Past een Guard I alarm van een 850??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:33 #1083622 door V700 register
Past een Guard I alarm van een 850?? is gemaakt door V700 register
Ik lees veel over de alarmsystemen. Verschillen in kastjes enz. Het lijkt zo te zijn dat het Guard I alarm (met driehoekje kastje op de A-stijl) van een 850 gelijk is aan die van de 940 (laat model). Maar wie kan mij vertellen of dat echt zo is? Ik ben erg benieuwd want ik kan aan een 850 GuardI alarm komen. Dan nog een motor voor de deur en mijn CV zal ook werken op de AB, tenminste dat is de bedoeling!
Wie weet het? En mocht het niet kunnen, wat heb ik nodig om het complete systeem in te bouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:36 #1292780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als het je om AB op je CV te doen is zou ik voor 5 tientjes (of minder) gewoon een aftermarket setje kopen. Veel minder werk, en minder kans op een weigerachtig alarm (random afgaan, niet kunnen starten etc). Heb een setje van 6 tientjes, waarvan ik al 2.5 jaar 1 AB van gebruik, naar volle tevredenheid. De andere AB ligt in de kast als reserve.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:41 #1292781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je snelle
Dank voor je snelle antwoord. Ik heb dat inderdaad overwogen, maar ik heb hier per toeval een grijze ontvanger liggen (met rode pakking) welke op een dergelijk systeem zou moeten werken.
Daarbij wil ik er graag alarm op aangezien ik in de stad woon en ook wel eens naar gebieden elders reis waar het wellicht een goed idee is om een alarm te hebben.
Daarnaast hou ik er niet zo van om in de kabels te moeten knippen. En als ik een GuardI alarm erin kan bouwen staat dat wel zo mooi en origineel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:44 #1292782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spijt
Je krijgt spijt van de Alarmtoevoeging.
Wat een ellende!
Als hij eenmaal op tilt slaat... berg je dan maar.Ik zou als tip geven:1. Geen afdekzeil in kofferruimte
2. Dashboardkastje open bij vertrek
3. Radio eruit.
Dan heb je volgens mij geen problemen in de stad!
Succes!

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:48 #1292783 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Als je het juiste zwarte relais inplugt
Op de plaats van het startonderbrekerrelais achter het handschoenenkastje, en het actuatorrelais in de deur bouwt, heb je al CV op een 98-er LPT. Ik heb het ook gedaan. Er is meer over te vinden op dit forum. Heb je geen aftermarketspul nodig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:49 #1292784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeten
Vergeten te melden: Vervangende handbedieningen voor Guard alarmen zijn nieuw niet meer leverbaar waardoor je aangewezen bent op 2e hands. Worden schaarser en duurder, wat je nog op de kop kunt tikken begint ook redelijk oud te worden. Na een aantal jaren houden die dingen er toch mee op. Knippen is maar 4 draadjes meende ik, incl. knipperlichtbediening. Kan wellicht ook zonder knippen als je rechtstreeks aansluit op de relaisvoeten met van die "dubbele" AMP's. Bij mij was al geknipt voor een inmiddels niet meer werkende set, dat maar gebruikt dus :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:50 #1292785 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Praat je uit ervaring?
Praat je uit ervaring? Hieruit moet ik kennelijk afleiden dat de betrouwbaarheid van het Guard I alarm twijfelachtig is in tegenstelling tot de algehele Volvo kwaliteit?
Afdekzijl heb ik niet en wil ik niet. Ik wil wel de ramen t.z. ietsje blinderen, ook tegen de warmte.
Wie weet of een 850 Guard I past op een 1998'er 940?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 10:58 #1292786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Geen eigen ervaring met Guard. Weigerende/defecte Guard AB's komen hier echter regelmatig voorbij, dat ze niet meer leverbaar zijn wordt bevestigd door meerdere bronnen. Betrouwbaarheid is op zich wel goed, levensduur ook wel, maar de auto's overleven de alarm systemen wat volgens mij. En je kunt nu wel wat AB's krijgen, op Ebay of MP oid. Maar mijn verwachting is dat het aanbod de komende jaren zal afnemen en dat de prijs zal stijgen. Met op de achtergrond steeds slechter verkrijgbaar wordende onderdelen heb ik ervoor gekozen om aftermarket te nemen. Voor een Guard set had ik toen ook al snel 50-100 euro moeten betalen denk ik. Maar als je geschikt aan een setje kunt komen, met meer dan één AB, dan kun je altijd kijken hoe lang het blijft werken. Wie weet nog wel 10 jaar..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 11:30 #1292789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet doen.

TheSaint77 schreef : Ik lees veel over de alarmsystemen. Verschillen in kastjes enz. Het lijkt zo te zijn dat het Guard I alarm (met driehoekje kastje op de A-stijl) van een 850 gelijk is aan die van de 940 (laat model). Maar wie kan mij vertellen of dat echt zo is? Ik ben erg benieuwd want ik kan aan een 850 GuardI alarm komen.

Ik zou er niet aan beginnen.Tenzij jouw 940 is voorbedraad geweest voor een Guard I (met dus twee lege gaatjes in de linker A-stijl of een glasbreuksensor, of ultrasoon-dingies al heeft) lijkt het me een onnodige, vervelende en lastige klus.
Een late 940, modeljaar 1996 en verder is voorbedraad voor CDV met AB, en hier kan je dus, zoals boven is aangegeven, met de juiste onderdelen makkelijker een afstandbediening op realiseren.
Daarnaast, maar dat is mijn persoonlijke mening, vind ik de Guard I remotes de vervelendste die er zijn, meest batterijen verslindend (namelijk 4, ipv 2), oogjes afbreken en in het ergste geval de componenten door jarenlang gebruik loskomen van het printboard.
Guard II met degelijke remotes lijkt me veel verstandiger, maar dat moet je zelf maar even overwegen.
Een guard I bestaat trouwens uit minstens de stuureenheid, de remote (bij voorkeur 2 stuks), de juiste solenoid in de deur (of actuator, motortje of hoe men het wenst te noemen) en eventueel aangevuld met een glasbreuksensor, motorkapsensor, ultra-soon-sensors, tilt-sensor en als je helemaal te gek wil doen een standverwarming die je met de twee-knops remote kunt aanzetten.
De vraag is eigenlijk, wil je ALARM, of wil je afstandbediening

TheSaint77 schreef : Wie weet of een 850 Guard I past op een 1998'er 940?

Alles past, de vraag is of je er aan wil beginnen.Als je uit de buurt van 073 komt, kom dan maar eens op de koffie, ik heb van beide typen de servicemanuals, dan kun je ze vergelijken.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 11:45 #1292791 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @ Alwin
Beetje off topic:
De logica in de stad is ver te zoeken. Gaat niet of het zichtbaar is, maar of je doelwit bent. Hier voor de deur is laatst ook een lege cabrio opengesneden (inderdaad zat niets in). Mijn achterruit aangetikt met een lifehammer (is leuk dan klapt ie als je de deur dicht doet). Mijn gemiddelde in de stad is 1 achteruit of zijruit per jaar en er is nog nooit echt iets uit gestolen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC