Mistlampen bij stadslicht laten branden (opgelost)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je een relais kan vinden wat beter met de warmte kan omgaan, moet het geen punt zijn.Persoonlijk zou ik ze er zeer in terug willen, want qua lichtopbrengst is het absoluut een aanrader, maar dan wel links en rechts met een eigen relais, dat moet geen probleem zijn, er is nog een plekkie vrij en de voet heb ik ook nog wel liggen.jdutman schreef : Geen aanrader dus !!
Overigens, met stadslicht, verstralers en grootlicht op, tesamen met de achterlichten, zit je al een heel eind richting over de(10+10+90+90+100+100+10+10=) 400 watt totaal, er vanuit gaande dat er nergens overmatige weerstand in je systeem zit.Dat is 35 ampere voor je verlichting alleen.
Dan komt er nog boordstroom bij, voor de computers en regelsystemen aan boord, en samen met de remlichten kom je toch vaak al tegen de maximal stroom van je accu aan, denk ik zo. Was een 56 amps accu niet standaard?En op een dynamo rijden is dan weer niet erg geweldig.
Gelukkig gaat Dimlicht uit, als je groot op zet.Ik heb er een 74Ah accu in zitten, dus de rek is er pas later uit, zal ik maar zeggen, maar die warmteontwikkeling baarde me voldoende zorgen om ze er weer uit te halen.
Ik heb er van die blauwe UK-ebay nep-xenon in zitten en als je geld over de balk wil gooien, kun je het beste deze kopen, man wat een rotzooi is dat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bestaan er zwaardere relais?
Ik moet trouwens zeggen dat de lichtopbrengst nu van de mistlampen ook veel is. Kun je in het donker best wel mee rijden zonder dimlicht (ja, ja, ik weet het...mag niet!).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar je bekabeling moet het ook nog kunnen trekken.Baseman schreef : Als je een relais kan vinden wat beter met de warmte kan omgaan, moet het geen punt zijn.
Ik tel "die van mij" ook even bij elkaar. De stadslichtjes moet ik nog vervangen door LED-tjes, want die gloeilampjes, daar komt niks uit. 10+10+35+35+35+35+10+10=180 Watt. Da's een Ampere-tje of 15.Baseman schreef : Overigens, met stadslicht, verstralers en grootlicht op, tesamen met de achterlichten, zit je al een heel eind richting over de(10+10+90+90+100+100+10+10=) 400 watt totaal, er vanuit gaande dat er nergens overmatige weerstand in je systeem zit.Dat is 35 ampere voor je verlichting alleen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-