Elektrische ramen inbouwen

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-01-2010 11:44 #1078685 door Ziko de Kubber
Elektrische ramen inbouwen is gemaakt door Ziko de Kubber
Ik heb een 745 uit '86 en moet zwengelen om de raampjes open te doen. Is het makkelijk zelf elektrische ramen in te bouwen? En zou ik dan het beste zoeken naar orignele systemen of een aftermarket setje?

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 11:57 #1261734 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic origineel
Ik zou voor origineel gaan, past altijd en als je dan toch bezig bent gelijk de achterramen en spiegels meenemen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 12:12 #1261737 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Origineel!!!
Hallo Ziko
Het is te doen, maar het is veel werk.  In de 700 is namelijk niks voorbedraad.  Ga je voor origineel, dan is het plug and play, al duurt het een tijdje voor je klaar bent.  Maar als je voor aftermarketsetjes kiest, moet je veel zoeken.  Ik zou voor elektrische raambediening geen aftermarket kiezen.  Die gebruiken namelijk geen ander raammechanisme, maar zetten een soort aandrijving op de as waar nu je zwengel op zit.  Ik kan me niet voorstellen, dat je daar plezier aan beleeft.
Pas wel op dat je de juiste hebt.  In het draadje waar Jee vraagt naar de inbouw van elektrische ramen achter zie je welke modeljaren verschillen.
groetjes
Mathy      

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 12:57 #1261746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sloop
Ik zou op zoek gaan naar een sloper waar ze inzitten.
Kun je daar alles origineel en helemaal compleet uitknutselen.

Voordeel is ook dat je dan precies weet hoe alles is geplaatst en aangesloten.
Ook het voor het eerst loshalen van bekleding en panelen is leuker om even te "oefenen" op een sloper dan op je eigen auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 15:34 #1261783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt, er is niets
Klopt, er is niets voorbedraad, alleen had ik geluk met het relais. Die was wel aanwezig achter de asbak.
Ga inderdaad voor originele mechanismen. Zorg ook dat je het bouwjaar matcht want volgens mij werden de mechanismen in latere typen gepopnageld in plaats van met moeren vastgezet. Al zou dit best op te lossen moeten zijn?
Als je de bedrading niet compleet hebt dan is dat een kwestie van een goed aantal avonden schema's nabouwen. Zodoende heb je bij inbouw een goed idee hoe alles verbonden dient te worden. Wel zou ik de lengtes nog niet definitief doen. Dat deed ik wel en ik kon de bedrading bij het inbouwen nog gaan aanpassen aangezien het wat te krap was bemeten.
Groet,
Támas

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 15:40 #1261784 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic PDF
Hallo Ziko
Ik heb overigens nog wel een inbouwhandleiding (als PDF) voor modellen vanaf modeljaar 1988 (de inbouwhandleiding is van 1991).   Als je me een PB stuurt met daarin een herinnering waarover het precies gaat ...
Dan kun je je alvast een beeld maken van de hoeveelheid werk en wat je allemaal moet overzetten.
groetjes
Mathy

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-01-2010 15:45 #1261787 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic bedankt
Bedankt voor jullie antwoorden heren, ik ga dus op zoek naar een sloper.
Matthy, de PB komt er zo aan.

Met vriendelijke groet, Ziko

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 15:48 #1261788 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ergens anders
Hallo Tamas

tkornman schreef : Ga inderdaad voor originele mechanismen. Zorg ook dat je het bouwjaar matcht want volgens mij werden de mechanismen in latere typen gepopnageld in plaats van met moeren vastgezet.

Zoals ik al ergens aangegeven heb, heb ik achter de originele set ingebouwd.  Bij de dealer besteld voor 110 euro.  Daarbij heb ik ook de gaten in de deuren op moeten boren (volgens de handleiding).  Doe dit overigens nooit met een gewone boor, want je krijgt achthoekige gaten.
Ik denk dat de verschillen ergens anders zitten.  Misschien in de manier waarop de raamgeleider aan het mechanisme gekoppeld wordt. Die is namelijk bij latere bouwjaren anders.
groetjes
Mathy

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 15:49 #1261789 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic kabelboom.

Ziko schreef : Bedankt voor jullie antwoorden heren, ik ga dus op zoek naar een sloper.
Matthy, de PB komt er zo aan.

Denk bij het eruit halen van de raambediening mechanisme van de sloper dat je ook de kabelboom die tot in de B-stijl loopt meeneemt.
Suc6.

GG,

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 15:59 #1261792 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic voorbedraad
Bij mijn 1986er Turbo was redelijk wat voorbedraad alleen de kabel in de achterdeur zat er niet in. Maar dat is denk ik per uitvoering verschillend.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC