Extra alternator in diesel-baksteen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 22:54 #1266307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een heel klein foto-tje gevonden....
Ik nog een tijdje rondgekeken en alleen dit foto-tje gevonden. www.volvobertone.com/enginne.htmlDaarnaast nog een hoop leuke info over de D24(TIC)op andere pagina's van de berton-club nog veel meer trouwens.
Het blijkt dus dat vroege D24T's ook de dynamo laag hadden hangen alvorens deze naar boven verhuisde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 09:38 #1266349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb gisteravond nog zelf
Ik heb gisteravond nog zelf ook wat rondgezocht en geen enkele foto gevonden met de alternator laag. Met dat fotootje ben ik jammer genoeg niet zoveel, het is namelijk hoofdzakelijk de riem die me interesseert. Ik heb nu de achterste krukaspoulie over (welke volgens mij veel te ver achteruit zit) en de voorste poulie van de dubbele poulie die iets hoger op het blok zit. Deze laatste zit volgens mij op een bruikbare diepte om de tweede alternator aan te drijven, maar ik weet niet of dit wel kan/mag, aangezien de originele alternatorriem zowel rond het achterste deel van deze poulie, als rond de krukaspoulie ligt...
Ik heb inderdaad maar één 50mm² kabel getrokken voor de voeding. Massa ga ik via het chassis laten lopen, dat zou mits goed gekozen plaatsen en goede behandeling prima moeten werken. Een bijkomende massakabel zou beter zijn, maar dan wordt het echt té druk onder de rechter instaplijsten en bovendien zou ik moeten boren om deze kabel ook nog door het schutbord te krijgen. Die éne 50mm² pastte precies door een ongebruikte stop die net boven de voetenruimte van de passagier uitkomt, maar een 50mm² kabel van een ander merk die een iets dikkere isolatiemantel gebruikt zou al problemen gegeven hebben.
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2010 21:21 #1267629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ondertussen mijn
Ik heb ondertussen mijn vraag gepost op het forum van de VW LT Club, aangezien de VW LT1 met d24 motor vaak geleverd werd met de alternator aan uitlaatzijde, maar tot nu toe geen fotootjes...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2010 15:04 #1267671 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Massa
Voor de massa kan je ook gewoon een ongeïsoleerde platte litze gebruiken.
Kan wel tussen de bekleding door.
Altijd beter op de lange duur!!!!!!!!!!!!
V-groef in krukas pouly; als je hiermee normaal de Airco mee aandrijft, moet een alternator ook kunnen.
Let op je toerental!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC