Past een Guard I alarm van een 850??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie weet het? En mocht het niet kunnen, wat heb ik nodig om het complete systeem in te bouwen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarbij wil ik er graag alarm op aangezien ik in de stad woon en ook wel eens naar gebieden elders reis waar het wellicht een goed idee is om een alarm te hebben.
Daarnaast hou ik er niet zo van om in de kabels te moeten knippen. En als ik een GuardI alarm erin kan bouwen staat dat wel zo mooi en origineel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat een ellende!
Als hij eenmaal op tilt slaat... berg je dan maar.Ik zou als tip geven:1. Geen afdekzeil in kofferruimte
2. Dashboardkastje open bij vertrek
3. Radio eruit.
Dan heb je volgens mij geen problemen in de stad!
Succes!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Afdekzijl heb ik niet en wil ik niet. Ik wil wel de ramen t.z. ietsje blinderen, ook tegen de warmte.
Wie weet of een 850 Guard I past op een 1998'er 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou er niet aan beginnen.Tenzij jouw 940 is voorbedraad geweest voor een Guard I (met dus twee lege gaatjes in de linker A-stijl of een glasbreuksensor, of ultrasoon-dingies al heeft) lijkt het me een onnodige, vervelende en lastige klus.TheSaint77 schreef : Ik lees veel over de alarmsystemen. Verschillen in kastjes enz. Het lijkt zo te zijn dat het Guard I alarm (met driehoekje kastje op de A-stijl) van een 850 gelijk is aan die van de 940 (laat model). Maar wie kan mij vertellen of dat echt zo is? Ik ben erg benieuwd want ik kan aan een 850 GuardI alarm komen.
Een late 940, modeljaar 1996 en verder is voorbedraad voor CDV met AB, en hier kan je dus, zoals boven is aangegeven, met de juiste onderdelen makkelijker een afstandbediening op realiseren.
Daarnaast, maar dat is mijn persoonlijke mening, vind ik de Guard I remotes de vervelendste die er zijn, meest batterijen verslindend (namelijk 4, ipv 2), oogjes afbreken en in het ergste geval de componenten door jarenlang gebruik loskomen van het printboard.
Guard II met degelijke remotes lijkt me veel verstandiger, maar dat moet je zelf maar even overwegen.
Een guard I bestaat trouwens uit minstens de stuureenheid, de remote (bij voorkeur 2 stuks), de juiste solenoid in de deur (of actuator, motortje of hoe men het wenst te noemen) en eventueel aangevuld met een glasbreuksensor, motorkapsensor, ultra-soon-sensors, tilt-sensor en als je helemaal te gek wil doen een standverwarming die je met de twee-knops remote kunt aanzetten.
De vraag is eigenlijk, wil je ALARM, of wil je afstandbediening
Alles past, de vraag is of je er aan wil beginnen.Als je uit de buurt van 073 komt, kom dan maar eens op de koffie, ik heb van beide typen de servicemanuals, dan kun je ze vergelijken.TheSaint77 schreef : Wie weet of een 850 Guard I past op een 1998'er 940?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
De logica in de stad is ver te zoeken. Gaat niet of het zichtbaar is, maar of je doelwit bent. Hier voor de deur is laatst ook een lege cabrio opengesneden (inderdaad zat niets in). Mijn achterruit aangetikt met een lifehammer (is leuk dan klapt ie als je de deur dicht doet). Mijn gemiddelde in de stad is 1 achteruit of zijruit per jaar en er is nog nooit echt iets uit gestolen.