- Berichten: 49
Elektrische ramen inbouwen
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Het is te doen, maar het is veel werk. In de 700 is namelijk niks voorbedraad. Ga je voor origineel, dan is het plug and play, al duurt het een tijdje voor je klaar bent. Maar als je voor aftermarketsetjes kiest, moet je veel zoeken. Ik zou voor elektrische raambediening geen aftermarket kiezen. Die gebruiken namelijk geen ander raammechanisme, maar zetten een soort aandrijving op de as waar nu je zwengel op zit. Ik kan me niet voorstellen, dat je daar plezier aan beleeft.
Pas wel op dat je de juiste hebt. In het draadje waar Jee vraagt naar de inbouw van elektrische ramen achter zie je welke modeljaren verschillen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je daar alles origineel en helemaal compleet uitknutselen.
 
Voordeel is ook dat je dan precies weet hoe alles is geplaatst en aangesloten.
Ook het voor het eerst loshalen van bekleding en panelen is leuker om even te "oefenen" op een sloper dan op je eigen auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga inderdaad voor originele mechanismen. Zorg ook dat je het bouwjaar matcht want volgens mij werden de mechanismen in latere typen gepopnageld in plaats van met moeren vastgezet. Al zou dit best op te lossen moeten zijn?
Als je de bedrading niet compleet hebt dan is dat een kwestie van een goed aantal avonden schema's nabouwen. Zodoende heb je bij inbouw een goed idee hoe alles verbonden dient te worden. Wel zou ik de lengtes nog niet definitief doen. Dat deed ik wel en ik kon de bedrading bij het inbouwen nog gaan aanpassen aangezien het wat te krap was bemeten.
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik heb overigens nog wel een inbouwhandleiding (als PDF) voor modellen vanaf modeljaar 1988 (de inbouwhandleiding is van 1991). Als je me een PB stuurt met daarin een herinnering waarover het precies gaat ...
Dan kun je je alvast een beeld maken van de hoeveelheid werk en wat je allemaal moet overzetten.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
- Berichten: 49
Matthy, de PB komt er zo aan.
Met vriendelijke groet, Ziko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Zoals ik al ergens aangegeven heb, heb ik achter de originele set ingebouwd. Bij de dealer besteld voor 110 euro. Daarbij heb ik ook de gaten in de deuren op moeten boren (volgens de handleiding). Doe dit overigens nooit met een gewone boor, want je krijgt achthoekige gaten.tkornman schreef : Ga inderdaad voor originele mechanismen. Zorg ook dat je het bouwjaar matcht want volgens mij werden de mechanismen in latere typen gepopnageld in plaats van met moeren vastgezet.
Ik denk dat de verschillen ergens anders zitten. Misschien in de manier waarop de raamgeleider aan het mechanisme gekoppeld wordt. Die is namelijk bij latere bouwjaren anders.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Denk bij het eruit halen van de raambediening mechanisme van de sloper dat je ook de kabelboom die tot in de B-stijl loopt meeneemt.Ziko schreef : Bedankt voor jullie antwoorden heren, ik ga dus op zoek naar een sloper.
Matthy, de PB komt er zo aan.
Suc6.
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.