Mistlampen bij stadslicht laten branden (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hou er wel rekening mee dat Ome agent je hiervoor gaat bekeuren. Het is nl. niet toegestaan om mistlicht te voeren met stadslicht.
Zoals jij het omschrijft zal het mistlicht altijd blijven branden omdat het stadslicht ook altijd brandt. (ook bij dim en grootlicht)
- V700 register
- Nieuw lid
-
ruspek schreef : het zal vast en zeker kunnen maar hoe weet ik ook niet.
Hou er wel rekening mee dat Ome agent je hiervoor gaat bekeuren. Het is nl. niet toegestaan om mistlicht te voeren met stadslicht.
Zoals jij het omschrijft zal het mistlicht altijd blijven branden omdat het stadslicht ook altijd brandt. (ook bij dim en grootlicht)
Dat is welzeker toegestaan! Tenminste voor de keuring. Misschien dat je niet op deze manier mag rijden. Je kunt natuurlijk ook te bang zijn! Mijn Astra van 2001 heeft het ook op deze manier. En de Actros vrachtauto (2010) waar ik op rij heeft het ook op deze manier. Misschien dat het in Zweden niet is toegestaan.
Iemand nog een tip?
745 GLE, B230F, 1988, USA. Handgeschakelde 5-bak (geen knopje op de pook).
LH Jetronic 2.2. 390.000km.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij mochten mistlampen vroeger alleen branden in combinatie met dimlicht, maar mag het tegenwoordig ook met de stadslichten. In combinatie met grootlicht lijkt me niet handig. Grootlicht + mist = felverlichte "muur".
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neen, het is NIET toegestaan met mistlichten te rijden als de weersomstandigehden hiertoe geen aanleiding geven.willemvAnbenthem schreef : Dat is welzeker toegestaan!
Ja, dan wel natuurlijk, omdat ze het moeten doen.willemvAnbenthem schreef : Tenminste voor de keuring.
Ik heb ook een Astra G gehad, die had ook lampen in de onderbumper maar ik heb er verstralers in laten zetten en die mag je formeel wel voeren overdag, maar dan alleen in combinatie met dimlicht.
Mistlampen met de aanduiding F of B in het glas die branden als het niet nodig is, kosten je 90 euro.
Dagrijverlichting is geen mistlicht en dagrijverlichting mag niet in combinatie met stadslicht of verlichting aan de acterzijde en moeten dimmen als je stad/dimlicht gaat voeren.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Volvisti
Volgens mij mochten mistlampen vroeger alleen branden in combinatie met dimlicht, maar mag het tegenwoordig ook met de stadslichten. In combinatie met grootlicht lijkt me niet handig. Grootlicht + mist = felverlichte "muur".
groetjes
Mathy
Met grootlicht ook toegestaan. Nog nooit meegemaakt in een auto dat ze bij grootlicht automatisch uitgaan
745 GLE, B230F, 1988, USA. Handgeschakelde 5-bak (geen knopje op de pook).
LH Jetronic 2.2. 390.000km.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar dit onderwerp gaat een eigen leven leiden.Weet iemand hoe ik ze ook op het stadslicht aan het branden krijg?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, relais aan laten sturen door het stadslicht.Laat je de stuurstroom ook nog lopen door een relais wat opent als je dimlicht aan zet, ben je er.twee relais dus, per kant.willemvAnbenthem schreef : Weet iemand hoe ik ze ook op het stadslicht aan het branden krijg?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je hebt alleen niks aan grootlicht bij mist, want je verlicht de mist zo sterk, dat het lijkt of er een witte muur voor je auto staat.willemvAnbenthem schreef : Met grootlicht ook toegestaan.
Ik heb het al bij verschillende andere auto's (lees: niet-Volvo's) gezien. En op m'n eigen auto (945 GLE modeljaar 1991).willemvAnbenthem schreef : Nog nooit meegemaakt in een auto dat ze bij grootlicht automatisch uitgaan.
groetjes
Mathy