1 vraag over een Cobra alarm

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 10:48 #1296450 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic reset
Ok dan in ieder geval even resetten door de sleutel in stand 2 te plaatsen en de knop kort indrukken tot de alarmlichten een keer knipperen ( niet te lang vasthouden) en de boel zou gereset moeten zijn. deze stealth methode is niet helemaal zeker omdat je niet weet of het systeem activeert of juist de-activeert maar dat check je dus even door de deur te openen. Het kan ook zijn dat door de koude het mechaniek niet meer goed functioneerd (ff panelen eraf en de boel testen en smeren) of de motor in de bestuurdersdeur of een of meerdere van zijn 'slaven' hebben de geest gegeven. In dat laatste geval wordt het een nieuw alarmsysteem vrees ik. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 11:59 #1296457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen
Zal dit dadelijk even proberen Ries.  Was er straks al even mee bezig omdat iemand wou zien hoe hij de hemel er heel uithaalde, toen draaide die ineens wel de deuren centraal op slot (centraal open lukt nog niet) en daarna toen ik auto starte knipperde idd 1x bij het op de knop drukken, starten en tijdens het lopen bleef het alarm afgaan :)  Reageerde totaal niet meer op de AB, heb dus even een noodoplossing moeten toepassen door met een proeflampje, geknoopt aan de masse een van de contacten aan te tikken.  Alarm stopte weer en was weer rustig hier.

Maar dit kan zo natuurlijk niet blijven.  Hoelang moet er tussen zitten om 'm op deze methode te resetten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 09:01 #1296540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic K*t
Vanmorgen zeer vroeg wakker geworden door.............. juist ja, het alarm ??  Niet meer af te krijgen met de AB natuurlijk en al helemaal onbekend waarom tie nu afging ??

Zoals al eerder vermeld met een proeflampje het alarm uitgeschakeld kunnen krijgen in een ochtendjasje op je knieën voor de auto, om 05.30.  Niet echt aanbevelingswaardig.

Ik zal zo even proberen te gaan restten op jouw methode Ries en laat het zo hier wel even weten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 15:07 #1296575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic K*t2
Hoi Ries,

Resetten is dus niet goed gelukt helaas :(  Dacht dat het gebeurd was, resette 'm zoals omschreven, knipperlichtjes op dashboard gingen mooi 1x aan, deur open en geen geluid. Dus dacht dat het goed was.  Daarna deur met sleutel afgesloten.

Deur even later open gemaakt met sleutel en meteen ging alarm af (was dus nu geactiveerd) en niet meer stil te krijgen met de AB en heb dus een tik met het proeflampje weer moeten doen om 'm stil te krijgen.  begin langzamerhand steeds meer te twijfelen of de AB nog wel ok is......  Omdat tie het ook soms wel, soms niet aan het doen is ??

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 08:16 #1296631 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Balen
Tja ik denk dat de AB aan het overlijden is. Ze zijn overigens nog wel te koop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 09:53 #1296632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het ook
Ben hier dus ook bang voor Ries, kijk als ik het met 2 nieuwe AB's kan oplossen graag natuurlijk.  Maar ik kan weer die benodigde code nergens vinden.  Schijnt met een XA, XB of AC te beginnen en in het toaal 4 cijfers te hebben volgens de www.cobra-alarm.de/cobrahs.html site.

2e probleem dan, krijg je 'm zonder deze benodigde code dan überhaupt wel geprogrammeerd ?

Echter waar staan die code's en bij de emailadressen die op deze site staan is helemaal niemand thuis.  In Nederland schijnt de 5557 niet meer te leveren zijn volgens CBS en Clifford (huidige importeur)  www.clifford.nl/nl/products-cobra-remotes.html . En op de Italiaanse site is ook niemand thuis.

Dus als je een adresje weet Ries, waar ik die zooi kan krijgen (en dan bij voorkeur 2 stuks) erg graag !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 10:03 #1296635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welk type?

Dirk342 schreef : Dus als je een adresje weet Ries, waar ik die zooi kan krijgen (en dan bij voorkeur 2 stuks) erg graag !

Welk type remote is het en bij exact welk type ontvanger hoort ie?(omdat die op code geprogrammeerd te leveren zijn, lijkt me antwoord per PB het verstandigste)
Ik heb er twee liggen, twee verschillende.Jij hebt neem ik aan de rechthoekige, met geel en blauw/groen vlakje?

Heb je trouwens toevallig gekeken of er ergens in de auto een inleerslotje zit en heb je de originele mastersleutel ook, die je dus daarin moet kunnen steken? (Of was dat alleen bij de twee-knops, Ries?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 15:14 #1296661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 5557
Ik heb zoals al gezegd de 5557 handzender, is een enkelknops rechthoekig systeem en verder niets erop / erbij.  Geen mastersleutels, stokjes, etc.  De toegepaste code's voor deze zender variëren van XA??, XB?? en/of XC??

In de auto zit buiten de reeds 3 genoemde kastjes (alarm, ultrasoon en aansturing CV) 2x ledjes en sirene helemaal niets meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 19:05 #1296683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontvanger.

Dirk342 schreef : Ik heb zoals al gezegd de 5557 handzender, is een enkelknops rechthoekig systeem en verder niets erop / erbij.  Geen mastersleutels, stokjes, etc.  De toegepaste code's voor deze zender variëren van XA??, XB?? en/of XC??

Er zit in de auto ook een ontvanger, daar staat precies op welke het is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2010 19:25 #1296686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Da's nt het punt want die kan ik dus niet vinden :(  De kastjes heb ik al, nu dat ding nog... zit die niet in de alarmunit zelf gebouwd ?  We praten hier wel over techniek van ruim 20 jaar geleden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC