1 vraag over een Cobra alarm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2010 07:22 #1084116
door V700 register
1 vraag over een Cobra alarm is gemaakt door V700 register
Mogguh, even veranderd naar 1 vraag per topic:
Er zit in mijn auto een Cobra alarm gemonteerd van de 09-serie. Dit alarm is compleet met ultrasoon interieurdetectie en CV aansturing. Sinds de accu-wissel / terugkomst van spuiter vorige week doet dit alarm raar. Het volgende gebeurt er: bij inschakelen van alarm krijg ik wel signaal van alarm (1x knipperlicht) dat het is ingeschakeld, echter de CV werkt niet en sluit dus ook niet af. Deuren met sleutel op slot doen werkt CV ook niet. Bij alarm uitschakelen (2x knipperlicht) en deur met sleutel openen geeft hij eeen kortstondig geluidssignaal volstrekt willekeurig en blijft dit doen. Auto kun je gewoon starten, etc. Reageert niet meer op de AB en je hoort een relais blijven klikken in een van de Cobra kastjes. Een geforceerde massa maken op 1 van de contacten doet 'm uitschakelen. Ik heb geen bedradingsschema van dit alarm en als iemand me hieraan zou kunnen helpen, heel graag. Alle massa's zijn al vervangen / vernieuwd maar probleem blijft. Er zitten dus in het totaal 3 kastjes gemonteerd (alarm, CVaansturing en ultrsoondetectie) Het volgende staat op de kastjes:
een kast met de tekst Cobra en vervolgens art. 0912 en 05-87G
een kast met alleen de tekst art. 0962 en 10-87G
een kast met alleen de tekst art. 1051 en 09-87G
Via de Cobrasite weet ik nu dus dat het type handzender de 5557 is en dat deze hoort bij een 09 serie alarm. Wat ik ook zoek, kan nergens iets vinden dus misschien dat iemand hier nog iets heeft liggen / een oplossing weet ?
Er zit in mijn auto een Cobra alarm gemonteerd van de 09-serie. Dit alarm is compleet met ultrasoon interieurdetectie en CV aansturing. Sinds de accu-wissel / terugkomst van spuiter vorige week doet dit alarm raar. Het volgende gebeurt er: bij inschakelen van alarm krijg ik wel signaal van alarm (1x knipperlicht) dat het is ingeschakeld, echter de CV werkt niet en sluit dus ook niet af. Deuren met sleutel op slot doen werkt CV ook niet. Bij alarm uitschakelen (2x knipperlicht) en deur met sleutel openen geeft hij eeen kortstondig geluidssignaal volstrekt willekeurig en blijft dit doen. Auto kun je gewoon starten, etc. Reageert niet meer op de AB en je hoort een relais blijven klikken in een van de Cobra kastjes. Een geforceerde massa maken op 1 van de contacten doet 'm uitschakelen. Ik heb geen bedradingsschema van dit alarm en als iemand me hieraan zou kunnen helpen, heel graag. Alle massa's zijn al vervangen / vernieuwd maar probleem blijft. Er zitten dus in het totaal 3 kastjes gemonteerd (alarm, CVaansturing en ultrsoondetectie) Het volgende staat op de kastjes:
een kast met de tekst Cobra en vervolgens art. 0912 en 05-87G
een kast met alleen de tekst art. 0962 en 10-87G
een kast met alleen de tekst art. 1051 en 09-87G
Via de Cobrasite weet ik nu dus dat het type handzender de 5557 is en dat deze hoort bij een 09 serie alarm. Wat ik ook zoek, kan nergens iets vinden dus misschien dat iemand hier nog iets heeft liggen / een oplossing weet ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2010 07:55 #1296325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de
Voor de duidelijkheid kun je beter niet vragen over verschillende onderwerpen in één discussie stellen. De boel gaat dan vaak door elkaar lopen. Wat je bovendien vaak ziet is dat maar één van de vragen wordt beantwoord en later de andere vraag alsnog in een andere discussie gesteld wordt...Qua achterbank: Is het een sedan of estate ? Sedan dacht ik ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2010 07:56 #1296326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoek ook
even op <a href="/files/Montagehandleiding%20Cobra%20Sonar%20912.pdf">cobra</a> en je krijgt een schema.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2010 08:24 #1296330
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt, had ik al
Had ik gezien Bert, echter deze is alleen voor het ultrasone gedeelte. Bedankt in ieder geval
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2010 20:40 #1296395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cobra
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2010 21:20 #1296402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cobra alarm
Dat kan altijd nog Henk, de rotpest is dat ik niet wakker lig van dat alarm, maar van me CV met AB, die werkt namelijk via dat alarm en het hele sprotje word en is Cobra
uitgevoerd.
Vroeger had je nog geen echte kleurcodes bij bekabeling welke werden toegepast, dus alle kabeltjes zijn hier zwart, ga der maar aan om te zoeken.

Vroeger had je nog geen echte kleurcodes bij bekabeling welke werden toegepast, dus alle kabeltjes zijn hier zwart, ga der maar aan om te zoeken.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2010 07:48 #1296428
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic accu wissel
Na een accuwissel dient er gereset te worden. Meestal met een Cobra installatie gaat dat als volgt : Twee grijze knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden totdat het licht uitgaat en dan de grootste knop twee keer kort na elkaar in drukken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2010 08:02 #1296431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx
Thnx Rvl,
Echter dit betreft een alarm uit de jaren '80, dus werkt niet want er zit maar 1 knop op
Echter dit betreft een alarm uit de jaren '80, dus werkt niet want er zit maar 1 knop op

- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2010 09:22 #1296434
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic oude set
Dirk, das inderdaad oud maar ik zoek wel even voor je bij Cobra. Soms wil een vers knoopcelbatterijtje edit foutje moet een 12V 23AE batterijtje zijn, ook wel helpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-12-2010 09:57 #1296446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Batterij
Zit er net in Ries. Toen ik de auto ging ophalen werkte er helemaal niets en heb ik meteen de batterij verwisseld. Ik weet niet precies hoelang ik de auto nu heb maar volgens mij een anderhalve maand
Die zal nog niet leeg zijn.
Het zit volgens mij, voor zover ik nu kan beoordelen ook niet echt in het alarm of AB, want die reageren wel, echter het CV gedeelte loopt niet goed meer mee. Daar gaat tie dus op fout. Als je de sleutel in het deurslot draait, hoor je de overige CV motortjes wel klikken maar werken niet. Op het alarm kon ik het alarm inschakelen met de AB en er ook weer vanaf halen. Dit doet hij nu ook niet meer, terwijl ik wel de kastjes hoor klikken bij het indrukken van de AB

Het zit volgens mij, voor zover ik nu kan beoordelen ook niet echt in het alarm of AB, want die reageren wel, echter het CV gedeelte loopt niet goed meer mee. Daar gaat tie dus op fout. Als je de sleutel in het deurslot draait, hoor je de overige CV motortjes wel klikken maar werken niet. Op het alarm kon ik het alarm inschakelen met de AB en er ook weer vanaf halen. Dit doet hij nu ook niet meer, terwijl ik wel de kastjes hoor klikken bij het indrukken van de AB
Moderators: Jerry Stam