USA Gordelverklikker ( alles werkt)

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2010 10:41 #1283353 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic groen

Mathy schreef : Maar volgens mij moet er ook nog een draadje zijn, dat van de gordelvanger(s) naar het relais gaat.

Dat is de groene draad die van de gordelvanger komt, die komt op GF2.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2010 18:08 #1283447 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic nog geen dong dong
Ik heb de twee gele draden die naar de knipperautomaat lopen, en daar in één stekker komen, gesplitst en één was er voor de knipperlichten en één voor de gordelwaarschuwingslampen. So far so good. De draad van de gordelwaarschuwingslampen heb ik op GF/L  gezet, daarna de groene draad onder de bestuurdersstoel van de gordelvanger doorverbonden met GL2. Massa aan de rail in de relaistray en +15 weggehaald bij zekering 9. Nog geen geluid, is het nu noodzakelijk om de S pin van het contactslot ook te bezetten? En de draad SU van het deurcontact? Het leek mij dat ik met 4 draden ook al genoeg had al twijfelde ik over het S contact. Wie weet dit?

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 18:02 #1283490 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Wel ding dong nog geen lampjes
Ik het het S contact vanaf het contactslot zelf gelegd naar pin S van het relais en ook het deurcontact doorgekoppelt naar het SU contact en voila het werkt . Met het contactslot was het nog wel een beetje geklus want de draad van de  S aansluiting zit er niet. Gelukkig had Alexander nog een slot met een beetje draad liggen, daar heb ik een draadje met pinnetje uit gehaald.
Het enige probleem is het lampje in het dashboard en bij de asbak achterin. Die krijg ik nog niet aan het branden, worden/werden ze aangestuurd vanaf de knipperautomaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 20:05 #1283503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dat relais uit mijn
Ik heb dat relais uit mijn USA bij mij er juist uitgehaald. Vond dat gebel maar irritant. Dus als je die nog nodig hebt. Je kunt ook bij mijn auto kijken hoe het zit aangesloten. Dan zou je een keer langs moeten komen.
Mijn asbaklampjes werken overigens wel gewoon

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 15:53 #1283617 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic alles werkt
Alles werkt naar behoren, er moest een plus naar de lampjes ipv een geschakelde massa. Deze knipperen trouwens niet maar blijven +/- 4 seconden branden en dan gaan ze uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 20:40 #1283667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar gaat er bij jou dan ook
Maar gaat er bij jou dan ook niet zo'n bel (tingeling)? Dat deed die van mij wel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 22:30 #1283683 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Knipperen
Hallo John
Als je wilt dat de lampjes blijven knipperen, zou je ze weer aan kunnen sluiten op het knipperrelais.  Met als bijkomend nadeel natuurlijk, dat je dan het knipperrelais weer hoort.
Of we zouden Bas(eman) kunnen vragen of ie er een schemaatje voor wil maken, waarin een niet-hoorbaar knipperrelais wordt gebruikt...
groetjes
Mathy

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 22:38 #1283684 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic bel

willemvAnbenthem schreef : Maar gaat er bij jou dan ook niet zo'n bel (tingeling)? Dat deed die van mij wel

Jazeker gaat er een bel, maar die gaat na vier keer bellen uit. Daarna heb ik daar geen last meer van.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2010 22:42 #1283686 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic mooi

Mathy schreef : Als je wilt dat de lampjes blijven knipperen

Nee dat wil ik niet, ik vind het prachtig zo.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2014 16:48 #1407549 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Aanzet installatie-instructie
Hij moet er bij mijn wagens ook nog eens inkomen. Heb uit bovenstaande en ander draadjes vast een aanzet gemaakt voor wat ik moet doen:
Op het Ding-Ding relais zitten acht aansluitingen, te weten GF2, GF1, GF/L, S, 58, Su, 15 en 31.
  1. S gaat naar S op het contactslot (sleutel aanwezig signaal). Leg het S contact vanaf het contactslot naar pin S van het relais. De draad van de  S aansluiting zit niet aan het contactslot.
  2. GF staat voor Gurtfänger. Dat ding dus, waar je de gordel in drukt. GF2 en GF1 zou dan voor Gurtfänger 2 en Gurtfänger 1, de schakelaars in je gordelvangers. Verbindt de groene draad onder de bestuurdersstoel van de gordelvanger door met GF2. GF1 hoeft niet te worden aangesloten
  3. GF/L gaat naar de gordelverklikkerlampjes. Er zijn twee gele draden die naar de knipperautomaat lopen en daar in één stekker komen. Eén is er voor de knipperlichten en één voor de gordelwaarschuwingslampen. Zet de draad van de gordelwaarschuwingslampen op GF/L  gezet,
  4. 58 gaat naar je stadslicht. 58 is de aansluiting voor "markerings-, achter-, kenteken- en instrumentenlichtpunt". Da's dus de aansluiting voor je stadslichten. 58 hoeft niet te worden aangesloten.
  5. 15 is geschakelde plus. Haal +15 weg bij zekering 9
  6. 31 is massa. Haal de massa van de rail in de relaistray
  7. Su is de aansluiting voor de deurschakelaar van de bestuurdersdeur die ervoor zorgt, dat ook je binnenverlichting aan gaat als je de bestuurdersdeur open doet. Koppel het deurcontact door naar het SU contact.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC