Mistlampen bij stadslicht laten branden (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Mijn mistlampen in de bumper (ook een 745 uit 88 zoals de TS) doen het altijd.
Stadslicht, dimlicht of grootlicht maakt niks uit, ze blijven branden.
Alleen als je de mistlampen zelf via de schakelaar, de complete verlichting via de schakelaar of het contact afzet gaan ze uit.
Volgens mij hangt dit ook een beetje af van welke verlichtings relais er in de relaistray achter de asbak aanwezig zijn.
Ze lijken allemaal hetzelfde, maar de interne functie wil nog wel eens verschillen.
Met grootlicht in de mist rijden is zoals Mathy al aangeeft niet echt handig, gisteravond nog in de dikke mist gereden, met grootlicht erbij zie je echt niks.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee toch?Als je de plus naar je stadslicht gebruikt, als stuurspanning voor je relais, dan ben je er toch?willemvAnbenthem schreef : Ik had gehoopt dat iemand wist welke draad ik waar moet aansluiten, maar het blijft dus experimenteren.
Stuur Gerryberrie eens een berichtje, wellicht heeft ie een goeie tip voor je, hij is er nogal in thuis, relaistjes...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Stuur gerust een berichtje, helpen wil ik altijd wel.Baseman schreef :
Nee toch?Als je de plus naar je stadslicht gebruikt, als stuurspanning voor je relais, dan ben je er toch?willemvAnbenthem schreef : Ik had gehoopt dat iemand wist welke draad ik waar moet aansluiten, maar het blijft dus experimenteren.
Stuur Gerryberrie eens een berichtje, wellicht heeft ie een goeie tip voor je, hij is er nogal in thuis, relaistjes...
Een mogelijke oplossing:Het 'groene' verklikkerlampje in je dashboard brand bij alle opties: stadslicht, dimlicht en grootlicht.
Deze is + of massa geschakeld (ik dacht massa, maar daar kan ik naast zitten, ik weet dat het Lambda lampje en SIL lampje, en nog een zooi meer..massa geschakeld zijn, maar van het 'lichten branden' verklikkerlampje weet ik dat niet)
Maakt voorderest ook weinig uit, zolang je het maar goed aansluit.
Als je weet waar deze vandaan komt (welk relais) kan je deze gebruiken om je mistlampen relais aan te sturen.(of wat ruwer: de kabel van deze vinden bij je dashboard, splitsen en doortrekken naar je mistlamprelais)
Dan doen ze het bij alle verlichtings standen.
Origineel zal het wel ook op zo'n manier zitten.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog wel een andere vraag: ik heb nog 2 lampjes liggen van elk 100 watt. Kan ik die erin doen denk je, of zal dat teveel zijn voor de bedrading?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Iemand nog een idee?willemvAnbenthem schreef : Nog wel een andere vraag: ik heb nog 2 lampjes liggen van elk 100 watt. Kan ik die erin doen denk je, of zal dat teveel zijn voor de bedrading?
745 GLE, B230F, 1988, USA. Handgeschakelde 5-bak (geen knopje op de pook).
LH Jetronic 2.2. 390.000km.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ook wel, maar spul wordt wel warm.Ik heb er een tijdje een set 100W lampen in gehad, dus 90/100 dim/groot en 100W mistlicht.Een enorme bak licht, dat klopt, maar het relais wil je niet meer beetpakken, dat wordt bloedheet.RVL schreef : Willem, in Zweden worden er 100 Watt lampen ingedraaid zonder aanpassingen schrijft een ex collega die daar nu een aantal jaren woont,dus ik denk dat dat wel kan.