel de deuren op slot / alarm moesten. Deze aansluiting zat niet helemaal lekker en een beetje op een kaaimanier ingebouwd. Dit allemaal weer op de goede manier hersteld, dus terug naar originele staat toe en niet meer met 3 doorverbindingen en scotchlocks op een stukje van 30 cm en het alarm is weer betrouwbaar, ook wat ultrasoon aangaat. (blijft natuurlijk altijd een zwak punt dit gedeelte, bij ieder alarm, maar goed). Daarom nu dan ook even de stekkers eraf gehaald, zodat tijdelijk het hele ultrasoongedeelte uitgeschakeld is.
Komt weer terug erin, zodra alle verdere kabels getrokken zijn en het dashboard niet meer open hoeft te zijn.
Laat de zoekopdracht bij zowel Cobra Duitsland als Cobra Engeland even staan om te zien of ik toch nog aan een 2e handzender kan komen.
Ries en de anderen, allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken over dit probleem.

Komt weer terug erin, zodra alle verdere kabels getrokken zijn en het dashboard niet meer open hoeft te zijn.
Laat de zoekopdracht bij zowel Cobra Duitsland als Cobra Engeland even staan om te zien of ik toch nog aan een 2e handzender kan komen.
Ries en de anderen, allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken over dit probleem.
Moderators: Jerry Stam