Elektrische ramen inbouwen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 16:08 #1261793 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ligt er al
Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef : Denk bij het eruit halen van de raambediening mechanisme van de sloper dat je ook de kabelboom die tot in de B-stijl loopt meeneemt.

Als je de kabelboom vanaf de dikke stekker bedoelt, die ligt er al.  Daar zit o.a. het rode lampje aan de zijkant van de deur op aangesloten.  En links ook de binnen/hemelverlichting.  Lijkt me sterk als die niet kompleet is.  Misschien moest ik de PDF zelf ook maar eens bekijken.
Wat je wel nodig hebt is de bekabeling in de deuren en de bekabeling (bij de 700) van de relaisbak naar de A-stijl.
groetjes
Mathy
PS Ziko heeft inmiddels in het bezit van de PDF.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 16:15 #1261798 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic ervaring.

Mathy schreef : Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef : Denk bij het eruit halen van de raambediening mechanisme van de sloper dat je ook de kabelboom die tot in de B-stijl loopt meeneemt.

Als je de kabelboom vanaf de dikke stekker bedoelt, die ligt er al.  Daar zit o.a. het rode lampje aan de zijkant van de deur op aangesloten.  En links ook de binnen/hemelverlichting.  Lijkt me sterk als die niet kompleet is.  Misschien moest ik de PDF zelf ook maar eens bekijken.
Wat je wel nodig hebt is de bekabeling in de deuren en de bekabeling (bij de 700) van de relaisbak naar de A-stijl.
groetjes
Mathy
PS Ziko heeft inmiddels in het bezit van de PDF.

Nu spreek ik even uit ervaring. Ik heb bij Skepp ook de achterramen electrisch bedienbaar gemaakt.
Skepp was in de bestuurdersdeur voorbedraad, plug and play.
Echter in de achterdeuren loopt wel een kabelboom voor het rode lampje enzo, maar daar missen een aantal draden die bedoeld zijn om de electrische raambediening van sturing en spanning te voorzien. Het is (iig bij mijn auto) voorbedraad tot aan de stekker die in de B-stijl zit, de stekker met kabelboom die daar zit en verder loop je deur in, heeft niet alle draden.
Dus uit de sloper de kabelboom die vanuit de deur via het scharnier de B-stijl in gaat ook meenemen, anders mis je een aantal essentiele draden en de stekker die in de raambediening van het achterraam moet voor het aansturen van de electrische ramen.

GG,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 16:28 #1261803 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ook ervaring
Hallo Miquel
Ik heb de set om achter de ramen elektrisch te bedienen bij de dealer gekocht.  En daar zat een extra draadboompje bij met drie draden die in de bestaande stekker geprikt moeten worden.  Wel in de juiste volgorde natuurlijk.  Maar tot de B-stijl ligt de bekabeling er dus (in de 900), maar vanaf de B-stijl dus niet.  "tot" en "vanaf" gezien vanaf de relaisbak zeg maar.
groetjes
Mathy

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 16:33 #1261807 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic dealer vs. sloper
Ik denk dat we het allebei over hetzelfde hebben, alleen las ik dat hij het uit een sloper wilde halen, en dan moet hij dus niet vergeten de kabelboom mee te nemen, anders gaat het niet werken.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 17:34 #1261818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze
<a href=" link.marktplaats.nl/309743966 "> link.marktplaats.nl/309743966
&#160;
Kun je mooi "kaal plukken" Ik weet alleen niet of dit één op één past deze ik nl. van  1989.
&#160;
&#160;

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 14:47 #1277205 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Prijzen
Ik ben ook druk bezig de onderdelen te verzamelen en heb dit alvast gekocht bij de dealer:
  1. 1343374 Dekplaat zwart: 2 voor 3,50 excl
  2. 986726 Blinde klinknagel zwart 40 cent per stuk excl

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC